Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Går ju inte spela skiten längre, får endast idioter på laget (ifs på motståndar sidan också, som vägrar remakea)...
Från 1900 till 1800 på några dagar.

dags att spela med ett lag kanske

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loika:

dags att spela med ett lag kanske

Mjo.

Har ju bara kört pub ensam nu.
Tänkt på att skaffa clan, och börja lira lite mer seriöst.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Mjo.

Har ju bara kört pub ensam nu.
Tänkt på att skaffa clan, och börja lira lite mer seriöst.

Jag tycker att spelarna har blivit trevligare och lite lugnare i alla fall. Jag tror att det beror på RAP, den senaste statistiken visar att 36% (?) av alla rapporter är giltiga och straff utdelas.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag tycker att spelarna har blivit trevligare och lite lugnare i alla fall. Jag tror att det beror på RAP, den senaste statistiken visar att 36% (?) av alla rapporter är giltiga och straff utdelas.

Betyder ju dock tyvärr inte att dem har blivit bättre ^^

Permalänk
Medlem

Några spekulationer angående nya heron?
http://www.heroesofnewerth.com/newsletter/vol3/images/newhero...
Själv hoppas jag på magnus port, men man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Några spekulationer angående nya heron?
http://www.heroesofnewerth.com/newsletter/vol3/images/newhero...
Själv hoppas jag på magnus port, men man vet aldrig

Hoppas på Pit lord, va en av dom roligaste hjältarna i Dota

Permalänk
Medlem

Har en lose streak på 15 matcher i rad tror jag, tappat från 1670 rating till 1580 nu o det sjunker fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Har en lose streak på 15 matcher i rad tror jag, tappat från 1670 rating till 1580 nu o det sjunker fortfarande.

Jag som satt å var ledsen att jag tappat från 1760 till 1745

Tack för att du satte det i perspektiv åt mig

Skrivet av bzkit:

Hoppas på Pit lord, va en av dom roligaste hjältarna i Dota

Han ser väldigt lik ut måste jag säga, har dock svårt att tro att de helt plöttsligt skulle göra en port som ser nästan likadan ut som sin DotA motsvarighet när de tidigare varit så duktiga med att göra rätt skillda koncept..

Alltid kul med ny hero iaf

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Skulle vara fint med lite mer Pushhjältar så vi blir av med 3-lanes som är så jävla tråkiga.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Hejsan är lite sugen på att testa detta och har kollat lite granna det verkar kul och då undrar jag , det är väl ingen månadsavgift för detta spelet , och vart kan man köpa det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hejsan är lite sugen på att testa detta och har kollat lite granna det verkar kul och då undrar jag , det är väl ingen månadsavgift för detta spelet , och vart kan man köpa det?

Heroes of Newerth

Där går du in, så finns det en röd länk mitt på sida där det står "Purchase Your Heroes of Newerth Account Now"
Det kostar 30$ i en engångsavgift för ett account, man betalar med kort, sedan kostar det inget mer om du inte har behov av att byta nick eller om du av någon anledning vill radera hela eller delar av din statestik (ifall du t.ex. lämnat en massa games så kommer det räknas på ditt account och folk kan se din leave% vilket kan om den går för högt innebära problem)
Om du inte spelat DotA tidigare så skulle jag rekommendera att spela s.k. no stats public games först för att lära dig utan att din record tar skada, finns även en tutorial som ger lite basic info..

Om du undrar något kan du alltid fråga här eller på samma nick ingame om jag är online.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Ok tackar det hjälpte mig mycket och nu är det så att mina föräldrar inte vill betala med kort på internet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Ok tackar det hjälpte mig mycket och nu är det så att mina föräldrar inte vill betala med kort på internet.

Då kan du tyvärr inte köpa det. Har ni Nordea så kan ni ju använda säkra kortbetalningar. Jag har använt det flera gånger och min mor jobbar på Nordea också och hon rekommenderar det starkt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ok tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av juckeyy:

Ok tackar det hjälpte mig mycket och nu är det så att mina föräldrar inte vill betala med kort på internet.

Ehh varför? Betalar man bara på kända sidor är det ingen risk för fiffel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ehh varför? Betalar man bara på kända sidor är det ingen risk för fiffel

Det kan fortfarande vara svårt att övertala föräldrarna...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Be dina föräldrar fixa ett VISA electron, eller visa ungdom åt dig så kan du shoppa loss efter eget behag.

Permalänk
Avstängd

Det är en helt ny hjälte om jag kollar rätt. Så inte magnus eller pitlord.

Permalänk
Medlem

japp, verkar vara helt ny hero, riktigt intressant också

Permalänk
Medlem

Kan man få en trial invite av nån ?:)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finna det några svenska/sweclokers klaner? Tänkte leta klan eftersom jag börjar tröttna på pub, Min psr är inte så hög (ca 1770), fastnat där i public games... Nick = Fiskbilen adda gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Kan man få en trial invite av nån ?:)

Går tyvärr inte. Men tillverkarna brukar ha "free2play" weekends och sådana erbjudande. Någon gång har de haft 1 veckas gratis spelande. Så antingen köper du detta grymma spel eller så väntar du på något sådant

edit: Fail av mig. Det går tydligen xD.

edit2: Skicka din email i pm här eller skriv det så skickar jag över en invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Går tyvärr inte. Men tillverkarna brukar ha "free2play" weekends och sådana erbjudande. Någon gång har de haft 1 veckas gratis spelande. Så antingen köper du detta grymma spel eller så väntar du på något sådant

edit: Fail av mig. Det går tydligen xD.

edit2: Skicka din email i pm här eller skriv det så skickar jag över en invite.

jock.e1337@live.se

Riktigt schystt av dig mannen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

japp, verkar vara helt ny hero, riktigt intressant också

Finns det info någonstans?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Finns det info någonstans?

Saxat från upcoming content:

Moraxus

Description:

A towering, hulking guy, looks somewhat like a barbian. Wields an oversized axe and an arcane shield. Gets axes attached to him as “armor,” like an axe used as a chestpiece or shoulder pads or whatever. Moraxus=More Axes, because we need more axes in this game.

Hero Summary & Concept:

We need more axes in this game. Moraxus.
Moraxus is a rounded tank that can possibly be converted into a carry late game.
Tanks can often tail off late game; sure they're hard to kill, but they are low-threat to let live until the end of the fight. Moraxus will not be as easily ignored due to his snare abilities and his health to damage trade-off.
Moraxus's second skill covers both armor and magic armor, but it requires a choice; one must lose the passive bonuses in a risk-reward decision in an attempt to block an incoming spell.
Passive/Active skills like Arcane Shield allow players with different preferences (passive playstyle vs active playstyle) to embrace the hero in different ways and each get something out of the ability.
Skill by skill analysis:
Q: Standard “stomp” ability, slows enemies' attack and movement speeds. Bread and butter of a tank to be able to put out some initiation damage and provide crowd control. Will allow Moraxus to gank, provide a “zone” of danger to enemies, and initiate with blink.
W: Passive armor and magic armor bonus, but can trade that passive protection for active, skill-based magic protection. Reflexes or good preemption can result in a much greater reward than passively profiting from the regular bonus, but a wasted cast can waste both mana and the passive bonus for a duration. Built in risk-reward that is completely dependent on player choice and interaction. With a successful spell-block, Moraxus is able to go on the offensive (or boost his escape capacity) with greater movement speed and damage. This can provide awesome moments of “counter-action” and counter-attacks, in which a spell is skill-blocked and then Moraxus sprints onto the enemy and stomps.
E: Active, charge-based projectiles. Similar to Chipper's rockets, except these are much lower in range and has a 1 second cooldown between casts. Their main purpose is to provide Moraxus with an avenue for ranged threat, and allow him stacking snare ability for chasing/control.
R: Toggle provides players with the choice between tanking and dealing damage. Makes it so if Moraxus is ignored, he can trade off his surplus health to put out more damage, adding more to his team even if he is ignored and potentially adding incentive for the enemy team to focus him.
All of Moraxus's skills shape him into a tank that is not just “I go in, I use my skills, and then right click someone to act fat.” He is dynamic, and shifts with battle conditions and the actions of the enemies. Counter-attacking should also be a very interesting theme, as turning a fight and surviving through aggression rather than cowardice can be very rewarding and provide some of the most fun and memorable gaming experiences.

