Är BF2 såhär sämst?

Permalänk
Avstängd

Det är därför man kör Bf2 SF.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Hej!

Jag sitter här på LAN och vi är 6 pers som alla innehar en kopia utav BF2. Vi körde online tillsammans då vi insåg att... fan vad värdelöst gameplay det är.

Spelare som står på tak med granater, ammopacks, claymores som täcker stegar osv och står och lobbar över staden.

Reaktion på hitboxar som är seg som sirap.

Konstant granatande eftersom gevären är så opålitliga.

Koptrar som tillåts dominera banan pga av att ens egna sidas piloter suger.

Strider som ofta handlar om att båda slänger sig till marken och hoppas att hitboxgudarna är på deras sida.

Är det vi som fått ett konstigt intryck av spelet eller är detta BF2 as intended?

BF2 är såhär, bara att acceptera, men det är skiiiitkul!

Nadespamming är relativt lätt att undvika, och clays är skitenkla att undvika, dock inte när jag placerar ut dem, hehe.

Raping med helikopter och flygplan är dock värdelöst, så jag kör bara INF.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
På vilket sätt skulle det vara annorlunda från något annat FPS som släppts på denna sida av millenieskiftet? Snabba, enformiga och innehållslösa matcher som bara är kul för de som spelar inte för att spelet är roligt eller för att det är roligt att spela med andra utan istället för att det roligt att sabotera för andra. Det var åratal sedan skadeglädje tog livet av FPS-spelen i mitt tycke.

Jag saknar tiden då det inte spelade någon roll om man vann eller inte utan att det var viktigare att det var roligt för alla inblandade och inte bara för de som listar ut de billigaste tricksen för att hamna överst i statistiken.

Mja RtCW släpptes ju 2001 Även kallat "farfar till alla FPS spel idag". Där handlar de uteslutande om aim eftersom gameplayet är högt. Du har inga "lame" attributs bara pickan å 1 granat (medic class). Du kommer absolut ingenstans utan hjälp av dina teammates. Hitboxarna (på 1.4 OSP) är klockrena: 3 för HS 8 för body, så inge "1 lucky shot 1 kill". Prova gärna ET ( http://www.crossfire.nu/?x=tutorial&mode=item&id=32 ) tänkt som en efterföljare till RtCW (kom ut 2003). Spel idén är samma, grafiken, ja de blev ju gratis från ID

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Mja RtCW släpptes ju 2001 Även kallat "farfar till alla FPS spel idag". Där handlar de uteslutande om aim eftersom gameplayet är högt. Du har inga "lame" attributs bara pickan å 1 granat (medic class). Du kommer absolut ingenstans utan hjälp av dina teammates. Hitboxarna (på 1.4 OSP) är klockrena: 3 för HS 8 för body, så inge "1 lucky shot 1 kill". Prova gärna ET ( http://www.crossfire.nu/?x=tutorial&mode=item&id=32 ) tänkt som en efterföljare till RtCW (kom ut 2003). Spel idén är samma, grafiken, ja de blev ju gratis från ID

Det är ju Wolfenstein 3D som kallas för FPS:ens farfar (Det släpptes 1992).

Det fanns många bra FPS-spel 2001.

Return to Castle Wolfenstein är dock en skitgrym "uppföljare".

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Re: Re: Är BF2 såhär sämst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
BF2 är såhär, bara att acceptera, men det är skiiiitkul!

Nadespamming är relativt lätt att undvika, och clays är skitenkla att undvika, dock inte när jag placerar ut dem, hehe.

Raping med helikopter och flygplan är dock värdelöst, så jag kör bara INF.

håller med. spelet är hur roligt som helst!
har inga problem med granater eller claymores. helikoptrar går att skjuta ned om man 3-4 i grupper som hjälps åt.
infanteri är grymt roligt när när man får lagspelet att fungera.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Vanliga BF2 suger, kör Project Reality, enda vettiga anledningen att köpa BF2 överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om är ju rena turen om hitboxen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
På vilket sätt skulle det vara annorlunda från något annat FPS som släppts på denna sida av millenieskiftet? Snabba, enformiga och innehållslösa matcher som bara är kul för de som spelar inte för att spelet är roligt eller för att det är roligt att spela med andra utan istället för att det roligt att sabotera för andra. Det var åratal sedan skadeglädje tog livet av FPS-spelen i mitt tycke.

Jag saknar tiden då det inte spelade någon roll om man vann eller inte utan att det var viktigare att det var roligt för alla inblandade och inte bara för de som listar ut de billigaste tricksen för att hamna överst i statistiken.

Det där låter negativt, provat Team Fortress 2? Ett spel som är kul även om man förlorar, jag har lirat både pub o pcw:er i 1.5 år och sitter fortfarande med ett leende på läpparna när jag spelar, visst finns det grinders men de är ovanliga och communityt är det trevligaste jag stött på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zubbe
Det där låter negativt, provat Team Fortress 2? Ett spel som är kul även om man förlorar, jag har lirat både pub o pcw:er i 1.5 år och sitter fortfarande med ett leende på läpparna när jag spelar, visst finns det grinders men de är ovanliga och communityt är det trevligaste jag stött på.

Det är för att det ÄR negativt
Jag har istort sett slutat lira FPS i multiplayer helt på grund av spelstilar som går ut på förstöra upplevelsen för andra istället för att ha roligt själv. Nu har jag inte lirat TF2 i någon utsträckning värd att nämna (har som sagt slutat lira MP när det gäller FPS) så det vet jag faktiskt ingenting om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Hmm, BF2 på lan e skit, förvräng inte sanningen!
har nog ALDRIG haft kul när man spelat det i en lokal med 8-16 änns...
PR (Project Reality) är å anndra sidan lite roligt, men source e svårt att slå,
och därtill WC3 som nog alltid förblir kul.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

vafan kör ni på för servrar?? jag har nästan inga probs med hitbox,bara ibland på enstaka personer.
lär er sikta förfan!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Bf2 är helt värdelöst, inte ens det bästa sniper geväret dödar på ett skott, utan då måste man göra hs vilket är hemskt lätt när gubbarna rycker fram som särlingar.
Sen avgörs i princip matcherna alltid av vilka som har dom bästa piloterna också....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Vanliga BF2 suger, kör Project Reality, enda vettiga anledningen att köpa BF2 överhuvudtaget.

Jag tycker att Project Reality är skitsjukt, mer realistiskt, men värdelöst imo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hawy
Bf2 är helt värdelöst, inte ens det bästa sniper geväret dödar på ett skott, utan då måste man göra hs vilket är hemskt lätt när gubbarna rycker fram som särlingar.

Lär dig bli bra på sniper så stör det dig inte, skjut ett skott på dem och byt sedan snabbt till pistol och gör finish på dem (eller använd bössan igen).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hawy
Sen avgörs i princip matcherna alltid av vilka som har dom bästa piloterna också....

Därför man kör INF

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Så fort det finns fordon i BF2 är det sämre än sämst. Det går i vissa fall bra med stridsvagnar och stridsfordon eftersom infanteriet får en viss chans trots allt pga banans konstruktion. Det finns dock inga vettiga sätt att plocka ner en helikopter utan att sitta i en själv.

Personligen spelade jag bara på Inf only-servrar och då blir det inte så farligt. Det är väldigt mycket fart så vill man ha realism får man leta efter något annat. Provade Project Reality-modden och den var hyfsad. Dock är det inget man kan spela public då det fanns en hel del stjärnskott som hade hittat dit och bara ville förstöra. Dessutom krävs väldigt mycket teamplay vilket nästan kräver att man känner folk lite grann sedan tidigare.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Fast i helheten tycker jag BF2 Är ett jätte bra spel men även fast man har spelat FPS spel tidigare så är detta nånting nytt hade spelet Cs typ 2-3 år sen började med bf2 och mitt första intryck var ju att det söööög! men efter man gått up några rankingar så förstog man mer spelet! så bara lära sig!

Permalänk
Medlem

Det är en väldig massa klagande, men det är väl så det fungerar, det kan inte passa alla... Jag har spelat BF2 från första dagen det släpptes i Sverige, fram tills för ungefär ett år sen då flytt samt 50-timmars pluggvecka satte stopp för sådana aktiviteter.

Vad det gäller hitboxarna så ja, dom är buggiga, men det går att lära sig att leva med. De ligger olika beroende på server, men hittar du en bra server har du inga problem med att stillastående individer inte dör. När det gäller rörligt mål gäller det att lära sig ungefär vart hitboxen ligger, sedan är det bara att spela. Tar väl ungefär 15 skott så är det inställt. Vill man spela spelet får man anpassa sig!

Sedan så är ju inte public det roligaste sättet att avnjuta spelet, tyvärr, inte minst på grund av alla omogna skitungar som går helt apeshit bara för att de är för dåliga för att kunna ha ihjäl klanspelare som vill slappspela på en publicserver, men antar att det är så i alla spel.

Helikoptrarna är som de ska, de är starka, men de är långt ifrån oövervinnerliga. Det är teamplay som sätter gränserna, folk med AT samt vanliga bilar med kulsprutor plockar ner helikoptrar utan problem, förutsatt att personerna på marken har vett att anpassa sitt kit och sin spelstil efter situation, men det är också där som det fallerar väldigt ofta på public. Hälften av personerna SKA nödvändigtvis spela sniper oavsett vad som händer, trots att de inte gör någon märkbar nytta överhuvudtaget.

Människor som står på tag och vränger granater, well, kasta tillbaka? Eller undvik dom. Vill de stå där på taket och skita i att ta flaggor så låt dom göra det, de tillför inget till laget där så länge man skiter i att gå dit. Återigen, anpassa sig till situationen.

Sedan får man ju ut oändligt mycket mer av spelet genom att spela tillsammans med vänner som man kan ha röstkontakt med, när vi (klanen) gått in på fredagskvällarna för att spela av oss har vi blivit bannade X-antal gånger eftersom vi inte dör, av den enkla anledningen att vi samarbetar. Medic/AT/Ingenjör är det enda kitet som är användbart, och då är ingenjören enbart till för fordon. Supportnissar behöver man inte, ny ammo får man genom TK-res.

Istället för att klaga på alla fel och sitta och vara allmänt bitter på tillvaron så kan man lära sig spelets egenheter och utnyttja dessa, spelupplevelsen blir SÅ mycket roligare då! Men som sagt, man gillar inte alla spel, halva världen verkar vara helt betagen i CS vilket KAN vara det tråkigaste spelet som skapats, nu för tiden spelar jag bara ArmA2, vilket är det överlägset bästa spel som släppts sedan BF2 kom ut.

Hoppas ni finner nöjet i spelet, public är ganska roligt nu trots allt, för skicklighetsnivån på de spelande har sjunkit otroligt drastiskt sedan jag var aktiv!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Battlefield Heroes är fett skoj!
Ni får börja spela de ist!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

BF var grymt bra innan dom patcha sönder spelet så hårt att Dice gav upp på spelet helt.

BF2 är praktexemplar på hur man INTE ska balansera ett spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Testa att spela Infantry only-server. Mycket bättre.