Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nerus:

Enligt sökfunktionen var det över ett år sedan det togs upp sist så jag är bara tvungen att göra en ny koll!

Finns det möjligtvis en chans att vattenkylning med alla dess fristående komponenter kommer att säljas av er någon gång?

Jag såg att ni tidigare ansett att det varit för dyrt pga läckage och så vidare.
Men kan ni inte avsäga er montage av datorer med vattenkylning, och ev vattenskador?

Har varit uppe senare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Jag undrar om paketet är framme om det står så här:

25 jan kl 04:02 Stockholm, Sorterad
24 jan kl 17:22 Göteborg, Sorterad
24 jan kl 11:01 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Beställde i måndags och förväntade mig avisering idag =(

Verkar som posten har lite bekymmer idag, jag är i liknande situation som dig och borde kunnat hämtat ut det för ett par timmar sen.

Edit: är posten som har problem, om du tar med dig kollinummer till ditt postombud så löser det sig nog, var precis och hämtade ut min paket.

Permalänk
Medlem

när kommer ni få in fler Noctua NH-D14?

Permalänk
Medlem

Jadu, vettifan vad man ska göra nu...

Beställde ett Define R3 till brorsan och när det kommer fram så är det helt sönderslaget av Posten. Chassit gick dock att rädda förutom fronten, så jag kontaktade kundtjänst och de skulle skicka en ny front. Fick fronten idag när jag märker att ena hållaren som håller fast dörren för fläktarna var sönder och dörren sitter inte kvar när man öppnar frontluckan.

Ska man ringa en gång till och snacka med dem? Börjar bli tröttsamt detta...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZiNikor:

Jadu, vettifan vad man ska göra nu...

Beställde ett Define R3 till brorsan och när det kommer fram så är det helt sönderslaget av Posten. Chassit gick dock att rädda förutom fronten, så jag kontaktade kundtjänst och de skulle skicka en ny front. Fick fronten idag när jag märker att ena hållaren som håller fast dörren för fläktarna var sönder och dörren sitter inte kvar när man öppnar frontluckan.

Ska man ringa en gång till och snacka med dem? Börjar bli tröttsamt detta...

Hade väl varit bättre med ett nytt chassi från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hade väl varit bättre med ett nytt chassi från början?

Ja, jag sa det också men Inet ville inte byta ut hela efter jag hade visat bilderna.

Permalänk
Medlem

Tjaa inet! Är det möjligt att Corsair SP2500 kommer in tidigare? Då komplett redan har fått sina :/ Väntar ivrigt på paketet Hoppas det kommer lagom till lanet (A) ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Om man köper en komplett dator (utöver chassit) för låt oss säga XX.XXX antal kr nu under våren, har ni möjlighet att plocka hem en 5,25 bay --> 2 x 2,5" + 1 x 3,5" Silverstone (svart alu) FP55 också till paketet? Vore förövrigt perfekt nu när ni ska börja ta hem Silverstone (FT02) Fortress igen. Bra för er, bra för framtida FT02-kunder och framförallt bra för mig

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612138 + http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=FP5...

Köper hellre allt direkt från er än att dela upp beställningen mellan flera olika aktörer.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Hej inet!
Jag bara undra när ni får in 2500k processorer ..? väntat väldigt länge på en nu.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har varit uppe senare än så.

Jag sökte och gick igenom resultaten, jag sa inte att det garanterat inte har varit uppe och att jag gått igenom hela tråden. Om du nu vet något om det så kan du väl länka till en senare post.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Hej inet!
Jag bara undra när ni får in 2500k processorer ..? väntat väldigt länge på en nu.

Finns 2st i butiks lagar så det är bara att beställa

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Overlord_Manga:

Hejsan på er,

Vill bara ställa en snabb fråga: Kan man skicka er support ett mail för hjälp att välja datordelar som man sedan bygger ihop själv? Kostar det någonting att göra så?

Eller har ni en sådan avdelning på er hemsida som jag har missat? Om ni inte har det kanske möjligt det kan vara något att tänka på att inskaffa i framtiden? Eller är era kunder så hardcore att de inte behöver någon hjälp med att välja komponenter?

Varför använder du inte Sweclockers forum för det? Det är bara att kika in i "köpråd"delen, där kan du få massvis med hjälp att välja datordelar.http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/

Permalänk
Medlem

Hej nu är jag här igen..

Det är så här har beställt till min fru SteelSeries Iron.lady & QcK-Pad Bundlad hos er. Först var den inte hemma sen skulle den komma hem. Sen försenad. nytt datum, försenad,nytt datum, försenad, nytt datum.. När får ni hem den? Varannan dag står det ett datum varanan dag försenand. Det är inte lätt för mig försöker få min fru till att börja spela Cod med mig. OCh hennes krav är den musen innan dess no Game. så vart ni raggar upp den spelar ingen roll bara den kommer hem )

Tack för svar

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

En snabb fråga, när kommer ni ungefär få in Gigabyte Gtx 560 SOC?
Det står försenad men hur lång tid är detta egentligen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk

Hej inet

Jag undrar om ni kommer att köpa in Gainward GeForce GTX 580 3072MB för att jag ska köpa ett sånt när det kommer ut och jag skulle inte vilja välja något annat ställe

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Ännu en snabb fråga till älskade inet.se

Kommer ni att ta in Scythe Setsugen 2 i erat sortiment? Skulle vara skönt att slippa den högljudde stock kylaren på mina GTX 460.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att inet är läskigt snabba xD. Beställde ett NZXT Phantom vid 2 inatt (det svarta), men ångrade mig efter nån timme och ville ha det vita istället. Då det inte går att ändra sin order sj så bestämde jag mig för att ringa supporten vid 10 och be dom ändra det. Får sms vid ca 8 att paketet är packat och klart för att skickas och att inga ändringar går att göra xD. Så skickade iväg ett mail och efter det gått så långt så makulerade dom ordern, så ska lägga en ny nu. Dom är nästan för snabba för sitt eget bästa.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ekscha:

Hej Inet!

Finns det några planer på att ta in de nya CPU-kylarna från be quiet? Det är dags för ett snyggare alternativ till NH-D14...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Ni har ju redan nätagg från be quiet och de första användarrecensionerna verkar lovande!

Skrivet av Rickard11:

jäääklar vad fräck. den måste ni ta in

Skrivet av Überklass:

Mycket fin CPU-kylare! Den där blev man utan tvekan sugen på..

Skrivet av hirsch:

Suget är stort på SweC! Ta hem den omedelbums!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inet
Skrivet av Nerus:

Enligt sökfunktionen var det över ett år sedan det togs upp sist så jag är bara tvungen att göra en ny koll!

Finns det möjligtvis en chans att vattenkylning med alla dess fristående komponenter kommer att säljas av er någon gång?

Jag såg att ni tidigare ansett att det varit för dyrt pga läckage och så vidare.
Men kan ni inte avsäga er montage av datorer med vattenkylning, och ev vattenskador?

EDIT:

Passar på att lägga in en fråga till innan ni svarar.;)

Skulle ni kunna se över priset på Logitech G35? Ni ligger ~400kr över andra några butiker på pricerunner.

Jag vill ju inte behöva handla av andra butiker!

Hej Nerus,

När det gäller vattenkylning har vi tyvärr ingen möjlighet att ta in det pga. rådande juridiskt läge. Det går ej att avtala bort konsumentlagar (vilket på många sätt är positivt). Detta gör att vi valt och inte sälja vattenkylning pga. skadeståndsanspråk som riktats mot oss när vi tidigare sålt detta.

Angående prisbilden på Logitech G35 så kollar inköpsavdelningen om priset går att få ner.

Skrivet av ihalos:

när kommer ni få in fler Noctua NH-D14?

