Bättre spelprestanda, vad uppgradera?

Permalänk
Medlem

Bättre spelprestanda, vad uppgradera?

Hej.

Jag skulle vilja ha lite råd om vad som främst behöver uppgraderas i min dator för att spel ska gå bättre.

Spel som Call of Juarez och Fallout 3 Fungerar utmärkt.

Spel som World of Warcraft, Empire Total War, Crysis, Gta 4 fungerar sämre speciellt när det handlar om de större grejerna(Många spelare på samma ställe i Wow, stora slag i Empire, nästan allt i Crysis och Gta 4 ger dålig fps.

Tack.

Permalänk

Ny processor, en Quad!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Säger nog det samma, om du har pengar så skulle du ta en titt på i7, men då behöver du ett nytt moderkort också, men kan lova att du får riktigt bra prestanda då!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Jo, det du beskriver är sådana saker som belastar processorn och det är alltså den som inte hänger med så nån Phenom II X4 eller X3 om du har en lägre budget. Har du mycket pengar att blåsa så kan du ju slå på stora trumman och satsa på I7:a

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Avstängd

Både moderkortet och cpun börjar bli lite gamla.

Nytt moderkort minnen och cpu så ska det nog bli bättre

Kanske satsa på ett 64 bitars OS istället för 32 bitars som du har nu. Då utnyttjar du hela 4gb ram som du har.

Skulle nog testa det innan du slänger ut stålar på nya grejer

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Både moderkortet och cpun börjar bli lite gamla.

Nytt moderkort minnen och cpu så ska det nog bli bättre

Kanske satsa på ett 64 bitars OS istället för 32 bitars som du har nu. Då utnyttjar du hela 4gb ram som du har.

Skulle nog testa det innan du slänger ut stålar på nya grejer

Minnena kan han ju spara om han satsar på Phenom II. Han behöver bara ny Prolle och moderkaka.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Om jag siktar på en i7 kan ni rekommendera ett bra moderkort som ligger på samma nivå?

Tack

Permalänk
Medlem

Re: Bättre spelprestanda, vad uppgradera?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakie
Hej.

Jag skulle vilja ha lite råd om vad som främst behöver uppgraderas i min dator för att spel ska gå bättre.

Spel som Call of Juarez och Fallout 3 Fungerar utmärkt.

Spel som World of Warcraft, Empire Total War, Crysis, Gta 4 fungerar sämre speciellt när det handlar om de större grejerna(Många spelare på samma ställe i Wow, stora slag i Empire, nästan allt i Crysis och Gta 4 ger dålig fps.

Tack.

Väldigt dålig idé att uppgradera datorn bara för att få bättre prestanda i spel som är ökända för att vara vansinnigt dåligt optimerade.

Även om du uppgraderar din dator för X antal tusen så kommer du fortfarande inte få bra prestanda i de spelen.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Har nästan identiskt dator, och det enda spelet jag inte kan maxa grafik inställningarna i är Crysis. Du kanske skulle fundera på att installera om ditt OS om du har prestanda problem, och skaffa vista om du inte har det. Det är nog mer mjukvaru problem du har, var en stor boost för mig i spel när jag bytte från XP till vista.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag hade Vista x64 för en månad sen men fick formatera om för att jag fick flera BSODs och wowerrors varje dag. Dom har fortsatt fast inte alls lika ofta när jag dammsög datorn och ökade fläktarna.

Det är lite därför jag är ute efter ny datorn också för att slippa blåskärmarna som är så jobbiga

Permalänk
Medlem

Låter mer som dåliga minnen..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16