Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Bara hedders där, där av det ultragoa ljudet. sitter annan kam, insug och förgasare, samt går på e85.

Blev startgas då den stått länge och inte hade sprit fram just då. B-)

Lite kaffe nu, sen är det nog en timme tills den kan rulla ut från garaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ¤Reason¤:

woho.. glad över att ha fått snurr på Oldsen!
dock liten miss med oljefiltret, så det måste bytas... samt tyvärr måste man koppla på avgassystemet, inte visst lagligt att åka med hedders.

Jävlar va vackert!

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade frun till min fars amerikanska kusin.
Skrev mail o kollade, sitter o väntar på att dom ska svara där borta på andra sidan pölen nu.

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för er iaf. Körde skoter upp på fjället idag, hann ungefär 3km innan han bara tände på ena cylindern. Sprillans nya tändstift men provade att byta men hjälpte ändå inte. Fick krypa hem på en cylinder, inte alls kul.

Han har hållt på sådär nu någon vinter, tänder bara på en cylinder ibland, men han går alltid tillbaka till båda två. Körde sex mil igår och då gick han till 99% på båda cylindrarna och jag satte nytt fartrekord på 145km/h men idag så gick han inte alls bra :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Kul att det går bra för er iaf. Körde skoter upp på fjället idag, hann ungefär 3km innan han bara tände på ena cylindern. Sprillans nya tändstift men provade att byta men hjälpte ändå inte. Fick krypa hem på en cylinder, inte alls kul.

Han har hållt på sådär nu någon vinter, tänder bara på en cylinder ibland, men han går alltid tillbaka till båda två. Körde sex mil igår och då gick han till 99% på båda cylindrarna och jag satte nytt fartrekord på 145km/h men idag så gick han inte alls bra :S

Kackig tändspole som ger upp när det blir lite varmt och/eller fuktigt perhaps?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Kackig tändspole som ger upp när det blir lite varmt och/eller fuktigt perhaps?

Tändspole? Ingen aning. Jag är ingen mekaniker

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Tändspole? Ingen aning. Jag är ingen mekaniker

Du visste hur man bytte tändstift hehe.
Tändspolen är klumpen som sitter på andra änden av tändkabeln.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Du visste hur man bytte tändstift hehe.
Tändspolen är klumpen som sitter på andra änden av tändkabeln.

Jaha... Ja, ingen aning. Ska låta en mekaniker kolla på den till helgen. Förgasarna ska rengöras för tomgången var väldigt hög ibland (3500rpm) så det kanske löser problemet, inte vet jag.
Byta tändstift är ju grundläggande kunskap. Det och att kunna byta variatorrem måste man kunna om man ska köra skoter. Även att byta startsnöre kan vara nyttigt att kunna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jävlar va vackert!

tackar så mycket

var så gött att kunna få ta ut henne på en tur idag.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Galen på alla dåliga admins på vissa bf3 servrar! Blir tokig på fanskapen!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Kul o komma ut till bilen o backspegelglaset ligger bredvid. Suck!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jävla dumskalle man är.. Wow..

Åkte pendeltåg hem idag.. Nån pundare sätter sig framför en tjej och börjar prata med henne.. Hon ignorerar honom men han babblar på för att sedan ströva omkring lite.. Påtänd som fan var han också.

Efter att han gått av tåget och jag önskat honom god jul började tjejen och jag prata ett litet tag.. Verkar trevlig, snygg också med fin rumpa (Ben, vad jag tror då hon satt ned)

Det är ungefär här det börjar gå fel... Hon går av i rönninge, samma som mig..
I hela 15 minuter tänkte ja fråga ut henne på fika/whatever.. i rönninge när vi gått av går hon vänster och jag höger..
Självklart springar dumfan (jag) inte efter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jävla dumskalle man är.. Wow..

Åkte pendeltåg hem idag.. Nån pundare sätter sig framför en tjej och börjar prata med henne.. Hon ignorerar honom men han babblar på för att sedan ströva omkring lite.. Påtänd som fan var han också.

Efter att han gått av tåget och jag önskat honom god jul började tjejen och jag prata ett litet tag.. Verkar trevlig, snygg också med fin rumpa (vad jag tror då hon satt ned)

Det är ungefär här det börjar gå fel... Hon går av i rönninge, samma som mig..
I hela 15 minuter tänkte ja fråga ut henne på fika/whatever.. i rönninge när vi gått av går hon vänster och jag höger..
Självklart springar dumfan (jag) inte efter...

Det är bättre att ångra något man gjort än att ångra något man inte gjorde.
Har du tur så stöter du på henne igen, hon kanske åker pendeltåg ofta?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Det är bättre att ångra något man gjort än att ångra något man inte gjorde.
Har du tur så stöter du på henne igen, hon kanske åker pendeltåg ofta?

Vad jag vet är det första gången jag ens ser henne, fast då hon verkar bo i rönninge är det inte omöjligt att jag sett henne tidigare.
Jag åker pendeltåg varannan vecka och får skjuts varannan vecka (hem - jobb) Idag blev det en liten "specialare"

Blev så att man inte ens presenterade sig.. Hon tog ju t.om initiativ att prata om det som hände. Aja få se hur det går, åker ju tåg rätt ofta ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad jag vet är det första gången jag ens ser henne, fast då hon verkar bo i rönninge är det inte omöjligt att jag sett henne tidigare.
Jag åker pendeltåg varannan vecka och får skjuts varannan vecka (hem - jobb) Idag blev det en liten "specialare"

Blev så att man inte ens presenterade sig.. Hon tog ju t.om initiativ att prata om det som hände. Aja få se hur det går, åker ju tåg rätt ofta ändå..

Åk tåg så ofta du kan och hoppas på att du ser henne igen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Åk tåg så ofta du kan och hoppas på att du ser henne igen

Klev av ca 17:40 i Rönninge från Centralen (ca 17:11)

Får hålla tiderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Klev av ca 17:40 i Rönninge från Centralen (ca 17:11)

Får hålla tiderna

And so the stalker gene kicks in

Nä men håll dig på rätt sida av linjen

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Donkey:

And so the stalker gene kicks in

Nä men håll dig på rätt sida av linjen

Enl. polare som jag känt många år är jag lite av en stalker. Skall se vad jag kan göra
Åker ju kommunalt nästa vecka och vet var hon går av men inte på, inte säker på att det är centralen..

*Evil laughter*

Tror tamefan man försover sig idag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jävla dumskalle man är.. Wow..

Åkte pendeltåg hem idag.. Nån pundare sätter sig framför en tjej och börjar prata med henne.. Hon ignorerar honom men han babblar på för att sedan ströva omkring lite.. Påtänd som fan var han också.

Efter att han gått av tåget och jag önskat honom god jul började tjejen och jag prata ett litet tag.. Verkar trevlig, snygg också med fin rumpa (Ben, vad jag tror då hon satt ned)

Det är ungefär här det börjar gå fel... Hon går av i rönninge, samma som mig..
I hela 15 minuter tänkte ja fråga ut henne på fika/whatever.. i rönninge när vi gått av går hon vänster och jag höger..
Självklart springar dumfan (jag) inte efter...

Ja du...*Käftsmäll, spark*..inget illa menat du förtjänade det bara >>

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xenoz:

Ja du...*Käftsmäll, spark*..inget illa menat du förtjänade det bara >>

Tack:D Jag vet.. Så jävla korkad man var.. Aja, ser väl henne igen nån gång.
Velar i 10-15 min, för att sen märka att hon vikt av åt fel håll..

Permalänk
Medlem

Är ledsen, förtvivlad och vet inte riktigt hur jag ska hantera min situation just nu.

Har efter i lördags gått ur en relation med en tjej som varat i ca 3 ½ år.
Vi har typ gjort allt tillsammans, har alltid varit med varandra, ja ni vet allt som man gör med en bästa vän och flickvän.

Det har väl sedan en tid tillbaka hängt lite i luften, men att komma till den punkten där man faktiskt separerar ifrån varandra är så otroligt tung.
Jag försöker verkligen i den mån jag kan att tänka rationellt och inse att det inte funkade mellan oss av olika orsaker. Men känslorna blir från stund till stund så fruktansvärt överväldigande att jag knappt kan andas.

Usch, garanterat det jobbigaste jag varit med om under mina 27år.
Jag känner mig som ett litet barn, så ynklig och hjälplös.
Försöker verkligen tänka positivt och hålla tankarna i shakt.
Det är fasen inte lätt..

Aja, mitt bidrag till tråden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hyrst:

Är ledsen, förtvivlad och vet inte riktigt hur jag ska hantera min situation just nu.

Har efter i lördags gått ur en relation med en tjej som varat i ca 3 ½ år.
Vi har typ gjort allt tillsammans, har alltid varit med varandra, ja ni vet allt som man gör med en bästa vän och flickvän.

Det har väl sedan en tid tillbaka hängt lite i luften, men att komma till den punkten där man faktiskt separerar ifrån varandra är så otroligt tung.
Jag försöker verkligen i den mån jag kan att tänka rationellt och inse att det inte funkade mellan oss av olika orsaker. Men känslorna blir från stund till stund så fruktansvärt överväldigande att jag knappt kan andas.

Usch, garanterat det jobbigaste jag varit med om under mina 27år.
Jag känner mig som ett litet barn, så ynklig och hjälplös.
Försöker verkligen tänka positivt och hålla tankarna i shakt.
Det är fasen inte lätt..

Aja, mitt bidrag till tråden.

Den tiden kan vara jävligt jobbig faktiskt. Det är inte lätt och nåt får mig att tro att det inte ska vara lätt heller..
Det man kan göra är att titta framåt och vara upptagen med allt annat hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Är ledsen, förtvivlad och vet inte riktigt hur jag ska hantera min situation just nu.

Har efter i lördags gått ur en relation med en tjej som varat i ca 3 ½ år.
Vi har typ gjort allt tillsammans, har alltid varit med varandra, ja ni vet allt som man gör med en bästa vän och flickvän.

Det har väl sedan en tid tillbaka hängt lite i luften, men att komma till den punkten där man faktiskt separerar ifrån varandra är så otroligt tung.
Jag försöker verkligen i den mån jag kan att tänka rationellt och inse att det inte funkade mellan oss av olika orsaker. Men känslorna blir från stund till stund så fruktansvärt överväldigande att jag knappt kan andas.

Usch, garanterat det jobbigaste jag varit med om under mina 27år.
Jag känner mig som ett litet barn, så ynklig och hjälplös.
Försöker verkligen tänka positivt och hålla tankarna i shakt.
Det är fasen inte lätt..

Aja, mitt bidrag till tråden.

Beklagar, fruktansvärt tråkigt när det blir så. Ingen idé att försöka stänga inne dem där jobbiga känslorna heller, man får va ledsen, förtvivlad och förvirrad. Det hör till den naturliga läkningen av det tror jag, för hur illa det än låter så blir det ju faktiskt bättre med tiden. "Krya på dig" och ta hand om dig!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Är ledsen, förtvivlad och vet inte riktigt hur jag ska hantera min situation just nu.

Har efter i lördags gått ur en relation med en tjej som varat i ca 3 ½ år.
Vi har typ gjort allt tillsammans, har alltid varit med varandra, ja ni vet allt som man gör med en bästa vän och flickvän.

Det har väl sedan en tid tillbaka hängt lite i luften, men att komma till den punkten där man faktiskt separerar ifrån varandra är så otroligt tung.
Jag försöker verkligen i den mån jag kan att tänka rationellt och inse att det inte funkade mellan oss av olika orsaker. Men känslorna blir från stund till stund så fruktansvärt överväldigande att jag knappt kan andas.

Usch, garanterat det jobbigaste jag varit med om under mina 27år.
Jag känner mig som ett litet barn, så ynklig och hjälplös.
Försöker verkligen tänka positivt och hålla tankarna i shakt.
Det är fasen inte lätt..

Aja, mitt bidrag till tråden.

Samma sak hände min polare. Ring en polare som ställer upp och härda ut den första tiden. Supa lär inte hjälpa i längden utan det är att göra roliga saker ned sina vänner eller familjemedlemmar. Låt inte känslorna ta över dig som person men låt de inte bli begravda heller. Stay toug, there are plenty other fishes in the sea!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

argh... snöar.. :S

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

gah, trött som fan i huvudet efter första dagen på nya jobbet :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Var just hos mormor som hade lagat serbisk mat! "Mesne pite" (googla) Kan nog inte bli bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Var just hos mormor som hade lagat serbisk mat! "Mesne pite" (googla) Kan nog inte bli bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Köttfärspaj nånting? Såg smarrigt ut på bilderna jag fick fram iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Köttfärspaj nånting? Såg smarrigt ut på bilderna jag fick fram iaf

Ungefär som en köttfärspaj! Riktigt riktigt gott. Dock så tror jag inte ens att det är MÖJLIGT att räkna kalorier när du äter detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Man kan göra pita med ost, spenat
, köttfärs, potatis... you name it.

.Det är också väldigt lätt att göra. Filodeg-valfri ingrediens-filodeg-osv osv.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den tiden kan vara jävligt jobbig faktiskt. Det är inte lätt och nåt får mig att tro att det inte ska vara lätt heller..
Det man kan göra är att titta framåt och vara upptagen med allt annat hela tiden.

Skrivet av azmodan:

Beklagar, fruktansvärt tråkigt när det blir så. Ingen idé att försöka stänga inne dem där jobbiga känslorna heller, man får va ledsen, förtvivlad och förvirrad. Det hör till den naturliga läkningen av det tror jag, för hur illa det än låter så blir det ju faktiskt bättre med tiden. "Krya på dig" och ta hand om dig!

Skrivet av Donkey:

Samma sak hände min polare. Ring en polare som ställer upp och härda ut den första tiden. Supa lär inte hjälpa i längden utan det är att göra roliga saker ned sina vänner eller familjemedlemmar. Låt inte känslorna ta över dig som person men låt de inte bli begravda heller. Stay toug, there are plenty other fishes in the sea!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era ord!

Nej supa ska jag absolut inte göra då jag dessutom precis tagit mig igenom ett långvarigt missbruk av bl.a alkohol. Så den vägen är rätt utesluten

Har vart och hängt med lite vänner under kvällen, och det är rätt skönt att få prata om det.
Få tankarna på annat, även om det bara är för en liten stund..