Permalänk
Medlem

Anledning till den konstanta prishöjningen på MSI GTX 580 korten, både lightning och "vanliga"? (Iallafall Lightning varianten, inte säker på vanliga)

Trodde ju nästan att priset skulle gå ner och inte upp så har väntat med att beställa ><

Permalänk

Jag hade tänkt köpa lite komponenter av er snart och undrar hur priserna kan skilja på mycket ibland.
CDON.com har jag märkt den senaste tiden har alltid haft priser som är mycket lägre än er.
Ex, NH-D14 som går på 100kr billigare och massa andra grejer.

Kylaren är tillfälligt slut hos CDON med samtidigt så känns 100kr för mycket av en prisskillnad för att handla av er bara för att ni har den i lager.
Ni har varit i branschen längre så det känns som att era priser borde vara lägre.

Permalänk
Medlem

Att hålla ett lager är alltid en kostnad för butiker. Ordspråket "tid är pengar" gäller i viss mån även här. Jag köper personligen alltid saker som bara finns i lager, för att jag är otålig och hellre lägger lite extra pengar att få sakerna snabbt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Jag hade tänkt köpa lite komponenter av er snart och undrar hur priserna kan skilja på mycket ibland.
CDON.com har jag märkt den senaste tiden har alltid haft priser som är mycket lägre än er.
Ex, NH-D14 som går på 100kr billigare och massa andra grejer.

Kylaren är tillfälligt slut hos CDON med samtidigt så känns 100kr för mycket av en prisskillnad för att handla av er bara för att ni har den i lager.
Ni har varit i branschen längre så det känns som att era priser borde vara lägre.

Just CDON är rätt speciella, de har ett begränsat utbud och har fokus på andra varor.
De köper antagligen bara in vissa saker i väldigt särskilt billiga partier.

Men visst önskar man att İnet var billigare.

Permalänk
Avstängd

CDON kör ett par bra priser i veckan på utvalda saker, dom har inte så stort sortiment direkt men dom har bra erbjudande på diverse saker då och då.

Fast jag håller med, cdon har börjat ha väldigt bra priser över lag.
Såhär ser det ut i "prisfight" på prisjakt:
CDON (52%) 541 417 (40%) Inet
Butikerna har samma pris på 85 (8%) produkter

Edit: Sen kan man inte jämföra en produkt som ej går att beställa när den ej finns i lager, chansen finns att dom höjer priset ex när dom fått in den igen.

Skillnad om du hade kunnat köpa den även fast den inte var i lager.

Permalänk
Medlem

Något datum om Corsair Force GT diskarna än eller? Vet ni något?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Hmm... lite förvånad. Fick hem min nya dator nu där Noctua ND-h14 fläkten faktiskt var monterad, i strid med inets egen regel att de inte gör det på färdigmonterade burkar. Jaja, jag klagar inte då allt verkar vara ok. Däremot är jag lite orolig att SSD disken ej kommit med... Ananrs är den jäkligt liten, kunde inte se den någonstans när jag kollade igenom som snabbast när jag tog emot den på lunchen.

Permalänk
Medlem

Ett förslag till inet är att börja sälja "extera pingvingstång/stänger" lite som gratis frakt fast till ett pris, samt att börja sälja lite kringutrustning utöver det man kopplar till datorn, så som kattstrypare, silvertejp och stress-bollar/djur där ögonen åker ur när man klämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humpas:

Ett förslag till inet är att börja sälja "extera pingvingstång/stänger" lite som gratis frakt fast till ett pris, samt att börja sälja lite kringutrustning utöver det man kopplar till datorn, så som kattstrypare, silvertejp och stress-bollar/djur där ögonen åker ur när man klämmer

Håller med. Om man slänger in ett moderkort och processor i varukorgen och så dyker det upp ett föslag under där det står i stil med "behöver du en pingvinstång till monteringen?" så skulle i alla fall jag slänga in ett par stycken i korgen om de inte var allt för dyra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Håller med. Om man slänger in ett moderkort och processor i varukorgen och så dyker det upp ett föslag under där det står i stil med "behöver du en pingvinstång till monteringen?" så skulle i alla fall jag slänga in ett par stycken i korgen om de inte var allt för dyra.

Det är väl bättre de koncentrerar sig på datorprylar istället för kombinerad kioskrörelse.
Pingvinstänger finns i stort sett i vilken kiosk eller mataffär som helst.
Ofta hämtar man dessutom paketet i en ICA-affär och då kan man köpa ett knippe
stänger och få den smak man önskar.

Tycker det gått inflation i dessa pingvinstänger.
Var samma tjat när db hade godis.
Börjar misstänka att en del inte får köpa godis för mamma....

Permalänk
Medlem

Fråga:

Ni tar 799 för en Seagate 2TB i butikspris (och då är det tydligen kampanjpris på den...). Webhallen tar 679 kronor för samma disk - ordinarie pris... Varför ligger ni så pass mycket högre?

http://www.inet.se/artikel/4900266/seagate-expansion-external...
http://www.webhallen.com/hardvara/105152-seagate_desktop_driv...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Fråga:

Ni tar 799 för en Seagate 2TB i butikspris (och då är det tydligen kampanjpris på den...). Webhallen tar 679 kronor för samma disk - ordinarie pris... Varför ligger ni så pass mycket högre?

http://www.inet.se/artikel/4900266/seagate-expansion-external...
http://www.webhallen.com/hardvara/105152-seagate_desktop_driv...

Skicka mig ett PM när du hittar en butik som är billigast på ALLT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Fråga:

Ni tar 799 för en Seagate 2TB i butikspris (och då är det tydligen kampanjpris på den...). Webhallen tar 679 kronor för samma disk - ordinarie pris... Varför ligger ni så pass mycket högre?

http://www.inet.se/artikel/4900266/seagate-expansion-external...
http://www.webhallen.com/hardvara/105152-seagate_desktop_driv...

690 tar dem i webbpris. Är inte det webpris som Webhallen visar?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

690 tar dem..

Han sa butikspris.

Permalänk

Antec ISK300-65 ligger ganska högt i pris ifall man jämför med andra.

(http://www.inet.se/artikel/6900280/antec-isk300-65-mini-itx-6...)

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare!

Just nu är Dr Inet på Computex i Taiwan och letar efter nya produkter och därför har vi svårt att svara på allt här på forumet de närmsta dagarna. Om ni har något akut är det bara att slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se för generella eller orderfrågor respektive service@inet.se för servicefrågor.

Kolla gärna in vårt galleri för bilder från Computex, fler kommer imorgon!

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150197890913260.3...

Trevlig vecka!

Mvh / Dr Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Skicka mig ett PM när du hittar en butik som är billigast på ALLT.

Ingen butik är naturligtvis billigast på allt - men 120 spänn på en produkt för ca 700 kronor var lite i mesta laget tycker jag.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

690 tar dem i webbpris. Är inte det webpris som Webhallen visar?

Webhallen har samma pris web som butik.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

*inget

Permalänk

Kommer ni börja sälja AX 650?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

oj oj oj vad det klagas på små saker här :I
jag köper gärna saker på inet för lite extra slantar när man får en förträfflig service.
om något går fel vet man att man får hjälp till skillnad från vissa andra butiker
3kr-100kr hit o dit , pengar,godis är inte allt i livet

Trevlig butik/sida/service/priser fortsätt så

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Tja

Undrar lite om erat kort XFX Radeon HD6950 2GB är av referensmodell HD-695A-CNFC
http://www.inet.se/artikel/5409089/xfx-radeon-hd6950-2gb

Med bioswitch och den gaml pci-e brädan

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag blivit besviken på Inet. Efter att läst tråd efter tråd med hur bra och snabb service inet har så bestämde jag mig för att beställa hos er också.

Skickade iväg order, betalade direkt och mailade omgående med info och frågor kopplade till ordern. Ville ha lagervarorna skickade direkt och eftersom det är sweclockersrabatt på frakten så trodde jag inte att det var bekymmer att dela upp ordern när datumet inte stämde...
3:e arbetsdagen nu utan indikation på att ordern behandlats, inget svar på mailen. En vara kom inte in och blev visst försenad, står inget datum och hela ordern blir lidande trots att jag mailade att det inte fick hända...

Nu kommer jag troligen inte få mina grejor innan helgen vilket var väldigt viktigt.

Sen spelar det ingen roll hur mycket godis man skickar med. Det är detta man kommer ihåg.

Nu har man provat Inet och vet hur de fungerar. Nu blir det webhallen och Dustin i fortsättningen om inte paketet han hämtas ut på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Aldrig slagit tanken på att ringa?........
Brukar svara direkt och inga problem att tjöta med dom.

031-65 27 00

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Jag måste säga att jag blivit besviken på Inet. Efter att läst tråd efter tråd med hur bra och snabb service inet har så bestämde jag mig för att beställa hos er också.

Skickade iväg order, betalade direkt och mailade omgående med info och frågor kopplade till ordern. Ville ha lagervarorna skickade direkt och eftersom det är sweclockersrabatt på frakten så trodde jag inte att det var bekymmer att dela upp ordern när datumet inte stämde...
3:e arbetsdagen nu utan indikation på att ordern behandlats, inget svar på mailen. En vara kom inte in och blev visst försenad, står inget datum och hela ordern blir lidande trots att jag mailade att det inte fick hända...

Nu kommer jag troligen inte få mina grejor innan helgen vilket var väldigt viktigt.

Sen spelar det ingen roll hur mycket godis man skickar med. Det är detta man kommer ihåg.

Nu har man provat Inet och vet hur de fungerar. Nu blir det webhallen och Dustin i fortsättningen om inte paketet han hämtas ut på fredag.

Skrivet av Toivo83:

Aldrig slagit tanken på att ringa?........
Brukar svara direkt och inga problem att tjöta med dom.

031-65 27 00

Sen eftersom det är fraktfritt går det ju lägga två ordrar (om man nu kommer över 500 med varje) där man lägger det man vill ha direkt och finns i lager i en och det som kan vänta och ej finns i lager i den andra.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Jag måste säga att jag blivit besviken på Inet. Efter att läst tråd efter tråd med hur bra och snabb service inet har så bestämde jag mig för att beställa hos er också.

Skickade iväg order, betalade direkt och mailade omgående med info och frågor kopplade till ordern. Ville ha lagervarorna skickade direkt och eftersom det är sweclockersrabatt på frakten så trodde jag inte att det var bekymmer att dela upp ordern när datumet inte stämde...
3:e arbetsdagen nu utan indikation på att ordern behandlats, inget svar på mailen. En vara kom inte in och blev visst försenad, står inget datum och hela ordern blir lidande trots att jag mailade att det inte fick hända...

Nu kommer jag troligen inte få mina grejor innan helgen vilket var väldigt viktigt.

Sen spelar det ingen roll hur mycket godis man skickar med. Det är detta man kommer ihåg.

Nu har man provat Inet och vet hur de fungerar. Nu blir det webhallen och Dustin i fortsättningen om inte paketet han hämtas ut på fredag.

Det är väl mer beställningar som inte har en bunt extra krav/förfrågningar som normalt skickas samma dag. Vem vet vilka frågor du har ställt. Att du sen ska ha sweclockersrabatt på frakten blir ju ytterligare krångligt. Normalt går de tydligen back på den normala frakten på 59kr. Nu vill du ha två eller fler frakter gratis? Ge dig.

Permalänk

Inet tror ni att ni kan lägga in ett par BitFenix Colossus i någon av butikerna i göteborg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Progress:

Det är väl mer beställningar som inte har en bunt extra krav/förfrågningar som normalt skickas samma dag. Vem vet vilka frågor du har ställt. Att du sen ska ha sweclockersrabatt på frakten blir ju ytterligare krångligt. Normalt går de tydligen back på den normala frakten på 59kr. Nu vill du ha två eller fler frakter gratis? Ge dig.

Grejen var den att det hade kunnat gått i en och samma leverans som det var tänkt. Dock visade sig att en pryl blev försenad in i lager och då önskade jag att dela på ordern för att få det viktigaste innan helgen iaf.

Självklart hade jag kunnat lägga alla ordrar var för sig och kört fraktfritt men just för att bespara inet det krånglet och förluster så körde jag allt i en och samma order då jag hoppades att datumen stämde.

Men idag fick jag bra besked på mail. Det kanske hinner till helgen med lite tur...

Permalänk

Hej inet
Finns det nån chans att ni börja ta in Seasonic nätagg ?:P

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Fan jag trodde Inet skickade paket mer än 1 gång per dag, men så ser det inte ut.
Den 31/5 beställde jag saker på kvällen. På morgonen efter, den 1/6 kl 09:25 så får jag mail om att paketet är skickat med kollinummer och alllt. Trots detta tog det til kl 16:32 tills paketet hade tagit sig till en godsterminal i Göteborg. Med andra ord skickades inte paketet alls kl 09:25, för då hade det hunnit långt norröver vid det laget, nu ligger det alltså kvar i Göteborg fortfarande och jag kommer inte få mitt paket på fredag. Hade det skickats på morgonen som det först verkade så hade jag troligen haft mitt paket på fredag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580