Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hörde lite på nyheterna att 1600 pers i månaden sitter på studentlyor utan att studera. (tror det var månaden i sthlm).

så intervjuade dom en:

"Skulle jag bli påkommen, så tar jag bara vilken kurs som helst för att behålla bostaden"

Kötiden i sthlm är väl runt 1år eller nåt för bostad?

Det känns ju jäkligt drygt, hade inte sökt en studentbostad om jag inte var en student.
Jag har nu 1250 ködagar, vilket är 3 år och cirka 5 månader. Det känns som en otroligt lång tid att ha stått i deras kö om man är en student, men ändå så är det många som har runt ~1600 ködagar, vilket är över fyra år och det är helt sjukt med tanke på att en civilingenjörsutbildning är på fem år.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Deprimerad över jobb, ekonomi o utgifter. Flytta börjar jag bli jävligt stressad över oxå o fastighets bolaget bara segar när man ska få nåt gjort. Fyfan vilken jävla pissdag =(

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Levern har varit stabil i en månad och har betalat klart lånet på Lägenheten

Passade på att fixa ekonomin i helhet också plus skattekonto, donerade allt som vart över.

Känner mig både Glad och Galen haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Levern har varit stabil i en månad och har betalat klart lånet på Lägenheten

Passade på att fixa ekonomin i helhet också plus skattekonto, donerade allt som vart över.

Känner mig både Glad och Galen haha.

Riktigt fin donation du gjorde! De allra flesta hade gjort något helt annat med pengarna!
Keep it up!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Levern har varit stabil i en månad och har betalat klart lånet på Lägenheten

Passade på att fixa ekonomin i helhet också plus skattekonto, donerade allt som vart över.

Känner mig både Glad och Galen haha.

En snäll viking

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Levern har varit stabil i en månad och har betalat klart lånet på Lägenheten

Passade på att fixa ekonomin i helhet också plus skattekonto, donerade allt som vart över.

Känner mig både Glad och Galen haha.

Vunnit på lotto eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Vunnit på lotto eller?

Känner mig bara alltmänt nöjd med livet just nu, för första gången på ett bra tag.

Ny start och nya tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Känner mig bara alltmänt nöjd med livet just nu, för första gången på ett bra tag.

Ny start och nya tag.

Fin fint Robban!

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Levern har varit stabil i en månad och har betalat klart lånet på Lägenheten

Passade på att fixa ekonomin i helhet också plus skattekonto, donerade allt som vart över.

Känner mig både Glad och Galen haha.

Kul att du valde att donera pengar!
Ingen trocadero på tisdagar eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Suck... Fumlade till ett par fina repor på min en månad gamla Nexus 4 Klantarsel!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag är glad!
Anledning:
Black Ops 2 var gratis denna helg
Det är sportlov
Jag ska köpa en iPad Mini snart
Jag har köpt 3 fiskar idag

Det enda dåliga var att jag glömde dom viktiga papperna i skolan igår, det är viktigt prov på Tisdag i Kemi som jag inte kommer hinna plugga till :/
Annars Leker Livet!

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Suck... Fumlade till ett par fina repor på min en månad gamla Nexus 4 Klantarsel!

Lugn! Det kommer fler repor...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Lugn! Det kommer fler repor...

Ser nu att glaset har spruckit i nederkant. Vad fan är detta... Sprickan var inte där när den for i golvet utan det har kommit nu sen jag kom hem, måste kolla upp detta imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Galen är vad man är!

Att våren in kan komma snabbare gör mig tokig!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saxn:

Galen är vad man är!

Att våren in kan komma snabbare gör mig tokig!

Håller med dig, längtar helt sjukt mycket efter att få lite värme.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Ser nu att glaset har spruckit i nederkant. Vad fan är detta... Sprickan var inte där när den for i golvet utan det har kommit nu sen jag kom hem, måste kolla upp detta imorgon.

Surt. Sprickor irriterar en bra mycket mer än lite repor även om de också är tråkiga när man skaffat ny telefon.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Håller med dig, längtar helt sjukt mycket efter att få lite värme.

Vad då då? Tycker ni att fem minusgrader är kallt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Håller med dig, längtar helt sjukt mycket efter att få lite värme.

Det har ju varit värme nu några dagar, åtminstone här i medelpad. Runt nollgradigt, man kan ju gå ut och hämta vet i shorts, t-shirt och foppatofflor och grannen står ute och grillar på altanen. Härligt varmt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xapa112:

Vad då då? Tycker ni att fem minusgrader är kallt?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kalium:

Det har ju varit värme nu några dagar, åtminstone här i medelpad. Runt nollgradigt, man kan ju gå ut och hämta vet i shorts, t-shirt och foppatofflor och grannen står ute och grillar på altanen. Härligt varmt.

Jag har inget emot kylan, den klarar jag fint men jag vill ha bätter underlag så man kan rulla ut motorcykeln. Sen längtar jag efter att kunna kliva utomhus utan att behöva ta på sig extra kläder. Då mår man bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag har inget emot kylan, den klarar jag fint men jag vill ha bätter underlag så man kan rulla ut motorcykeln. Sen längtar jag efter att kunna kliva utomhus utan att behöva ta på sig extra kläder. Då mår man bra!

Jo... Iofs, kan förstå att ni motorcykelfantaster längtar. 6 grader varmt här idag, så det går ju att vara ute kortare stunder utan att ta på sig extra kläder men håller med om att det är rätt praktiskt på sommaren att kunna cykla hem från gymmet utan att ta på sig en massa täckbyxor osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Jo... Iofs, kan förstå att ni motorcykelfantaster längtar. 6 grader varmt här idag, så det går ju att vara ute kortare stunder utan att ta på sig extra kläder men håller med om att det är rätt praktiskt på sommaren att kunna cykla hem från gymmet utan att ta på sig en massa täckbyxor osv.

Det är bara 2 grader här nere. Jag har för mig du bor lite nordligare?

Skulle vara trevligt om all is kunde smälta, det har varit väldigt svårt att cykla när det är räfflad is överallt från skor och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det är bara 2 grader här nere. Jag har för mig du bor lite nordligare?

Skulle vara trevligt om all is kunde smälta, det har varit väldigt svårt att cykla när det är räfflad is överallt från skor och cyklar.

Japp, medelpad. Skaffa dubbdäck, funkar fantastiskt på is

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Vad då då? Tycker ni att fem minusgrader är kallt?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej, det är inte det utan som Shimonu skriver! Underlaget!

Skrivet av Shimonu:

Jag har inget emot kylan, den klarar jag fint men jag vill ha bätter underlag så man kan rulla ut motorcykeln. Sen längtar jag efter att kunna kliva utomhus utan att behöva ta på sig extra kläder. Då mår man bra!

För mig är det också motor relaterat, dock kart

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Blev medlem på Mötesplatsen för en vecka sedan. Varför bor alla de snygga och trevliga tjejerna så långt ifrån som det bara går!? Ska nog fan flytta, bor i södra Skåne.
Har hittills haft 170 besök av ca 100 tjejer. Frågan är bara om man ser bra ut eller bara ser rolig ut? Det kan man aldrig veta själv :D.

Permalänk
Medlem

Sak åka till fjällen och åka skidor nästa vecka och det är kul :). Enda dåliga är att jag är förj*vla förkyld.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Känner mig hyfsat bra till mods just nu.
Behöver inte operera min gallsten om den inte börjar besvära mig mer, och den har hållit sig lugn senaste veckan.

Har börjat flytta in i min nya lägenhet som jag verkligen gillar. Allt verkar ha gått bra.
Har fått hem tonvis med nya Ikea möbler samt en tv. Tar lite mer tid än jag trodde att sätta ihop allt, men det går framåt..
Snart är lägenheten beboelig

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Känner mig hyfsat bra till mods just nu.
Behöver inte operera min gallsten om den inte börjar besvära mig mer, och den har hållit sig lugn senaste veckan.

Inte för att jag vill ge dig hälsoråd över internet men om jag hade gallsten hade jag tagit bort den innan den orsakar mer problem. Den kommer trots allt inte försvinna av sig själv.

Fick precis höra att en kompis bröllop som skulle vara om två månader inte blir av och att hon dumpade honom igår. Blir nog puben ikväll tror jag

Jag fick å andra sidan bra nyheter, fick mitt förstahandsval för AT område (typ). Nu måste jag bara ranka 338 jobb enligt vilken ordning jag vill ha dom.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Det har ju varit värme nu några dagar, åtminstone här i medelpad. Runt nollgradigt, man kan ju gå ut och hämta vet i shorts, t-shirt och foppatofflor och grannen står ute och grillar på altanen. Härligt varmt.

+15 C This is as warm as it gets in Finland, so we'll start here. People in Spain wear winter-coats and gloves. The Finns are out in the sun, getting
a tan.

+10 C The French are trying in vain to start their central heating. The Finns plant flowers in their gardens.

+5 C Italian cars won't start, The Finns are cruising in cabriolets.

0 C Distilled water freezes. The water in Vantaa river (in Finland) gets a little thicker.

-5 C People in California almost freeze to death. The Finns have their final barbecue before winter.

-10 C The Brits start the heat in their houses. The Finns start using long sleeves

-20 C The Aussies flee from Mallorca. The Finns end their Midsummer celebrations. Autumn is here.

-30 C People in Greece die from the cold and disappear from the face of the earth. The Finns start drying their laundry indoors.

-40 C Paris starts cracking in the cold. The Finns stand in line at the hotdog stands.

-50 C Polar bears start evacuating the North Pole. The Finnish army postpones their winter survival training awaiting real winter weather.

-60 C Korvatunturi (the home for Santa Claus) freezes. The Finns rent a movie and stay indoors.

-70 C The false Santa moves south. The Finns get frustrated since they can't store their Kossu (Koskenkorva vodka) outdoors. The Finnish army goes out on winter survival training.

-183 C Microbes in food don't survive. The Finnish cows complain that the farmers' hands are cold.

-273 C ALL atom-based movent halts. The Finns start saying "Perkele, it's cold outside today.

-300 C Hell freezes over, Finland wins the Eurovision Song Contest.

gammal men kom och tänka på den =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

+15 C This is as warm as it gets in Finland, so we'll start here. People in Spain wear winter-coats and gloves. The Finns are out in the sun, getting
a tan.

+10 C The French are trying in vain to start their central heating. The Finns plant flowers in their gardens.

+5 C Italian cars won't start, The Finns are cruising in cabriolets.

0 C Distilled water freezes. The water in Vantaa river (in Finland) gets a little thicker.

-5 C People in California almost freeze to death. The Finns have their final barbecue before winter.

-10 C The Brits start the heat in their houses. The Finns start using long sleeves

-20 C The Aussies flee from Mallorca. The Finns end their Midsummer celebrations. Autumn is here.

-30 C People in Greece die from the cold and disappear from the face of the earth. The Finns start drying their laundry indoors.

-40 C Paris starts cracking in the cold. The Finns stand in line at the hotdog stands.

-50 C Polar bears start evacuating the North Pole. The Finnish army postpones their winter survival training awaiting real winter weather.

-60 C Korvatunturi (the home for Santa Claus) freezes. The Finns rent a movie and stay indoors.

-70 C The false Santa moves south. The Finns get frustrated since they can't store their Kossu (Koskenkorva vodka) outdoors. The Finnish army goes out on winter survival training.

-183 C Microbes in food don't survive. The Finnish cows complain that the farmers' hands are cold.

-273 C ALL atom-based movent halts. The Finns start saying "Perkele, it's cold outside today.

-300 C Hell freezes over, Finland wins the Eurovision Song Contest.

gammal men kom och tänka på den =D

Haha! Sparar den!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Inte för att jag vill ge dig hälsoråd över internet men om jag hade gallsten hade jag tagit bort den innan den orsakar mer problem. Den kommer trots allt inte försvinna av sig själv.

Nja, läkarna rekommenderar inte att operera om den nu inte skulle börja orsaka värre besvär.
Trots allt måste man då operera bort gallblåsan och det finns ju alltid vissa risker med att operera. Just nu känns det inte som att vinsten överväger riskerna och obehaget med att operera, men börjar jag få värre besvär så blir jag ju tvungen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.