Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Eller så säljer du kortet till ett skamligt lågt pris till mig som har ett ATX-x58 kort Blir ju galet varmt redan med två kort intill varandra dock. Vet inte hur mycket 8800gtx ger men tror ca 5k eller så. Hoppa 5870 och köp dig ett Fermi istället!

Får se vad jag gör av det, eventuellt kapar jag lite i Sugo't och stoppar in den där.
Då jag inte vill vänta i evigheter så blir det inget Fermi för mig, men får se vad den kostar och hur den presterar dock.

Du borde få mer än 5k PPD iaf, mitt nedklockade 8800GTS 512MB gör mellan 4800-5500PPD.

Permalänk
Medlem

Om man får tillåta sig att spekulera så lär Fermi bli en uberfoldare. När det nu kommer förstås.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Om man får tillåta sig att spekulera så lär Fermi bli en uberfoldare. När det nu kommer förstås.

Av specs att dömma ser den riktigt fint ut. Men lansering och pris är det jag oroar mig för. Har inte tänkt byta ut mina EVGA'or än på ett tag så jag kan nog vänta ut Fermi och en vassare variant av HD5870 från AMD.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Vet inte hur mycket 8800gtx ger men tror ca 5k eller så.

Cirkus 6.5-6.8k skulle jag höfta till med. Det är typ vad jag brukar få ut av mina iallafall. De sjunker ner till runt 5-5.5k med stora WUs dock; Nvidias nuvarande kort gillar ju små WU bäst.

Permalänk
Medlem

kan inte alla börja folda som f*n!? Vi skulle kunna hoppa upp til plats 23 om ca 3 månader om vi fortsätter som idag, men om vi kör på lite mer så kanske det går fortare?

Jag foldar på 2 st datorer just nu, ger inte så mkt poäng, men gör så gott jah kan. Ska försöka hitta några datorer till att installera på. Men alla ni som sitter på bra grafikkort, folda järnet!

Plats 20 innan året sluts, är det möjligt?!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en laptop med 1gb ATI Mobility Radeon HD 4650. Fick inte Folding@home att fungera för ett par veckor sedan. Testade att uppdatera drivrutiner men det hjälpte icke. Någon med ett förslag?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Jag sitter på en laptop med 1gb ATI Mobility Radeon HD 4650. Fick inte Folding@home att fungera för ett par veckor sedan. Testade att uppdatera drivrutiner men det hjälpte icke. Någon med ett förslag?

Vad exakt är det som gör att du inte kan folda? Lite mer att gå på behöver vi.

Permalänk
Medlem

Vem måste man antasta för att ett folding initiativ ska tas?!

Kan någon med tid och engagemang driva frågan frammåt. Fram med morötter och piskor, buller och bong, kling och klang!

Permalänk
Medlem

Detta kommer upp när jag försöker installera F@h Vill köra console versionen.

Kör på version: 8.563.0.0
Står att jag använder senaste versionen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Kör mina kort mycket mer nu när det blivit kallare plus att jag får hem ett beggat 88gtx nästa vecka som blir första kortet i en ny foldinburk. Hoppas vi kommer över 600k PPD per dygn på laget nu snart, inte långt kvar ju!

Tänkte uppdatera lite kort (för att ge inspitation ):
Nu har jag samlat ihop en massa grejer som jag haft liggande. Sålde ett moderkort som jag hade över och köpte ett beggat 8800gtx med thermalright-fläns istället. Kompletterade detta med en Scythe Orochi och två scythe slipstream 800rpm (á78 kronor). Resultatet:

+tx750
+p5e x38
+2x2gb xms2
+en samsung hdd 250gb (typ en f1 tror jag)
+q6600@stock@Scythe Orochi@500rpm
+1 in- och 1 utblås@800rpm
+8800gtx@thermalright@700rpm/92mm
+CM stacker 831

Burken är "i princip ljudlös", gpun håller sig runt 70 grader och oklockat ger det ca 5k PPD. Total kostnad efter nyinköp och prisdiff mellan sålda/köpta grejer blev ganska exakt 1000 kronor. Ber om uräkt att detta blev lite offtopic, ville bara återkoppla hur mitt planerade köp blev. Har nu foldat på nya burken sedan ca 0300 inatt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Detta kommer upp när jag försöker installera F@h Vill köra console versionen.

http://i34.tinypic.com/i1cgmf.jpg

Kör på version: 8.563.0.0
Står att jag använder senaste versionen också.

så får jag på fulltower burken när jag foldar med mitt 3450 kort

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv

3xxx-serien är iofs så långsam nuförtiden att många datapaket tar längre tid att vika än tidsgränsen(*), så det är inte en så stor förlust egentligen skulle jag nog säga...

* = enligt vad jag läst på den officiella meddelandebrädan. Har inte testat själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
3xxx-serien är iofs så långsam nuförtiden att många datapaket tar längre tid att vika än tidsgränsen(*), så det är inte en så stor förlust egentligen skulle jag nog säga...

* = enligt vad jag läst på den officiella meddelandebrädan. Har inte testat själv.

Det påståendet går inte ihop i mitt huvud, jag kan dock ha fattat allt fel. men till och med när ja foldar på min pentium m 1.7ghz så hinner den skicka in i tid? brukar ligga mellan 200-400 ppd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
3xxx-serien är iofs så långsam nuförtiden att många datapaket tar längre tid att vika än tidsgränsen(*), så det är inte en så stor förlust egentligen skulle jag nog säga...

* = enligt vad jag läst på den officiella meddelandebrädan. Har inte testat själv.

Har foldat med kortet för då låg jag ungefär på 600-700 points! den burken står alltid på så det spelar ingen roll!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Kom igen nu grabbar!
Även om det här med vikning är nytt för mig så tycker jag att det är kul att man kan bidra till ett gott ändamål på detta sätt. Att insjukna i cancer är dock inget glädjeämne. Något jag själv drabbades av som 25 åring. Jag är tacksam - jag överlevde, men det sätter sina spår.

Jag vill uppmuntra er, ge inte upp 'foldandet' nu. Vintern står för dörren och vi har kallt här i norden. Varje litet bidrag hjälper.