Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av mangemani:

personal möte kl 9 ikväll.
hoho, ska bli spännande och se vad alla har att säga då alla får spill thire gutts, tänker då på bitter fittan, om hon kommer att säga något.

Hon kanske bli er nästa personalchef? *Jag håller tummarna*

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Sant, jag har väl mer problem av att min chef tar för givet att man vill arbeta hela tiden utan någon som helst planering.

Känner igen fenomenet, kan ringa kl 23 o förutsätta att jag inte har nåt annat planerat, befinner mig i en sådan jobbsituation så kan inte gärna tacka nej heller. Även om jag inte har nåt emot o jobba så är det trevligt med lite förvarning o ömsesidig respekt då jag har ett liv utanför jobberier också. Som för den delen är betydligt mer värt och viktigare än vad ett jobb någonsin kommer bli.

Skrivet av Wixner:

Nu har vår dotter äntligen kommit och de problem jag nämde tidigare existerar inte. Nu kommer jag låta precis lika klyschig som alla andra föräldrar men det finns inget bättre här i livet än att höra sitt barns röst, även om det är gallskri efter ett kejsarsnitt, för första gången.

I natt 01:50 var det första gången i mitt medvetna liv som jag har gråtit - och detta av lycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Stort stort grattis Ser framemot den dagen då jag själv kommer att få uppleva samma känsla

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm sköt iväg bältesspännet när jag skulle lossa på det inne på muggen. Skiten lossnade och flög iväg.. Förtjockat sig kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ice climber och super mario bros säljer man bara inte;)

sant, har redan spelen.

Men sitter med två konsolpaket:

Tar lite plats i bokhyllan haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Hon kanske bli er nästa personalchef? *Jag håller tummarna*

nej men hua, hemska tanke;)

Skrivet av Toivo83:

sant, har redan spelen.

Men sitter med två konsolpaket:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/Nintendo...

Tar lite plats i bokhyllan haha

hade du inte bott så långt bort så man slipper frakt osv, så hade jag köpt 1 utav dem och hett det i samlingen min, mina 2 börjar att pajja:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nej men hua, hemska tanke;)

hade du inte bott så långt bort så man slipper frakt osv, så hade jag köpt 1 utav dem och hett det i samlingen min, mina 2 börjar att pajja:P

äh,frakt är väl inget, kostar inte många tior med schenker

Btw vad har du för bundlar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azmodan:

Känner igen fenomenet, kan ringa kl 23 o förutsätta att jag inte har nåt annat planerat, befinner mig i en sådan jobbsituation så kan inte gärna tacka nej heller. Även om jag inte har nåt emot o jobba så är det trevligt med lite förvarning o ömsesidig respekt då jag har ett liv utanför jobberier också. Som för den delen är betydligt mer värt och viktigare än vad ett jobb någonsin kommer bli.

Oj, då har du det lite värre än mig vad gäller tider. För mig är det mer att jag har inte fått någon alls planering när jag kommer jobba, behöver också jobba varje helg, då varje dag blir typ 9-10 timmar, och det ska vara en självklarhet. Sedan att han snackar skit om mig när jag själv hör är inget att hurra över...

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

äh,frakt är väl inget, kostar inte många tior med schenker

Btw vad har du för bundlar?

tyvärr så sålde jag allt det gamla då jag växte upp, men hade ju duck hunt/super mario bundlen.
de jag har nu har jag köpt igen flera år senare:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Nytt jobb nästa vecka, både bra och dåligt.

Behöver fan verkligen de då det bara gått utför med det jobb jag har nu och haft senaste halvåret.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tyvärr så sålde jag allt det gamla då jag växte upp, men hade ju duck hunt/super mario bundlen.
de jag har nu har jag köpt igen flera år senare:P

fram med bilder

in i tråden med dig - http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

då jag har en skruttig mobil med en kamera som har sett sina bättre dagar, så måste jag nog skaffa en kamera först, men bilder ska nog inte vara några problem att skaffa:)
såg din samling btw, såg rätt så nice ut:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

då jag har en skruttig mobil med en kamera som har sett sina bättre dagar, så måste jag nog skaffa en kamera först, men bilder ska nog inte vara några problem att skaffa:)
såg din samling btw, såg rätt så nice ut:)

kalas, alltid skoj med fler som sitter med lite retro-leksaker

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Önskar akassan och regeringen en våldsam analklåda, lid era jävlar, LIIIID!

Kan tillägga att jag önskar dem en för tidig julklapp i form av önskar dem sviktande erketion o smärta vid urinering oxå. Fyfan!½!!Q

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

En del folk blir man trött på... Tänker ta en grej som jag stört mig på med denna människa men märk väl att det inte är första gången jag blir förbannad på henne.

Blivit anställd, jag, hon och sju andra. Vi går just nu under utbildning. På fredag nästa vecka tänkte jag gå på en bästakompis födelsedags fest, hon har fyllt 19 nämligen. Problemet är då att dagen efter denna fest så blev jag schemalagd att jobba klockan 7 på morgonen. Jag frågade då, direkt när vi fick schemat, ifall det gick att byta tid på något vis. Då börjar hon säga "aa men du är väl ingen mes" och "a men du får väl offra dig då". Hon ska också dit på festen men hon blev schemalagd att jobba helgen efter. Hon började alltså framställa mig som en mes bara för att jag inte vill kliva upp klockan 6 och jobba en heldag efter att jag varit på fest kvällen innan, och hon var så jäkla "bäst i världen" för hon jobbade en annan helg istället.

Släppte konversationen direkt för hon är så jäkla dum i huvudet. Tar det via facebook med utbildningsledaren istället och ser ifall det går att lösa på något bra sätt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag är sliten nu. Har sedan i juni presterat som två personer samt att jag har gjort massor med uppgifter som ingen annan i företagets historia har gjort under samma anställningsform.

Jag har för brandlarmet varit: Installatör, Konsult, Projektledare, Driftsättare, Besiktningsman (internt), Sakkunnig (SBF 110:6). Det är det absolut värsta jag någonsin har varit med om. Jag tänker aldrig mer göra om detta igen. Allt detta på ett jobb som ligger runt 11000 arbetstimmar (Alla typer av elinstallationer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Vad är det som du vantrivs med, stessigt och så eller?

Jag är nog en av dessa fast i göteborg, då jag alltid arbetar på buss & spårvagnarna även om jag får ståplats. Orsaken är att ens tid inte räcker till annars.

Trevligt och då kan du passa på och ta pappaledigt och vila ut dig från jobbet.

För att sammanfatta det hela så har vi en konflikträdd VD som gärna krediterar kunder som tycker vårt arbete (jobbar som IT-konsult) blir för dyrt. Det hade varit acceptabelt om det hade begått på företagets bekostnad, men du är det så att det är på min blivande provision som krediteringen sker.

Angående lokaltrafiken så fattar jag inte hur folk kan vara så fruktansvärt inkompetenta att de inte har förstånd att flytta sig från tunnelbanedörrarna vid av- och påstängning eller tar av sig träningsväskan eller den överdimensionerade hikingväskan så medresenärerna får den i ansiktet.

Efter tre dagars pappaledighet nu så svärar jag på moln

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

En del folk blir man trött på... Tänker ta en grej som jag stört mig på med denna människa men märk väl att det inte är första gången jag blir förbannad på henne.

Blivit anställd, jag, hon och sju andra. Vi går just nu under utbildning. På fredag nästa vecka tänkte jag gå på en bästakompis födelsedags fest, hon har fyllt 19 nämligen. Problemet är då att dagen efter denna fest så blev jag schemalagd att jobba klockan 7 på morgonen. Jag frågade då, direkt när vi fick schemat, ifall det gick att byta tid på något vis. Då börjar hon säga "aa men du är väl ingen mes" och "a men du får väl offra dig då". Hon ska också dit på festen men hon blev schemalagd att jobba helgen efter. Hon började alltså framställa mig som en mes bara för att jag inte vill kliva upp klockan 6 och jobba en heldag efter att jag varit på fest kvällen innan, och hon var så jäkla "bäst i världen" för hon jobbade en annan helg istället.

Släppte konversationen direkt för hon är så jäkla dum i huvudet. Tar det via facebook med utbildningsledaren istället och ser ifall det går att lösa på något bra sätt.

Eller så håller du god min o hoppas hon åker på bakfyllan from hell (Om det inte går att lösa på annat vis då såklart för din del vilket jag hoppas).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Eller så håller du god min o hoppas hon åker på bakfyllan from hell (Om det inte går att lösa på annat vis då såklart för din del vilket jag hoppas).

Tja, hon är inte riktigt den typen som dricker sig full, tyvärr. Sedan är hon bara 17, och jag är 18. Men förhoppningsvis så går det att byta, annars är det bara att bita ihop och kliva upp klockan 6...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Borde kommit igång med skolan i morse, men efter en stadig utgång igår var man inte kapabel till det. Kul igår iaf

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ligger sjuk i influensa och hoppas att någon skjuter mig snart.... Så jävla ont i huvudet och halsen.

Permalänk
Medlem

Sitter och försöker kolla igenom så alla är 100% korrekt i mina nes bundlar.
jäflar vad svårt

so far so good iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dags för en sån här jävla skitnatt när det inte går o sova igen då, fucking oro o ångest för allt o ingenting

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Dags för en sån här jävla skitnatt när det inte går o sova igen då, fucking oro o ångest för allt o ingenting

Kanske dags att börja gå till rot med en del problem och inte låta dom ligga och gro? Brukar hjälpa för mig när jag har sömnproblem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Kanske dags att börja gå till rot med en del problem och inte låta dom ligga och gro? Brukar hjälpa för mig när jag har sömnproblem.

Jo det är nog så, fast det är liksom totalt obefogad oro o så. Men det börjar bli kraftigt ledsamt så får väl svälja stoltheten o gå till nån hjärnskrynklare.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Jo det är nog så, fast det är liksom totalt obefogad oro o så. Men det börjar bli kraftigt ledsamt så får väl svälja stoltheten o gå till nån hjärnskrynklare.

Gört! Sömnproblem är inget man ska låta sig dras med för länge, det går verkligen ut över hälsan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gört! Sömnproblem är inget man ska låta sig dras med för länge, det går verkligen ut över hälsan.

Så sant det, hade mycket sömnproblem förr när jag var yngre men nu har det varit lite bättre det sista. Men tydligen inte Bra med dig så här mitt i natten?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Lirade lite zelda för första gången på extremt länge.
hittade efter många svordomar andra grottan.

Drog igång bucky ohare, röda planeten, när man ska undvika supersnabba lavan.
började nästan gråta hur värdelös man var
samma fel om och om igen, stängde av skiten......

Får hugga tag igen senare.
Så man skäms rätt bra haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Drog igång bucky ohare, röda planeten, när man ska undvika supersnabba lavan.
började nästan gråta hur värdelös man var
samma fel om och om igen, stängde av skiten......

Får hugga tag igen senare.
Så man skäms rätt bra haha

Har nog aldrig varit så arg som när jag var liten och spelade det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Så sant det, hade mycket sömnproblem förr när jag var yngre men nu har det varit lite bättre det sista. Men tydligen inte Bra med dig så här mitt i natten?

Jorå, så pass bra att jag gick o la mig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jorå, så pass bra att jag gick o la mig

Haha, förståndigt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö