Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Shit happens. De fixar garanterat till det om du ringer dit

hehe ja det får jag hoppas. man tror ju att det ska funka fint första gången man beställer ju. men ibland så blir det fel ändå :S

men dom är inte snabba med mail iaf :S

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Konstigt, ta och ring de imorgon så löser det säkert sig.

Edit:
Håll muspekaren över fraktfri så står det längst ner "Köper du en produkt som är märkt med fraktfritt blir hela ordern fraktfri oavsett hur mycket du handlar".

Skrivet av stig86:

511: inte enligt sidan. gå in på skärmen jag länka och håll musen över fraktfri.

MulleEng: ja jag får göra det. har mailat dom idag men inte fått ngt svar ännu. så jag ringer imorrn

Mjo, jag missade att det skrevs innan också. Men om du kontaktar dem så sätter dem nog in 60 spänn på kontot eller så får du någon present, eller båda.

Permalänk
Skrivet av stig86:

hehe ja det får jag hoppas. man tror ju att det ska funka fint första gången man beställer ju. men ibland så blir det fel ändå :S

men dom är inte snabba med mail iaf :S

Det är midnatt, tror de flesta som ska upp och jobba imorgon har redan gått och lagt sig, så du får nog ett svar imorgon

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Mjo, jag missade att det skrevs innan också. Men om du kontaktar dem så sätter dem nog in 60 spänn på kontot eller så får du någon present, eller båda.

Skrivet av A Sandberg:

Det är midnatt, tror de flesta som ska upp och jobba imorgon har redan gått och lagt sig, så du får nog ett svar imorgon

511: ahh okeej Hoppas de ordnar sig. pengarna kan dom behålla och så kan dom ge mig en penna med inet på

A Sandberg: haha ja det tror jag med men mailade dom innan 18.00 så trodde man skulle få ett svar idag :S men men löser sig nog på ngt sätt

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Talade precis med supporten. Lagret hade gjort en delköp av min order som egentligen skulle vara ett samköp. varför det hade blivit så visste han inte men han skulle göra ngn form av tillgodo. så nästa gång jag beställer så drar dom av 100kr.

Och det var inte frakt på sakerna utan det var postförskotts avgiften.

Allting utrett för min del. nu skulle han kolla upp vad som blivit fel. men han skulle inte rätta ngt för sakerna har redan gått iväg. Så +1 till Supportern jag snackade med

Kommer handla från Inet fler gånger, för alla kan vi göra misstag som går att rätta till.

Ps: har inte fått ngt support mail ännu. men har ringt och talat med dom så allt är löst
men jag tycker inte dom är snabba med mailen :S

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Dr.Inet och ökande orderstockar = tillfällig svacka

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Även fast doktorn är på semester tänkte jag ställa en fråga, i hopp om att någon annan kan känna till svaret.

Det är som så att jag är på väg att beställa lite gott och blandat från Inet, men tråkigt nog är mycket slut i lager. Halva min beställning är däremot i lager och jag undrar då om någon vet om Inet brukar skicka delleveranser eller brukar de vänta tills allting finns för att enbart skicka ETT paket?

Permalänk
Medlem

Undrar precis detsamma eftersom både moderkortet, ram och hårddisken är försenade..

Permalänk
Medlem
Skrivet av filmx:

Även fast doktorn är på semester tänkte jag ställa en fråga, i hopp om att någon annan kan känna till svaret.

Det är som så att jag är på väg att beställa lite gott och blandat från Inet, men tråkigt nog är mycket slut i lager. Halva min beställning är däremot i lager och jag undrar då om någon vet om Inet brukar skicka delleveranser eller brukar de vänta tills allting finns för att enbart skicka ETT paket?

Lägger du ordern och sedan ringer deras kundstöd så kan de fixa hur du vill ha det. Jag har kunnat ordna delleveranser förr. Men som du säger, det finns ingen info eller alternativ på sidan om detta. Detta skulle finnas som alternativ vid beställningen att om man har lagt flera varor i korgen och en av varorna finns i lager och en annan inte skulle man kunna välja att delleverera eller att vänta så att allt skickas i ett.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att lägga två ordrar, en med det som finns i lager och en med ej lagervaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Enklast är väl att lägga två ordrar, en med det som finns i lager och en med ej lagervaror.

Precis. Det var det svar jag fick när jag ringde och hörde med dem idag.

Permalänk
Medlem

denna länk stämmer nog inte Datorkomponenter - Diskettstationer - Inet.se

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Möjligt att dom slutat sälja den skiten

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Möjligt att dom slutat sälja den skiten

Hehe ja jag köpte min sista på inet till min speldator. Skulle ha den för att flasha någon sata kontroller 1+ år senare. Visade det sig att den var trasig. Hade aldrig provat den efter jag byggt datorn hehehe. Där fick man för det Bra å testa grejorna innan garantin går ut har jag lärt mig.

Permalänk
Inet

Pga. strömavbrott ligger vår hemsida och kundtjänst nere.

Så fort elbolaget lyckas få igång strömmen kommera vår hemsida och telefonsupport igång igen!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Tack Inet för snabb leverans.
Och datorn fungerar hur fint som helst.
Nöjda kund återkommer

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Inet

Hemsida och kundtjänst uppe igen efter elavbrottet!

Åter till semestrandet!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hemsida och kundtjänst uppe igen efter elavbrottet!

Åter till semestrandet!

http://www.inet.se/gfx/dr-strand.jpg

Fortfarande lite problem med hemsidan och så dock. Ville ta en titt på om ni fått iväg min order, men går inte riktigt

Ingen fara dock, mest nyfiken.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Värt att veta att en banner på sweclockers gör reklam för era skärmar från dreamhack och leder till länken: Samsung Demoskarmar - Inet.se

Där det inte finns något att hämta

//Daniel

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av erdraug:

Värt att veta att en banner på sweclockers gör reklam för era skärmar från dreamhack och leder till länken: Samsung Demoskarmar - Inet.se

Där det inte finns något att hämta

//Daniel

Gör det ju?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Gör det ju?

va nog när det var ström av brott det inte funkade

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd

Avd för "roliga" Kundrecensioner Inet

Låter t.om bättre utan hörselskydd sa den blinde (eller hur det nu var ?):
Logitech Z-2300 2.1 - Inet.se

Fick hem detta paket idag blev ivrig som ett litet barn på julafton, packar upp allt riktigt fort, kopplar in det och spelar en låt och måste bara säga vilket j*vla ljud det är i det här paketet det levererar så otroligt bra även utan ljudkort.

Eller som Piraten Fritte Nilsson sa om:
Samsung SH-S223L 22X DVD±RW DL SATA - Inet.se

Mycket, mycket dålig. Brände ljudskivor i 8x och bara 2 av 10 fungerade. Brände 200 st på en iMac i exakt samma hastighet, exakt samma filer och exakt samma skivor utan att en enda blev dålig.
Riktig dynga. Till och med min gamla NEC-brännare som nästan har ramlat i bitar bränner bättre.
Köp inte denna!

Söt kommentar från ett ställe någonstans i Sverige observera frågetecknet :
http://www.inet.se/recensioner/*******/fraktfritt-sweclockers...

beställde chassi och skärm kl 15.31 fick paketet dagen efter 12.48 bor i MÅRDAKLEV en liten by utanför Borås? går inte beskriva vilken underbar service det är på inet godis och fri frakt på det! priserna är sjukt låga dessutom blir att beställa nästa vecka igen!

Resan Ingår ?
Samsung SH-B083L Blu-Ray läsare & DVD-brännare, Svart - Inet.se
Helt underbar! Köpte den dock i Kina istället för 300 kronor

BTW: Inet suger, så ofta att ni har blivit min hovleverantör av datorelaterade komponenter.
Humana priser, ofta lågpresterande dessutom , livsfarligt med denna 500 kr gräns , inga ordrar på 487.50 här inte.
Leveranstider som heter Huga.
Sthlm boende, ett "brev" ifrån Sumpan tar garanterat längre tid än ett stort paket ifrån Inet.
- Har dessutom slutat med Norgeimporten.

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk

Gjorde en beställning hos er igår med en bra massa datordelar. Alla delar fanns i lager när jag gjorde min beställning, men nu när jag loggar in och kollar är det en produkt som tydligen inte finns i lager och därför inte blivit reserverad för mig som alla andra komponenter.

Min fråga är: Hur lång tid burkar det ta att få hem komponenter från era leverantörer?

Om det tar lång tid, går det att ändra sin beställning och alternativt lägga in en annan produkt som finns i lager för att påskynda sin beställning? (Har bl.a. beställt ett W7 Home Premium, och tänkte om man kunde fixa in W7 Ultimate eller liknande istället om W7 Home Premium tar ett tag)

Nu tror jag inte att det kommer ta lång tid, detta grundat på tidigare erfarenheter från Inet.se, men någon gång måste väl vara den första?

Mvh

AndreasDS

Permalänk
Medlem

AndreasDS: Kan vara värt att maila inet direkt då de har semesteruppehåll på forumet till v33

Permalänk
Skrivet av MB76:

AndreasDS: Kan vara värt att maila inet direkt då de har semesteruppehåll på forumet till v33

Oh, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in denna dator HP Compaq Presario CQ61-417sa? Just nu finns den bara på Pixmania där den kom in för några dagar sedan. Men där finns det bara en version med engelskt tangetbord.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag har en fråga angående: (Gigabyte GA-P55A-UD3 - Inet.se) Gigabyte GA-P55A-UD3. På massa andra hemsidors info om denna produkten står det att medföljande programvara inkluderar Norton Internet Security. Har sett det på Komplett, tillverkarens hemsida m.m
Varför står inte detta på informationen om produkten på eran hemsida?

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem

Ifall någon missat:

Semesterledigt, åter v.33. Kontakta info@inet.se för hjälp!

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Ifall någon missat:

Semesterledigt, åter v.33. Kontakta info@inet.se för hjälp!

Innebär detta att min CPU-kylare inte kommer att skickas för ens v33?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Skrivet av TurboKossaN:

Innebär detta att min CPU-kylare inte kommer att skickas för ens v33?

NEJ!!

De kommer inte att svara på frågor här i forumet först v.33. Leveranserna rullar såklart som vanligt!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed