Studiemedel, första utbetalning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2003

Studiemedel, första utbetalning

Har en liten fundering angående första utbetalningen av studiemedel.
Jag börjar en utbildning den 14 september, betalas då studiemedlet ut den 25 september, då för de 2 veckor av september jag studerar?

Bäst är väl att ringa CSN men de har tyvärr inte öppet just nu, och informationen på deras hemsida känns inte som allt jag letar efter, så jag chansar på att någon här vet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Maj 2007

Undrar jag med, fast jag börjar den 24:e :/

i7 4770K @ 4ghz | GTX970 | Sabertooth Z87 | Corsair 16gb(4x4) | ADATA 60gb, OCZ Vertex 2 60gb
Vengeance C70 White | Corsair H110i | Logitech G19 | Logitech G400S | Corsair Vengeance 2000

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2006

Det brukar komma 2-4 dagar efter att du blivit registrerad på skolan. Du får bidrag för de veckor som det är fram till den 25:e då

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Ju tidigare du registrerar dig desto snabbare kommer pengarna.

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Att pengarna kommer 2-4 dagar efter registrering låter rimligt. Där omkring bör det vara iaf. Glöm inte att klicka i studieförsäkran bara.

Första utbetalningens storlek kan man se på sitt CSN konto, under "planerade utbetalningar".

Fick mina kulor idag, ca 11.6k Började i torsdags förra veckan, men skickade nog in ansökan i måndags.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2003

Tackar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Värt att tänka på är att studiemedel betalas ut i förskott. Ska du studera något i oktober kommer du alltså få studiemedel för både det du pluggar i september och det i oktober så samma gång några dagar efter du registrerat dig.

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2005

Själv fick jag vänta till slutet av november (började i mitten av Augusti) på min första... fick såklart mer men. =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Kan inte lämna studieförsäkran än så vi har int fått nåt.

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Lite roligt, har sökt själv.
Sambon sökte 2 dagar tidigare, och fick godkänt dagen efter typ.
Men jag har inte hört något och det är 2 veckor sedan..

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Men jag har inte hört något och det är 2 veckor sedan..

Ring upp dem - verkar ta onödigt lång tid nämligen.

Själv ska man mjölka dem på bidraget i år igen... *nom nom nom*

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2005

Studiebidraget utbetalas när du har studieförsäkrat, via CSN's hemsida, och är registrerad på kursen, hos respektive institution. Som de flesta säger så brukar de ta 3-4 dagar efter att man har påbörjat kursen, förutsatt att du har studieförskrat. Imorgon är första dagen som jag kan studieförsäkra, hur är det för er andra?

En fisk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Studiebidraget utbetalas när du har studieförsäkrat, via CSN's hemsida, och är registrerad på kursen, hos respektive institution. Som de flesta säger så brukar de ta 3-4 dagar efter att man har påbörjat kursen, förutsatt att du har studieförskrat. Imorgon är första dagen som jag kan studieförsäkra, hur är det för er andra?

Samma för mig