Den ska landa imorgon eller i början av nästa vecka.

Skrivet av ZiNikor:

Jadu, vettifan vad man ska göra nu...

Beställde ett Define R3 till brorsan och när det kommer fram så är det helt sönderslaget av Posten. Chassit gick dock att rädda förutom fronten, så jag kontaktade kundtjänst och de skulle skicka en ny front. Fick fronten idag när jag märker att ena hållaren som håller fast dörren för fläktarna var sönder och dörren sitter inte kvar när man öppnar frontluckan.

Ska man ringa en gång till och snacka med dem? Börjar bli tröttsamt detta...

Det är aldrig kul med fraktskador.

Kontakta oss för en lösning!

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Är det möjligt att Corsair SP2500 kommer in tidigare? Då komplett redan har fått sina :/ Väntar ivrigt på paketet Hoppas det kommer lagom till lanet (A) ^^

Med lite tur får vi in ett gäng högtalare i början av nästa vecka!

Skrivet av Überklass:

Om man köper en komplett dator (utöver chassit) för låt oss säga XX.XXX antal kr nu under våren, har ni möjlighet att plocka hem en 5,25 bay --> 2 x 2,5" + 1 x 3,5" Silverstone (svart alu) FP55 också till paketet? Vore förövrigt perfekt nu när ni ska börja ta hem Silverstone (FT02) Fortress igen. Bra för er, bra för framtida FT02-kunder och framförallt bra för mig

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612138 + http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=FP5...

Köper hellre allt direkt från er än att dela upp beställningen mellan flera olika aktörer.

Ditt önskemål är vidarebefordrat till vår inköpsavdelning!

Skrivet av marreinho:

Hej inet!
Jag bara undra när ni får in 2500k processorer ..? väntat väldigt länge på en nu.

Vi får in mindre leveranser löpande. Idag kom 20st, men tyvärr är det inte i närheten av att täcka backlogg. I dagsläget har vi ingen bekräftad information om när fler processorer dyker upp, men med lite tur landar de i början av nästa vecka.

Skrivet av MrP*:

Hej nu är jag här igen..

Det är så här har beställt till min fru SteelSeries Iron.lady & QcK-Pad Bundlad hos er. Först var den inte hemma sen skulle den komma hem. Sen försenad. nytt datum, försenad,nytt datum, försenad, nytt datum.. När får ni hem den? Varannan dag står det ett datum varanan dag försenand. Det är inte lätt för mig försöker få min fru till att börja spela Cod med mig. OCh hennes krav är den musen innan dess no Game. så vart ni raggar upp den spelar ingen roll bara den kommer hem )

Tack för svar

Senaste beskedet är preliminärt i slutet av januari.

Skrivet av runicgol:

Hej Inet!

En snabb fråga, när kommer ni ungefär få in Gigabyte Gtx 560 SOC?
Det står försenad men hur lång tid är detta egentligen?

Tyvärr obekräftat, datum kommer upp på hemsidan så fort vi får tag på ett!

Skrivet av _michelin_:

Hej inet

Jag undrar om ni kommer att köpa in Gainward GeForce GTX 580 3072MB för att jag ska köpa ett sånt när det kommer ut och jag skulle inte vilja välja något annat ställe

Tyvärr inte, vi har valt att fokusera på andra märken såsom Gigabyte och KFA2.

Skrivet av muffyn:

Ännu en snabb fråga till älskade inet.se

Kommer ni att ta in Scythe Setsugen 2 i erat sortiment? Skulle vara skönt att slippa den högljudde stock kylaren på mina GTX 460.

Kommer upp på hemsidan senare under kvällen!

Skrivet av Überklass:

Suget är stort på SweC! Ta hem den omedelbums!

Vi kollar om det går att få med ett parti kylare i nästa leverans från BeQuiet!

Trevlig kväll!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Riktigt skön butik ni sitter på inet!

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

tjena! har hört att ni ersätter ljudmämpningskit som har lossnat vid leverans...gäller detta även dem som gör det efter 4 månader?

är ungefär som att limmet har torkat och dem trillar nästan av mitt R3 chassi :<

Permalänk
Medlem

Direktbetalning mot Handelsbanken vore toppen!

Lycka till i Sthlm med butiken!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej Nerus,

När det gäller vattenkylning har vi tyvärr ingen möjlighet att ta in det pga. rådande juridiskt läge. Det går ej att avtala bort konsumentlagar (vilket på många sätt är positivt). Detta gör att vi valt och inte sälja vattenkylning pga. skadeståndsanspråk som riktats mot oss när vi tidigare sålt detta.

(massor av andra svar)

Mvh / Inet

Ja det var inte riktigt så jag tänkte, att försöka avsäga sig konsumentlagar kan ju va lite väl ambitiöst.

Men om ni avsade er att sätta ihop system med vattenkylning. Slipper ni inte ansvaret då? Produktansvaret finns ju alltid, men är det handhavandefel så kan ni väl omöjligt bli ersättningsskyldiga? Är det inte handhavandefel blir väl tillverkaren den lidande parten i slutändan?

Eller tänker jag fel?

EDIT:
Angående Scythe Setsugen 2, levererar ni den med minnesflänsar (kommer inte ihåg vad de heter), eller hur får man tag i dem?

EDIT 2: Ni hade flänsar gömda långt in i trädet, hur är det meningen man ska hitta dem?

Då till nästa fråga, kan ni bekräfta att VR001 passar till hd6970 och i så fall, när kan ni få in den?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Mellanskillnaden?

Jag har en liten undran. Det är så att jag beställde en dator av er den 9 januari och då kostade den 16.368 kr. Nu 18 dagar senare kostar den 15.875 kr nästan precis 500 kr billigare och jag har inte ens fått datorn hemskickad.
Står ni för mellanskillanden på 500 kr eftersom den gått ner så mycket i pris och för att ni har haft datorn i butik under hela tiden, visserligen under uppbyggnad.
Tackar på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kobolthawk:

Jag har en liten undran. Det är så att jag beställde en dator av er den 9 januari och då kostade den 16.368 kr. Nu 18 dagar senare kostar den 15.875 kr nästan precis 500 kr billigare och jag har inte ens fått datorn hemskickad.
Står ni för mellanskillanden på 500 kr eftersom den gått ner så mycket i pris och för att ni har haft datorn i butik under hela tiden, visserligen under uppbyggnad.
Tackar på förhand.

Om priset skulle öka 1000kr under byggtiden, tycker du det är lika självklart att de då höjer ditt pris istället?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej! har fått någon mer information om när Asus MAXIMUS IV EXTREME kommer på lager??

MVH Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om priset skulle öka 1000kr under byggtiden, tycker du det är lika självklart att de då höjer ditt pris istället?

"Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i Inetdata i Göteborg AB: s orderbekräftelse. För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inetdata i Göteborg AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern."

Läs Försäljningsvillkor.

Permalänk
Medlem

Fick nyss mina grejer av er corsair 550w och Microsoft SideWinder X4:) Väldigt bra pris på båda sakerna åte igenr är jag riktigt nöjd. Försöker lägga alla mina beställningar oss er oftast är ni billigast annars brukar det bli med gratis frakt! Tyvär var jag tvungen lägga en beställning på steelseries siberia oss en av era konkurenter... Vill också säga att jag bryr mig mycket om hur butiker packar och tycker ni faktiskt packar väldigt bra vet själv hur posten hanterar sina saker.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrSvamp:

"Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i Inetdata i Göteborg AB: s orderbekräftelse. För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inetdata i Göteborg AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern."

Läs Försäljningsvillkor.

Du har tydligen svårt att se sammanhang, men det bjuder jag på. Försök iaf att läsa vad jag svarade på. Det kanske klarnar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro