Permalänk
Medlem

Helt plötsligt var arock Fatal1ty höjt med 200 spänn + mycket annat som höjts. Kasst.

Permalänk
Medlem

Inet, vet ni något om Force GT SSD från Corsair? Får ni några såna! Al

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

har sett att ni fått in nya 120 mm fläktar, de är från nanoxia och när man trycker "se produktlänk" står det att sidan du är på väg att besöka innehåller virus. något ni vet något om?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har ett par frågor till Inet

1. Tänker beställa ett dator paket hos er där ni ska montera åt mig samt OS. Har även beställt SSD och undrar om ni installerar OS på SSD eller inte? Fixar ni inställningar på SSD m.m. åt en också eller får man göra det själv? Skulle Ni kanske kunna förklara lite mer i detalj vad ni gör under en montering? Om något inte stämmer eller kan skapa problem antar jag att Ni säger till kunden?

2. För att vara säker, får man någon skiva när man köper en OEM version av Windows 7? Om inte, om det nu skulle vara så att man måste formatera, hur gör man då? Tar en säkerhetskopia så fort man får dator eller?

3. Gick inte igenom Klarnas delbetalning (3 månader). Har kontaktat med och kommer antagligen få svar på min fråga genom det.

Grejen är att jag nyligen har börjat arbeta för första gången så har inte någon registrerad skattning, har inte heller betalningsanmärkningar eller något liknande. Kommer dock få tillbaka pengar på skatten samt lön så att betala av datorn på 3 månader är inga problem alls.

Går det få en delbetalning hos Klarna ändå eller är det något endast de kan svara på? Kanske ni har hört något liknande eller dylikt

mvh Kim

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har mitt nätaggregat inne på service för coil whine och nu är statusen "Väntar på reservdel".
Vad betyder detta? Man byter väl inga komponenter i ett nätaggregat vid service nuförtiden?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Förresten! Varför fick inte jag någon pingvinstång när jag fick min dator?

Det brukar vara lite olika. Köper man en dator i delar eller en färdigmonterad dator brukar det ibland (om man har tur ) slinka med nån god pingvinstång. Gäller det däremot köpa av bärbara datorer så tror jag det har att göra med att dom inte vill öppna originalkartongen (tillverkarens kartong) som kollit skickas i, vid statiionära däremot så monterar dom oftast ner den i en separat faktlåda - därav pingvinstången.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

varför ligger er sida nere nu?(15:37)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

varför ligger er sida nere nu?(15:37)

Trode bara de va jag:P va ju skönt.
Hade problem igår också med inet sidan.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

kommer inte heller in

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk
Medlem

Kommer in nu utan problem

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Kommer in nu utan problem

japp nu funkar det

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt att få ett svar av inet varför sidan har varit nere 3-4 ggr nu på kort tid.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Sidan gick ner för mig nu 2-3 ggr in loppet av 30 min.
Började vid ½ 4.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hallå Inet.
beställde ett ett gäng med dator delar för inte så länge sedan och fick dem bara efter en dag väldigt nöjd med allt.

jag skulle vilja önska att ni tog in Nzxt sleeved kit i sortimentet för de finns inte så man kan köpa i Sverige. De skulle gillas mycket , allt annat är perfekt.

Mvh

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund

Håller med, in med Asus grafikkort, ut med sparkle korten.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund

Måste hålla med här. Hade velat se lite mer asus på sidan

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

De speglar i stort sett Captechs sortiment och de säljer inte Asus grafikkort, men de har Sparkle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Måste verkligen hålla med dom som vill se Asus i ert sortiment. Känns som att ni verkligen går miste om en stor och bra tillverkare. Hurvida det har att göra med att det inte är möjligt låter väl lite konstigt? Ni har ju en del moderkort till olika plattformar från dom, så det känns inte som att det inte är nånting som inte går att få in.
Bara en sån produkt som DCII korten skulle nog kunna sälja riktigt bra, om dom hamnar i ett attraktivt prisläge förstås.
Kan tycka att ni nästan verkar lite rädda för att ta in nya tillverkare, och då nya butiker öppnas och fler arbetsstyrkan på lagret utökas tor jag nog också att vi som kunder också förväntar oss ett större utbud. Visst, G.Skill på minnesfronten är riktigt välkommet, likaså att ni nu tar in OCZ:s nya ssd-diskar. I korta drag tycker jag ni ska kolla på möjligheterna att framför allt ta in ASUS på grafikkortsfronten, och Kingston på minnesfronten.
Kingston är i mina ögon bättre än Corsair på många punkter.
Snälla, ta er en funderare och se över detta. För jag tror tyvärr att nån enstaka kund då och då väljer bort er framför era konkurrenter pga. det lite "strama" utbudet.
Mvh// En nöjd kund

Håller heltklart med!
Asus har enligt mig dom mest attraktiva korten för tillfället och dom två senaste ordrarna jag gjort hamnade faktiskt inte hos er just pga detta.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Brukar dom inte svara på fredag eftermiddag?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Dom svarar lite när som.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

Hallå Inet.
beställde ett ett gäng med dator delar för inte så länge sedan och fick dem bara efter en dag väldigt nöjd med allt.

jag skulle vilja önska att ni tog in Nzxt sleeved kit i sortimentet för de finns inte så man kan köpa i Sverige. De skulle gillas mycket , allt annat är perfekt.

Mvh

Maxfps har det

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet.se

Har 4 frågor jag

1. Jag såg att G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws Gaming ligger som beställningsvara. Hur lång är väntetiden om man skulle beställa?

2. Jag har letat efter ett MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition och den verkar inte finnas att köpa i Sverige, finns det en möjlighet att ni skulle kunna ta in den i erat sortiment?

3. Om inte vad är då beställningstiden för ett MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB?

4:e och sista frågan. Komplett har ett lite billigare pris på sitt MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR II 1280MB är det något ni skulle kunna tänka er att sätta emot?

Vore ju väldigt trist att behöva beställa grafikkortet från komplett bara för att det är lite billigare när jag verkligen tycker om eran service, eran leveranstid samt den otroligt mysiga fria frakten för sweclockers medlemmar + eventuella godisstänger.

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Varför är ni så dyra på Intel 320 300GB SSD?
Alina är nästan 300kr billigare och dom har fri frakt med.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Inet VOX i5 2500K

Hej!

Jag tänker köpa Inet VOX i5 2500K men undrar om det är original processorkylare eller om den är utbytt mot en tystare variant. Om den är original så undrar jag om det går och konfigurera om paketet med en annan kylare och få den monterad av er.

Tack på förhand!

Permalänk

Hej

Ni tror inte ni kan prismatcha webhallen på corsair 650D? 200 lappar dyrare är lite väl. (Ska köpa denna vecka innan helgen är de tänkt).

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

orkar inte skumma igenom 170+ sidor så jag ställer en troligtvis vanligt förekommande fråga.

hur lägger man till fri frakt för sweclockers medlemmar i kundkorgen?

är det en "vara" eller en kampanjkod?

med vänlig hälsning
//Markus

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Antielefant

Varför är ni så dyra på GTX 570? Hade tänkt dra iväg en beställning på två åt kompisen men ni är ca 500:- dyrare än Komplett, Alina, CDON och Webhallen.

Det kan väl inte vara så stor skillnad mellan två identiska kort med referenskylare?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamamotoshi:

orkar inte skumma igenom 170+ sidor så jag ställer en troligtvis vanligt förekommande fråga.

hur lägger man till fri frakt för sweclockers medlemmar i kundkorgen?

är det en "vara" eller en kampanjkod?

med vänlig hälsning
//Markus

Google - Inet fri frakt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -