Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Strålning - Mobiler & Mobilmaster

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du har väl sett den utmärkta sidan som hyllar Olle Johanssons "forskningsresultat" till skyarna?

http://adante.vingar.se/olle-johansson.htm

Read it and weep.

Weeeeeep! Btw, snygg webbdesign också. Fullt modern, ingenting som klingar 90-tal...

Edit: jordstralningscentrum.nu, som länkas från denna sida har ju varit med förr; en substanslös orgie i New Age och osakligheter, pseudovetenskap och ren bluff.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Oops, det har du rätt i. Sorry! Så går det när man slarvar med källgranskningen och det ska gå snabbt. Givetvis har du rätt; i hela radiobandet och mer därtill ökar absorptionen med frekvensen långt in i IR-banden. Det gäller åt andra hållet också där absorptionen minskar logaritmiskt med frekvensen utan speciella toppar eller dalar ända ner till 0 Hz (edit: vad jag vet). Det är därför det är så svårt att sända radio under vatten och all radiokommunikation under vatten sker med extrem långvåg i ELF- eller ULF-banden. På hyggligt grunt vatten kan man "unna" sig att gå upp till en handfull tiotals kHz, typ "cave band" eller liknande. Mikrovågsugnens vanliga 2,45 GHz är, som mycket annat, en kompromiss mellan absorption, närliggande radioband och tekniska aspekter på mikrovågsgenereringen.

Edit: Kontentan av vad jag skrev håller ju dock: Uppvärmningen mot örat beror främst på värme från telefonen och inte absorberad radio. Högre uteffekt vid samma effektuttag från batteriet hade givit mindre lokal uppvärmning precis vid örat. Ser man till SAR-värdet så kan inte mobiltelefonens radioemission förklara uppvärmningen på långa vägar när.

MBY skrev fel? hmm... måste vara lögn

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.