Olika modes med triplehead 2 go och quad SLI?

Permalänk

Olika modes med triplehead 2 go och quad SLI?

Hej!

Jag sitter och väntar på min nya dator som skall ha 2st GTX295or, och har för tillfället 2st 24tums skärmar hemma.

Tanken var att köpa ett Triplehead2go digital och en extra skärm och spela spel på, men som jag förstår så kan triplehead2go köra max 3x 1680x1050 upplösning? har haft analoga triplehead2go och det var fantastiskt.

Satte mig då ner och skissade på hur man skulle kunna få 24"arnas native upplösning på 1920x1200 när man inte lirar spel, men jag vet inte om det skulle fungera, vad tror ni?

Tanken är att triplehead2go är kopplad till en DVI kontakt där 3 sladdar går till varsin skärm, in i signal 1, t.ex. på skärmen.

Sedan kopplar man en skärm från signal 2 till de resterande lediga DVI portarna på grafikkorten, och när man alltså INTE gamear, och jobbar, så switchar man till Quad SLI off, och över till signal 2 på skärmarna.

Gjorde en liten bild för att förtydliga lite.

Om någon kanske har en TH2G digital och skulle kunna testa detta skulle jag bli överlycklig (eller om nån som är absolut säker kunde svara på frågan)

Tack!

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard