Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

@Wezc: Blocka henne?

Själv har jag helt och hållet tappat arbetslusten.
Lite surt då jag vet innerst inne att jag tycker om mitt jobb, men nu är det bara... meh...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

@Wezc: Låter som att hon försöker skapa svartsjuka, att försöka locka dig till henne med traditionellt evolutionär aspekt. Har hon problem med rejection? Eller finner hon attraktion med svåråtkomliga?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dag 3 utan internet. Förtvivlan fyller det rum i mitt hjärta som en gång kände lycka. Lycka, över att vakna upp på morgonen och läsa det senaste som hänt i världen. Jag har börjat ifrågasätta mitt eget förstånd. I brist på underhållning sitter jag och stirrar ut igenom fönstret på grannens aktivitet. Som pensionär hade jag excellerat, hur levde man egentligen innan internet fanns? Kvällen kommer och tankarna lägger i nästa växel. Vad är meningen med livet, varför finns jag? Om jag bara hade kunnat googla dessa frågor. Men det kan jag inte, det är tredje dagen utan internet...

(nu är det dag 6 utan internet, depressionen är på riktigt)

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: fy fan på riktigt, jag hade dött. jag tillbringar hela min fritid på nätet. det kompletteras dock med högsta betyg i 10 ämnen så föräldrarna klagar inte. du har mitt stöd
jag känner medkänsla.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Allt känns så bisarrt på något sätt. Perceptionen av verkligheten/livet som sådant liksom förändras med tiden vilket man kan förstå då man inte kan uppleva saker ock ting på samma sätt genom hela livet men senaste året har det förändrats såpass att jag har svårt att relatera till det längre. Det mesta känns bara konstigt. Man kör på som vanligt för det är det enda man vet hur men blir bara mer passiv hela tiden och kör nästan helt på gamla rutiner bara, aldrig något nytt.

Men man ska inte klaga har det bra annars.. Känner ungefär som Spike på bilden nedan där han är påväg att brinna upp i ett störtande rymdskepp. Blir mer att luta sig tillbaka och tända en cigg. Det som händer, händer...

Permalänk
Inaktiv

@Myllerman:

Livet är hårt, förstår vad du menar, man är varken levande eller död. Har man ingenting att leva för är livet bara en lång sträcka till döden. Finn tröst i att veta att allt man gör i livet är ändå meningslöst, i slutändan hamnar alla på samma plats, 3 meter under jord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@Myllerman:

Livet är hårt, förstår vad du menar, man är varken levande eller död. Har man ingenting att leva för är livet bara en lång sträcka till döden. Finn tröst i att veta att allt man gör i livet är ändå meningslöst, i slutändan hamnar alla på samma plats, 3 meter under jord.

Livet är besynnerlig. Mestadels fattar man ingenting och står där som ett fån med ett frågetecken över jässan.
Jag och livet har en komplicerad relation. Inget en halv flaska singelmalt inte kan bota för stunden. Allt är frid och fröjd
Gnatt och ha det gott !

Permalänk
Avstängd

Mitt liv är raka motsatsen @Myllerman. Utmaningar, framgångar och motgångar. Lär mig jättemycket för tillfället och får möjligheten att prova på det ena och det andra.

Kan göra i princip vad jag vill, när jag vill, var jag vill rent generellt och framtiden är ett stort spännande och positivt frågetecken. Är fri som en fågel. Det enda jag vet är att jag formar min framtid till det jag vill att den ska vara. Får se vad som händer på vägen dit.

Sovit i princip hela lördagen annars. Varit förkyld hur länge som helst. Tredje veckan febrig, förkyld och jävlig. Knegar på men gick till vårdcentralen och testade mig i torsdags. Inget fel på lungorna, och inget i blodet. Däremot tryckte dom upp en pinne i näsan på mig och den får jag veta om på måndag.

Urk. Jävla förkylningsjävel. Annars är det bra.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Livet är besynnerlig. Mestadels fattar man ingenting och står där som ett fån med ett frågetecken över jässan.

Du har ju fattat !

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Fuck grannar som alltid ska ha någon jäkla gathering.
Vet det är normalt i deras hemländer att bunkra ihop sig 10-15 pers i en lägenhet på 30 kvm, men det är lagom irriterande med ett jäkla springande in och ut, sen att man har fönstret ut mot ingången på 2a våning gör ju att man hör allt ute me

Att dom är nattdjur gör ju inte saken bättre heller.
2 lägenheter med invandrare som ofta har massa pers hos sig springandes.
Ena lägenheten har 11!! personer skrivna på adressen också, som tur är bor inte alla dom där men känns lite konstigt, 11 pers på en 1a på 30kvm

Om man ändå hade cash till ett hus så man slipper dessa folken
Men drömmen om ett mysigt hus fortsätter antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fuck grannar som alltid ska ha någon jäkla gathering.
Vet det är normalt i deras hemländer att bunkra ihop sig 10-15 pers i en lägenhet på 30 kvm, men det är lagom irriterande med ett jäkla springande in och ut, sen att man har fönstret ut mot ingången på 2a våning gör ju att man hör allt ute me

Att dom är nattdjur gör ju inte saken bättre heller.
2 lägenheter med invandrare som ofta har massa pers hos sig springandes.
Ena lägenheten har 11!! personer skrivna på adressen också, som tur är bor inte alla dom där men känns lite konstigt, 11 pers på en 1a på 30kvm

Om man ändå hade cash till ett hus så man slipper dessa folken
Men drömmen om ett mysigt hus fortsätter antar jag

Stackare.
Kontakta hyresvärden och be dom rätta till detta.
Även du har samma rätt som alla andra, att slippa störningar vilket är reglerat i lag.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Fuck grannar som alltid ska ha någon jäkla gathering.
Vet det är normalt i deras hemländer att bunkra ihop sig 10-15 pers i en lägenhet på 30 kvm, men det är lagom irriterande med ett jäkla springande in och ut, sen att man har fönstret ut mot ingången på 2a våning gör ju att man hör allt ute me

Att dom är nattdjur gör ju inte saken bättre heller.
2 lägenheter med invandrare som ofta har massa pers hos sig springandes.
Ena lägenheten har 11!! personer skrivna på adressen också, som tur är bor inte alla dom där men känns lite konstigt, 11 pers på en 1a på 30kvm

Om man ändå hade cash till ett hus så man slipper dessa folken
Men drömmen om ett mysigt hus fortsätter antar jag

Borde väl inte vara acceptabelt att dom har 11 pers skrivna på en 1a? Borde finnas regler för max antal personer per lägenhet hos hyresvärden tycker man?

Permalänk
Avstängd

Min granne hade folk rännande dag och natt, lämnade portdörren öppen osv. Vet inte hur många det var skrivna där men det var bisarrt. Lugnade ner sig efter att jag pratade med fastighetsägaren.

Det första som slog mig var varför, men det orkade jag inte luska i. Finns säkert pengar att hitta med diverse adressfusk i dagens läge.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Har alltid undrat men aldrig vågat fråga vad VA står för i tex
VA-Mr_Music_11

Tänkte att der var various artists men det kan ju även gälla en platta med en artist?
Aldrig kommit till skott eller vågat visa att jag inte kan något så enkelt ? *skamsen*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Arg, besviken och känner mig hopplös. Träffade en tjej, allt kändes jättebra. Visade sig att hon inte hade kommit över sitt ex och skrev till mig i måndags at de hade snackat och valt att prova igen. Hon var ärlig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fick besked idag om att jag inte fick tjänsten jag sökte. Började som sommarjobb i somras, blev anställd direkt utan frågor och utan intervju, dom bara ringde och sa att dom kan skicka kontrakt direkt. Fick sedan förlängt efter sommaren till 15:e december. Ungefär en och halv månad sedan gick dom ut med att dom sökte operatörer. Jag skickade in en ansökan, tänkte att det borde gå bra eftersom jag är relativt kvalificerad och omtyckt av både personalledare och av skiftlaget. Det har dragit ut extremt mycket på tiden och jag fick veta förra veckan att jag fick förlängt ytterligare till 15:e februari och att rekryteringsprocessen fortgår. I torsdags eftermiddag blev jag kallad till intervju på fredagen. Var på intervjun, gjorde mitt bästa fast jag har dock aldrig varit på en intervju förut. Personalledaren ringde idag och berättade att tyvärr så får jag inte jobbet, men jag hade gjort jättebra ifrån mig osv. Var på skiftmöte och julbord med kollegorna på skiftlaget ikväll och dom var jättebesvikna att jag inte fick vara kvar.

Jaja, frågan är ju hur man ska planera framöver nu då... Får nog avvakta med att fixa eget boende eftersom jag bara har säkert jobb två månader till. Får bo kvar i föräldrarnas lilla trea ett tag till då. Sommarjobb lär jag alltid få, men det blir ju typ tre och en halv månad där mellan. Om jag inte får förlängt igen så kan jag ju alltid fara ut att resa, men det hade varit bättre ändå om jag fick fast jobb, kunde fixa egen lägenhet osv.

Börja jaga alternativ till jobb snarast. Vänta inte.

Och kontakta ev personal som arbetsledare mm som tycker du gör ett bra jobb och skaffa referenser. När du söker nästa jobb så har du positiva referenser från detta jobb, vilket kommer underlätta.

Intervjuer är svåra... vet. Ofta är det kluriga frågor man inte ens tänkt på. Det värsta är att de som är bra arbetare som du kanske blir omsprungna av en som hade mer erfarenhet, vilket är meriterande. Det betyder inte att du gjort fel.. utan bara att du inte gjort det länge nog.

Men med tiden får du meriter och erfarenhet. Är du duktig på vad du gör så visar det sig med tiden också, speciellt om du kan få många bra referenser.

Skrivet av d3tonate:

Använd aldrig UPS för privatpaket. Dom kör ej ut paketen o ni får hämta på deras utlämningskontor.
Företagspaket däremot funkar till 100%.

I mitt senaste fall med UPS så har de faktiskt kört ut till mig, hemma.

DHL dock körde ut till mig hemma med min nya telefon (2 veckor innan jag väntade den), vilket vad klart plus.

Men sen ljög de att de varit o lämnat ett annat pakt till mitt företag (där skulle inte vara någon i vår reception som är öppen 8-17...), vilket är skitsnack då det är bemannad reception. Så jag tror att det hela hänger på föraren och hur mycket jobb de har... kan de komma undan med det och är stressade så försöker de nog.

Skrivet av Bogey:

Har alltid undrat men aldrig vågat fråga vad VA står för i tex
VA-Mr_Music_11

Tänkte att der var various artists men det kan ju även gälla en platta med en artist?
Aldrig kommit till skott eller vågat visa att jag inte kan något så enkelt ? *skamsen*

Hmm.. trodde det var "Various Assortments", typ som varierande sortiment... eller något sånt. http://www.thefreedictionary.com/assortment
(Jag kan ha fel dock)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av JimmieSan:

Fuck grannar som alltid ska ha någon jäkla gathering.
Vet det är normalt i deras hemländer att bunkra ihop sig 10-15 pers i en lägenhet på 30 kvm, men det är lagom irriterande med ett jäkla springande in och ut, sen att man har fönstret ut mot ingången på 2a våning gör ju att man hör allt ute me

Att dom är nattdjur gör ju inte saken bättre heller.
2 lägenheter med invandrare som ofta har massa pers hos sig springandes.
Ena lägenheten har 11!! personer skrivna på adressen också, som tur är bor inte alla dom där men känns lite konstigt, 11 pers på en 1a på 30kvm

Om man ändå hade cash till ett hus så man slipper dessa folken
Men drömmen om ett mysigt hus fortsätter antar jag

Var bor du? När jag bodde hemma i Malmö så hyrde grannen ut sin lägenhet till andra invandrare som bodde där 3mån vardera. En av de tillfälliga hyresgästerna var ett gäng afrikaner som satt o spela bongotrumma o tjoade "hoooooooo!" kl. 3 på natten!
Morsans bokhylla rörde sig litegrann till o med....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Har alltid undrat men aldrig vågat fråga vad VA står för i tex
VA-Mr_Music_11

Tänkte att der var various artists men det kan ju även gälla en platta med en artist?
Aldrig kommit till skott eller vågat visa att jag inte kan något så enkelt ? *skamsen*

Det står för Various Artists. Kan stå på en platta med en specifik artist om det är samarbeten på just den låten.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Att alla mina 3 senaste skärmar på mindre en vecka av olika modeller har haft kraftig backlight bleed eller Röda pixelfel. Så blev förbannad och behöll min gamla skärm ytterligare för var väl budskap uppeifrån jag inte skulle ha ny skärm än....

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus z97-A | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16GB | Asus STRIX GTX 1080 OC | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Det står för Various Artists. Kan stå på en platta med en specifik artist om det är samarbeten på just den låten.

Tack för det vännen, Du får en ny titel utav mig här.

Hero of SweClockers

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Trevligt start på julen med att bli misshandlad i tjänsten.. :/

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Trevligt start på julen med att bli misshandlad i tjänsten.. :/

P Lisa ?
Skit vad det än är *huggs*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Fick för mig att det var fredag idag och att det kanske dyker upp lite julmysiga tech shower så småningom. Sen kom jag på att det är torsdag. Bah!

Får se om det blir någon julpanel imorgon eller om det bara blir en nyårskrönika?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Var ytterst nära en frontalkrock i morse. Missbedömde helt avståndet till mötande trafik i mörkret när jag gjorde en omkörning. Kan hända den närmaste mötande bilen bara hade ett fungerande halvljus? Det var nog min skyddsängel som räddade mig den här gången. Orsaken till att jag steg upp den okristliga tiden 5.35 och startade min resa till Seinäjoki 6.00 var en MWT (Maintenance of Wakefulness Test) undersökning. Detta innebär att man i 40 minuter ska hålla sig vaken halvliggandes i ett tyst och mörkt rum samtidigt som man har en massa elektroder fästa till huvudet och ansiktet. Denna procedur upprepas 4 gånger med 2 timmars mellanrum. En tråkigare undersökning har jag noga aldrig varit med om. Och allt detta på grund av att jag körde i diket med min motorcykel i våras.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

P Lisa ?
Skit vad det än är *huggs*

Taxislusk.. på väg hem från jobbet och skulle hämta frugan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Taxislusk.. på väg hem från jobbet och skulle hämta frugan

Ajdå...Gbg? finns gott om Bmw /skrotbilar och folk utan kort eller köpta sådana. För några år sen blev en civilist skjuten av en pundare i "pizza" bil 50 m från en snutstation.
Notis i GP? och gick det bra?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Var ytterst nära en frontalkrock i morse. Missbedömde helt avståndet till mötande trafik i mörkret när jag gjorde en omkörning. Kan hända den närmaste mötande bilen bara hade ett fungerande halvljus? Det var nog min skyddsängel som räddade mig den här gången. Orsaken till att jag steg upp den okristliga tiden 5.35 och startade min resa till Seinäjoki 6.00 var en MWT (Maintenance of Wakefulness Test) undersökning. Detta innebär att man i 40 minuter ska hålla sig vaken halvliggandes i ett tyst och mörkt rum samtidigt som man har en massa elektroder fästa till huvudet och ansiktet. Denna procedur upprepas 4 gånger med 2 timmars mellanrum. En tråkigare undersökning har jag noga aldrig varit med om. Och allt detta på grund av att jag körde i diket med min motorcykel i våras.

Kommer ihåg att jag läste ett inlägg av dig i denna tråd angående kraschen, fan va mycket strul som verkar uppstått för att du körde i diket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Ajdå...Gbg? finns gott om Bmw /skrotbilar och folk utan kort eller köpta sådana. För några år sen blev en civilist skjuten av en pundare i "pizza" bil 50 m från en snutstation.
Notis i GP? och gick det bra?

Kunde blivit värre. Viktigaste var att han inte gav sig på frugan som stod 50 meter bort

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Kommer ihåg att jag läste ett inlägg av dig i denna tråd angående kraschen, fan va mycket strul som verkar uppstått för att du körde i diket?

Jo läkaren skrev i remissen att jag skulle ha en grundlig neurologisk undersökning. Så man testar väl nu allt man kan hitta på. Har redan haft 24h-EKG och magnetröntgen av hjärnan. Sen blir det väl förmodligen ännu något test av intellektet och minnet för att undersöka om jag är dement. Dagens undersökning borde väl dock utesluta sömnapne men kanske de ännu gör en sådan undersökning i alla fall för säkerhets skull?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Kunde blivit värre. Viktigaste var att han inte gav sig på frugan som stod 50 meter bort

Mmmm helt rätt inställning, din fruga tål säkert mindre.
Hoppas du rätar dig helt med vännen

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?