Attributes:

Starting STR: 25
Starting AGI: 16
Starting INT: 16
STR per level: 2.6
AGI per level: 1.7
INT per level: 1.7
Attack Range: Melee
Base Damage: 24-30
Armor: 0
Movement Speed: 300

Ground Quake (Q):
Description:
Hero stomps down on the ground, causing fractures and inflicting magic damage to enemies in a small – medium PBAoE. Also slows the attack and movement speeds of enemies hit.
Effects:
Deals (75/150/225/300) magic damage to enemies hit (350 radius)
Slows enemies' attack and movement speeds by (25/30/35/40)% for 4 seconds
Mechanics:
Mana Cost: 90,105,120,135
Cooldown: 12 seconds

Arcane Shield (W, Passive/Active):
Description:
Passive: Hero's shield grants a passive magic armor bonus. Passive is disabled while ability is on cooldown.
Active: Hero blocks the next ability targeted against him in the next 2 second (anything Nullstone would block). If an ability is successfully blocked, Moraxus is given a surge of power.
Effects:
Passive: Grants (1/2/3/4) armor and (.5/1/1.5/2) magic armor
Active: Absorbs the next ability targeted on Moraxus in the next 2 seconds.
Moraxus gains (70/110/150/190) movement speed and (20/40/60/80) damage for 5 seconds if an ability is successfully absorbed.
Passive is disabled while spell is on cooldown.
Mechanics:
Mana Cost: 75
Cooldown: (30/25/20/15) seconds

More Axes (E, Skillshot):

Description:
Consumes a charge to throw a piece of armor toward target location
Effects:
Max of (1/2/3/4) charges
Consumes a charge to throw a projectile (one of the axes) at target location. It hits the first enemy unit encountered, dealing (80,100,120,140) magic damage to and the target. Also applies a stacking slow to the target, 1 charge per hit to a max of 3 charges. 15% movement slow per charge, 3 second duration.
Mechanics:
Mana Cost: 40
Cooldown: 1 second
Recharge time per charge: 9,8,7,6 seconds
Projectile speed: 1200
Range: 1000

Reckless Axetions (R, Ultimate):

Description:
Moraxus attacks recklessly, harming himself in the process but putting out significantly increased damage.
Effects:
Moraxus loses 5% of his max Health per attack (non-lethal, pure)
Moraxus deals bonus Physical damage to the target equal to (1,1.25,1.5) times the amount of health lost.
Mechanics:
Toggle

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Aarox:

Finna det några svenska/sweclokers klaner? Tänkte leta klan eftersom jag börjar tröttna på pub, Min psr är inte så hög (ca 1770), fastnat där i public games... Nick = Fiskbilen adda gärna!

Inte så hög? Sluta troll plox

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Inte så hög? Sluta troll plox

Hör i nästan varje game jag spelar av högre psr att 1750 är "kass" alltid 1800+ spelare i alla games jag spelar...

Permalänk
Medlem

Edit* De flesta klanerna blir väl inte seriösa förrän 1800+ heller?

Permalänk
Medlem

1797 psr.. sweeeet

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Om man söker efter "mid-high" klaner är 1750 lågt. Det beror bara på vad man jämför med. Skillnaden mellan en "normal" 1500-pubbare och en 1750-spelare är marginell, men om man vill in i lite seriösare klaner får man i de flesta fall arbeta sig upp lite, eller visa väldigt heta erfarenheter.

Folk som vinner 50 % av sina matcher på 1600 PSR på kanske 10 matcher hör hemma på den ratingen. Att man inte kan pubba upp sig i PSR är en myt, det handlar bara om hur bra man själv är i förhållande till dem man möter. Om man tror att man "förtjänar" högre PSR än vad man har, ska man i längden kunna komma upp om man spelar för att vinna genom att spela "rätt". Att gå mid funkar alltid, pubstompa på det sättet är effektivt.

Visa signatur

It's like having a baby.