Studiemedel, första utbetalning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2003

Studiemedel, första utbetalning

Har en liten fundering angående första utbetalningen av studiemedel.
Jag börjar en utbildning den 14 september, betalas då studiemedlet ut den 25 september, då för de 2 veckor av september jag studerar?

Bäst är väl att ringa CSN men de har tyvärr inte öppet just nu, och informationen på deras hemsida känns inte som allt jag letar efter, så jag chansar på att någon här vet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Maj 2007

Undrar jag med, fast jag börjar den 24:e :/

i7 4770K @ 4ghz | GTX970 | Sabertooth Z87 | Corsair 16gb(4x4) | ADATA 60gb, OCZ Vertex 2 60gb
Vengeance C70 White | Corsair H110i | Logitech G19 | Logitech G400S | Corsair Vengeance 2000

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2006

Det brukar komma 2-4 dagar efter att du blivit registrerad på skolan. Du får bidrag för de veckor som det är fram till den 25:e då

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Ju tidigare du registrerar dig desto snabbare kommer pengarna.

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Att pengarna kommer 2-4 dagar efter registrering låter rimligt. Där omkring bör det vara iaf. Glöm inte att klicka i studieförsäkran bara.

Första utbetalningens storlek kan man se på sitt CSN konto, under "planerade utbetalningar".

Fick mina kulor idag, ca 11.6k Började i torsdags förra veckan, men skickade nog in ansökan i måndags.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2003

Tackar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001