Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Många 1800+ ligger ju bara där för att de spelat en enorm mängd games men har en win% på strax över 50% bara, detta finner inte jag speciellt imponerande.. Hamnat i ett jälla losing streak själv nu dock och tappat från 63%wins till 60%.. Får ta å spela med någon kompis så ska det nog fixa till sig

Skrivet av SalonenQuE.net:

Att gå mid funkar alltid, pubstompa på det sättet är effektivt.

Det som varit problemet, spelar nästan bara -SD och har inte fått någon bra mitt hero (och folk vägrat swappa) utan fastnat på support med antingen jätte fail på carry eller mitt hero som följd.. zzzz

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Det som varit problemet, spelar nästan bara -SD och har inte fått någon bra mitt hero (och folk vägrat swappa) utan fastnat på support med antingen jätte fail på carry eller mitt hero som följd.. zzzz

Detta känner man igen

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Detta känner man igen

Mjo, ska man psr "hora" så bör man väl bara köra -ap eller -bp och med någon kompis.. Men det är så tråkigt med typ samma heroes hela tiden, därför gillar jag -sd, lagom random men man har fortfarande ett val. Dock så måste man ju acceptera lite onödiga förluster ibland

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Btw va tycker folk om bombardier, alla säger att han suger men ja skulle säga att han är hårt op early- å midgame boomdust e grymt bra harass å kill redskap, stickybomb e grymt bra.. fast ja antar att alla noobs levlar skräp bombarment max först för de andra kväver lite micro eller sikte

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Bombardier är bra. bara nubs som inte förstår hur han skall spelas. Sjuk burst och stark som på en en anti-carry trilane. Angående diskussionen om PSR och winrate osv. så är det ett helt idiotiskt mätsystem från första början.

Polare som kör mycket EM och 1v1 har över 1900 PSR (Dvs han ska vara "bra") winrate på över 70%
Jag som till 99% kör "klanmatcher" dvs organiserade 5v5 mot andra, båda lagen i skype, oftast mot bättre lag, för att lära sig, har runt 53% winrate och mellan 1750-1850 i psr.

Vem av oss är bäst? Han har ingen aning om hur spelet skall spelas men han stats säger något helt annat

Permalänk
Musikälskare

Uppe och nosar på 1700 nu, känns bra... Tills de går åt helvete

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Min Far var och lekte i elskåpet nyss, hela huset dog och jag blev discad när jag hade 3-0 med valk. Btw, nångon som prövat gå legionaire mid? Lovar, det är helt op på 1600 nivå. Gjort det 7-8 gånger nu!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Min Far var och lekte i elskåpet nyss, hela huset dog och jag blev discad när jag hade 3-0 med valk. Btw, nångon som prövat gå legionaire mid? Lovar, det är helt op på 1600 nivå. Gjort det 7-8 gånger nu!!

Farsan din överlevde iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Min Far var och lekte i elskåpet nyss, hela huset dog och jag blev discad när jag hade 3-0 med valk. Btw, nångon som prövat gå legionaire mid? Lovar, det är helt op på 1600 nivå. Gjort det 7-8 gånger nu!!

Alla hjältar är OP i mid ifall man möter skit.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Alla hjältar är OP i mid ifall man möter skit.

True enough, men få är lika rolig som legio!

Permalänk
Medlem

HoN Invite, någon som har en liggande?

Har någon en HoN invite liggandes? Har redan spelat 10 games och skall köpa det, men jag får inte mitt ungdomskort förrän på fredag, därför undrar jag om någon kunde dra iväg en invite till bodjibolme@gmail.com (Backup- och skräppost-email).
När jag köpt det återgäldar jag såklart tjänsten till dennes kompis eller liknande.
Tacksam

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

HAHA!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SalonenQuE.net:

Om man söker efter "mid-high" klaner är 1750 lågt. Det beror bara på vad man jämför med. Skillnaden mellan en "normal" 1500-pubbare och en 1750-spelare är marginell, men om man vill in i lite seriösare klaner får man i de flesta fall arbeta sig upp lite, eller visa väldigt heta erfarenheter.

Folk som vinner 50 % av sina matcher på 1600 PSR på kanske 10 matcher hör hemma på den ratingen. Att man inte kan pubba upp sig i PSR är en myt, det handlar bara om hur bra man själv är i förhållande till dem man möter. Om man tror att man "förtjänar" högre PSR än vad man har, ska man i längden kunna komma upp om man spelar för att vinna genom att spela "rätt". Att gå mid funkar alltid, pubstompa på det sättet är effektivt.

Grymt kul att försöka pubba upp rating ensam när man har folk som har 0-10 i stats i laget några minuter in i matchen, och deras carry kommer ut med 10-13 mins axe/frostburn/whatever... händer oftare än man tror. Hur bra man är mid, är det omöjligt att vara överallt, värsta som finns är när båda sidelanesen går katastrofalt dåligt..

Har pubbat upp mig till 1750 och nära 1800 strecket och kört 95% av gångerna ensam i vanliga pubs (alla polarna har quitat), och måste säga att det finns många idioter fortfarande även runt den ratingen. Liksom whats the deal med vår 1800 flint som bara har boots och shroud 70 min i gamet? Gamet gick bra förövrigt, vi förlorade för att vår carry inte ens var över 200gpm...

Permalänk
Skrivet av anon106584:

Grymt kul att försöka pubba upp rating ensam när man har folk som har 0-10 i stats i laget några minuter in i matchen, och deras carry kommer ut med 10-13 mins axe/frostburn/whatever... händer oftare än man tror. Hur bra man är mid, är det omöjligt att vara överallt, värsta som finns är när båda sidelanesen går katastrofalt dåligt..

Har pubbat upp mig till 1750 och nära 1800 strecket och kört 95% av gångerna ensam i vanliga pubs (alla polarna har quitat), och måste säga att det finns många idioter fortfarande även runt den ratingen. Liksom whats the deal med vår 1800 flint som bara har boots och shroud 70 min i gamet? Gamet gick bra förövrigt, vi förlorade för att vår carry inte ens var över 200gpm...

Det spelar ingen roll på vilken bracket man spelar, för idioter och leavers finns överallt. Skillnaden är ju bara att det inte händer lika ofta desto högre man kommer, trots att det fortfarande kan hända. Jag förnekar inte att man inte kan ha otur, men om man kontinuerligt förlorar så är det väldigt populärt att skylla på medspelarna som kanske inte spelade rätt och feedade.

Men det är absolut möjligt att pubba upp sig själv i PSR. Man kan förlora en del matcher på grund av vissa medspelare, men ifall man i längden inte kan komma över 1600-1700 PSR för att man har för "dåliga" medspelare, så bör man titta på sitt eget spelande. Det är det största problemet med HoN, alltför många tror att man knappt kan bli bättre och tror väldigt högt om sig själva. Om man istället ser på sina misstag och erkänner sina svagheter och vad man kan förbättra, skulle allt bli så mycket enklare.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Finns någon Clan här med folk som spelar ofta som man kan joina. Trött på att köra ensam i pubs. Gått ner mer totalt nu.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

holy crap! gaaaanska feedad magebane @ Honcast on Fileplay

Inte alla dagar man ser 850 g/min..

Permalänk

Till alla ni som gnäller på att ryssar är dåliga och allmänt dumma: Svenskar är fan inte möe bättre. Största packen som finns på HoN atm.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya fisken? När han gör ulti så kan han i princip inte skada dig om du har shrunken?`
Men småjobbiga skills helt klart när den jagade fisken knockar en och den rätt bra trapskillen.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Vad tycker ni om nya fisken? När han gör ulti så kan han i princip inte skada dig om du har shrunken?`
Men småjobbiga skills helt klart när den jagade fisken knockar en och den rätt bra trapskillen.

Ifall du är magic immune så gör han Physical damage istället.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Tar helt klart ett tag innan man kommer in i det igen efter ett längre uppehåll. Har börjat få in stilen nu och ligger på 1655psr med 41 vinster och 30 förluster. För att pumpa upp sin PSR så bör man ju också innan gamet startar kolla upp sina medspelare och motståndare först. Samt att inte lira mot 4 locks och så vidare^^

Sen som Ninotramp säger så är inte ryssar sämre överlag än svenskar men är de 2 så sitter de och tjötar på ryska hela gamet. Ganska iriiterande sen att svenskar är mycket mer tykna och lipar och vill banna en för att man spelar kass ett game är ju en annan sak men minst lika segt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hoppas på patchen idag, så man kan börja spela igen. Casaul Mode FTW.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så taggad på 2.0 patchen...
Det gör bara HoN mera som LoL med skins och Casual mode.
Men Mapeditorn har jag längtat efter!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Ligger på 1695 atm (1700 tidigare idag >.<) och älskar heroes som Pharaoh Andro Fayde och Bubb etc. Är rätt trött på att bara Scrimma med mina polare (en 1700 men resten typ 1600) och är taggad på lite mer organiserade klan matcher?

Om det är någon här på forumet som ahr en egen klan eller om eran klan behöver en ganker (support-babysitter, i form av ex andro) är jag sjuukt intresserad. Bara PM:a mig här på SweC eller på forumet. Acc där e Chackis.

Spelar oftast atleast 1 game om dagen (Klart det blir mindre med mycket plugg) och så mycket som möjligt på helger. Tanken är att jag vill höja mig och framförallt börja spela clanmatcher för att tillslut komma in i Competitive matcher.

//MVH Jacob

Permalänk
Medlem

Vad fan är det för fantasipriser som de satt på de olika sakerna i shoppen då? 10 dollar för att få en annan bild på en hero? 3 småsaker så kostar det lika mycket som hela spelet. De får väl fan ha lite rimliga priser på skiten. Jävla idioter.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Vad fan är det för fantasipriser som de satt på de olika sakerna i shoppen då? 10 dollar för att få en annan bild på en hero? 3 småsaker så kostar det lika mycket som hela spelet. De får väl fan ha lite rimliga priser på skiten. Jävla idioter.

Varför vill du ha de sakerna?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Varför inte? Är väl trevligt att kunna variera lite i spelet. Men att de ska ha de helt omotiverade priser ser jag inte nån anledning till.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Varför inte? Är väl trevligt att kunna variera lite i spelet. Men att de ska ha de helt omotiverade priser ser jag inte nån anledning till.

Med tanke på att man kommer kunna spela till sig alla grejjer utan att spendera en enda krona känns det OK med de höga priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Med tanke på att man kommer kunna spela till sig alla grejjer utan att spendera en enda krona känns det OK med de höga priserna.

Okej blir det tävlingar och liknande då eller hur har de tänkt sig att man ska kunna spela till sig dem?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Okej blir det tävlingar och liknande då eller hur har de tänkt sig att man ska kunna spela till sig dem?

Man kommer få såna goblin coins när man spelar genom matchmakern, typ som i LoL alltså.