Permalänk
Medlem

Med RAF så går det ju klart snabbt o lvla men det sägs inte något om RAF när han säger 16h till 70. Inte en chans!! Tveksam om man ens kan hinna upp så snabbt med RAF hela vägen!
Och även om man kan det, hur kul är det att rusa igenom hela spelet om det nu år första gången man spelar WOW?? Rätt meningslöst i mina ögon. Tjusningen när spelet var nytt för en var ju att hitta och utforska alla ställen, inte powerlvla sig förbi allt så snabbt man bara kan!

Permalänk

När jag och 1 polare Rafade (recruit a friend) tog vi 1-60 på 19h . Vi Körde inte särskilt hårt och hade en hel del afkande (ca 2-3h skulle jag tro). Om man dessutom hade gått till hellfire penisula vid lvl 58 så skulle man tagit till 62 på den tiden.

Vi levlade för övrigt 8 - 45 i instancer, jag boostade med hjälp av en warlock. Hade det vart en protpala / protwarrior så hade det gått betydligt snabbare. Jag boostade i RFC , SFK , SM, Zf .
så lycka till hur ni än gör.

Finns ett annat sätt dock som kallas mobtagging, detta leder dock till bann i instancer men det är möjligt att utöva det. Det är möjligt att ta 1-80 på under 40h via det sättet. Rekommenderas inte!

Permalänk
Medlem

är omöjligt även om du kör med RAF. Då har du ca 40min på varje level vilken är tok för lite när du börjar närma dig lvl 35-40.

Det snabbaste registerande power levelingen med /played är 1-60 på 23h någonting.

Då power levlade en Full epic Paladin och en mage en low lvl. Paladinen sprang in och pullade så många det gick i en instance. När han var på väg tillbaks så lämnade magen partyt. (för att ge så mkt XP som möjligt till mr low lvl) När paladinen väll kommit tillbax med pullen så såg han till att göra ca 75% dmg på alla mobs (För att ge sitt party så mkt % av xpn som möjligt), magen frös då mobsen och paladinen lämnade instancen. Kvar i instancen stod nu magen & mr low lvl ensam kvar i instancen, utan att vara i varandras party. Magen tog ner den sista HP'n som var kvar och mr low lvl fick 100% av all xp.

Provade det själv med några guildies i stockade, fick ca 1 lvl / run, varje run gick på under 5 minuter. Så från typ lvl 17-21 tog jag på ca 20 min.
Sen blizzard fixat så att man inte kan powerlevla så längre.

Som sagt är ~23h nånting registrerat från 1-60... Det är fortfarande en gigantiskt skillnad mot att ta 1-70 på 16h vilket också inte är möjligt.

[edit] sitter på jobbet och blir störd titt som tätt. Så editerade lite meningar och så, är fortfarande lite osammanhängande men hoppas ni förstår vad jag menar

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

tog lvl 66 på 5 dagar men då gick jag i skolan med

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
lvl 70 på 16 timmar.
Det är i snitt 1 lvl per 13.7 min.
Tänk på att du ska hinna ta dig från Punkt A till B till Punkt C på den tiden också.

Du får gärna berätta hur du gör

Speedhack?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Speedhack?

Antar att vi diskuterar hur man gör på blizzards servarar och inte vad man kan göra på en privatserver.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

hmm ända sättet jag kan tänka mig att det skulle funka på är om man köper dom där delarna man kan köpa för Stone Keeper's Shard dvs dom som ger 10% mer exp (http://www.wowhead.com/?item=43228#currency-for) och kör recruit a friend saken som ger 3x EXP och har rested bouns samt mobbtagging i instancer ( http://www.youtube.com/watch?v=Yv5FkPdDvRU&feature=related) vet dock inte om det är tillåtet eller ens funkar längre .
Fast 16 timmar lät rätt lite.

EDIT: missade att det fanns en sida 2 i tråden >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hmm ända sättet jag kan tänka mig att det skulle funka på är om man köper dom där delarna man kan köpa för Stone Keeper's Shard dvs dom som ger 10% mer exp (http://www.wowhead.com/?item=43228#currency-for) och kör recruit a friend saken som ger 3x EXP och har rested bouns samt mobbtagging i instancer ( http://www.youtube.com/watch?v=Yv5FkPdDvRU&feature=related) vet dock inte om det är tillåtet eller ens funkar längre .
Fast 16 timmar lät rätt lite.

EDIT: missade att det fanns en sida 2 i tråden >.<

Ja då skulle man kanske börja närma sig, men det skulle krävas otroligt mycket.

Låter ganska lätt att levla om man läser vad Ithilien har skrivit, questa och stördöda lite mobs, ding 1-70 16h!
Eller alternativ 2

Citera: Ithilien

LvL 1-70 som arbetslös tar dig ca 16 timmar konstant spelande då gör du quests och strödödar lite mobs.

LvL 1-70 om du har jobb och spelar vardagar ca 3 dagar (Räknar ca 3 timmar per dag)

Dvs om du orkar spela intensivt och vet vart alla quests är och vad som ger dig bästa resultat som möjligt.
Om du skulle mot förmodan ha en vän som är Highlevel så kan det gå lite fortare.

Nu ska jag nog ge upp detta om 1-70 på 16h. Var inte riktigt det tråden skulle handla om

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pk404
ska väll ta o köpa o pröva då tyckte de värka lite skoj.. nån som har lite erfarenhet på hur lång tid det tar att nå typ lvl 70?

Max två veckor played.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Tog 1-60 på 15 timmar iallafall. Levelade upp till 15 själv med dual-client RAF som en polare gjorde med, sen hade vi en polare som boosta med sin mage och DK. Gäller bara att veta vilka instancer man ska boosta och när. Vi hade även en warlock så vi kunde summona, slapp springa överallt.

Men om vi snackar om att spela helt själv så tar det väl 2-3 dagars played.

Permalänk
Medlem

Handa:
Har man folk som bostar och RAF igång så får man självklart dom bästa resultaten, bra jobbat att få upp din gubbe på så kort tid.

Vad är "rekordet" för vanlig solo powerleveling, har du koll på det? Om jag inte minns fel så är det en powerlevler som nickar något på J (Jonna? Kan inte komma på vad han nicka men han skriver guider iaf). Han slutar iaf 1-60 på ca 30h.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
JAg blev lvl 1-55 på en natt så. Btw denna påminner mig om den andra tråden om call of j 2 en kille som fråga om en kille kunde skänka hans cd key.

Spelar du på privatserver då eller? Level 10000 ikv?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Går att ta sig till 60 med RAF och boost på 11-12 timmar ett gäng polare gjorde det, sen tar en level i outlands ca 1 timme +-. Ca 24 timmar är det nog mycket möjligt på.

Permalänk
Hedersmedlem

Tiggeri är inget vi tycker om här!

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM