Permalänk
Medlem

Mmorpg

hallo swec

Jag och mina kompisar söker ett nytt roligt MMORPG att spela framåt hösten, vi har spelat WoW dock tröttnade vi alla på det tack vare att Ulduar var så lamt.
Så nu är det upp till er att ge oss förslag på roliga MMORPG

VI är typ 10 pers som ska spela det tillsammans y0

Permalänk
Medlem

Mortal Online kommer ju om ett tag men kan inte rekommendera det än då jag inte testat. Annars finns det inte så mycket nytt som går att spela en längre tid.

Warhammer har jag testat och var bland de första till 40 för att sedan bli uttråkad på någon månad efter några fortress sieges som laggade sönder och kraschade hela tiden. Hört att det fortfarande är problem med lagg när det är mycket folk.

Age of Conan har jag hört ska ha blivit bättre efter deras stora flopp i början (var kul till 20 sen gick allt neråt förutom grafiken), men kan inte rekommendera det heller då jag inte gett det en till chans.

Aion kommer väl snart och har hört rätt mycket gott om det men har själv inte orkat försöka få tag på beta-nyckel för att testa det.

Ni kan väl testa lite gamla klassiker som Ragnarok Online o.s.v.

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till WOW. =p Det enda som håller.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Mortal Online kommer ju om ett tag men kan inte rekommendera det än då jag inte testat. Annars finns det inte så mycket nytt som går att spela en längre tid.

Warhammer har jag testat och var bland de första till 40 för att sedan bli uttråkad på någon månad efter några fortress sieges som laggade sönder och kraschade hela tiden. Hört att det fortfarande är problem med lagg när det är mycket folk.

Age of Conan har jag hört ska ha blivit bättre efter deras stora flopp i början (var kul till 20 sen gick allt neråt förutom grafiken), men kan inte rekommendera det heller då jag inte gett det en till chans.

Aion kommer väl snart och har hört rätt mycket gott om det men har själv inte orkat försöka få tag på beta-nyckel för att testa det.

Ni kan väl testa lite gamla klassiker som Ragnarok Online o.s.v.

Tack för snabbt svar
Jo mortal online har vi tittat lite på, men också Star Wars: The Old Republic. Vi får se vad det blir för roligt^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Gå tillbaka till WOW. =p Det enda som håller.

SAJK? nej, inge mera WOW för min del

Permalänk
Medlem

Star Wars The Old Republic är på ingången!

Bioware som håller på att göra det så man kan nog förvänta sig mycket.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Kan säga att warhammer online är värt ett försök- visst . Keep Siege kan lagga ibland. iaf när det är 2x WB i varje lag som slåss. + att det har blivit mycket bättre sen releasen och. det tar inte slut på 40. det är då det roliga börjar

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Sötast

Fan MMO måste det vara fel på...

Alla MMOspelare säger samma sak..... "Level XX är inte trist, det är ju då spelet börjar"

och då är det alltid maxlevel

Permalänk

Runescape kanske, eller det nya KoTOR som kommer snart?

Permalänk
Medlem

Wurm Online. testa

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Guild Wars, ett tips är att testa trial först.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Avstängd

Aion som kommer snart är riktigt bra hitills.
Har spelat betan en hel del, och jämfört med skit som WAR och AOC är det hästlängder bättre.

Permalänk
Medlem

Eve Online kan ni ju prova, finns trials - dock så finner många det spelet allt för svårt.

Denna skala stämmer nog ganska så bra

Annars så kommer Jumpgate: Evolution släppas första kvartalet 2010 har jag hört - det kommer bli lite som Freelancer fast ett mmorpg då.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Perfect World International är ett spel jag själv nyligen börjat lira. Själv gillar jag det men några av mina WoW kompisar tycker det är för likt wow vilket jag själv inte tycker iaf. Gillar bla karaktärsdesignen 10x mer än wows samt att jag tycker det är bättre grafikskt :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Eve Online.

är ni dessutom 10 pers så starta ett eget företag och utforska lite

hjälp får ni online, sen finns 21 dagars gratis trial nu.. skicka mig ett mail bara så bjuder jag in er.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Age of Conan är ganska kul o lira, nu när Funcom *host* failcom *host* börjat fixa med buggar och annat. Men någon klassbalansering har man ju inte sett nåt utav. Demo/Necro/ToS är fortfarande för bra. Sen lite fattigt på max lvl instanser, har man folk så kör man utan problem igenom alla T1 och T2 instanser på 1 vecka. Men tiden får utvisa om spelet kan bli så bra som det har möjlighet att bli, min speltid går ut 7:e den här månaden och som det ser ut nu så kommer jag inte att förlänga den efter det. Kanske efter sommaren, ifall dom fixat det som behöver fixas.

Eve online kan jag inte säga så mycket om, bara pulat några timmar i det. Kör på 21 dagars trial ja med. Ni behöver inga invites för det heller, går att fixa via steam för 21 dagar så tuta o kör bara. Dock rejält avancerat tycker jag, fult som in i helvete också men zoomar man ut lite på skeppet så ser de bättre ut.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Darkfall eller Star Wars The Old Republic

Permalänk
Medlem

SW the old republic är ju på ingång.

Annars skulle jag säga EVE. Det är inte alls särskilt svårt bara man inte förväntar sig att komma igång och äga allt första veckan (eller månaden). Mycket att läsa, mycket att göra och hur mycket utrymme som helst samt att nästan ingenting serveras gratis. Vill man ha ett bra skepp måste man tänka själv på hur man gillar att spela m.m. Det är inte bara "level up = maffigare än den andra killen" även om det fins ett mått av sånt också.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

vrf rekommenderar folk star wars old republic? vet folk äns när det kommer ut??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
vrf rekommenderar folk star wars old republic? vet folk äns när det kommer ut??

Nej

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

exakt, då e d ju inga ide att rekommendera det, för det kommer ju inte till hösten :(((

Permalänk
Medlem

Aion rekommenderar jag!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera mina favoriter.

-The Lord of the Rings Online - bra eftersom ni är många som kan spela tillsammans. I lotro kommer man längre om man äventyrar i grupp.

- Den andra är då EVE online som har en högre svårighetsgrad. Men väldigt roligt när man hittar en bra "Coperation"

- Problemet med Warhammer Age of Recconing är att det känns tomt på andra spelare enligt min erfarenhet.

Själv spelar jag Wow men fortsätter med Lord of the Rings Online när jag köpt en ny dator.

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Freeworlds xD

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

P2P ( Pay to play ) MMORPGS så har du ju
* Age of conan ( grymt fast kräver lite av ett prestanda monster för att spela )

* Lord of the rings online ( Kom ut ett ett EXP pack i julas )

* Aion Online ( Beta Stadium just nu men ska vara grymt har jag hört )

sen finns det ju F2P ( Free to play )

* Pristontale 2 ( PT1 var grymt 2 är så där )

* Runes of magic ( Grymt spel lite av en wow klon faktiskt riktigt roligt )

Så nog finns det spel att välja på !

Hoppas man har varit till någon Hjälp

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds