Permalänk

Mobiler till jul.

Tja, undrar bara vilka mobiler ni skulle rekommendera till julklapp (till mig själv eller någon annan)

Letar efter KM900 arena/Iphone liknande mobil

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

iPhone 3Gs

Permalänk
Avstängd

Om du är rik så tycker jag Samsung Omnia HD är självklart.
16 GB, snabb CPU, 256 MB RAM, 8.1 MegaPixel, HD, 3,7" OLED skärm, bra gränsnitt mm.
Coolaste mobilen jag har känt på detta år

Visa signatur
Permalänk

hade tänkt mig en budget på runt 4k elr nått

EDIT: LG BL40 ser riktigt smaskig ut xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

LG BL40 ser för j*vla fin ut!
någon som har info om den? typ när den kommer och till vilket pris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
LG BL40 ser för j*vla fin ut!
någon som har info om den? typ när den kommer och till vilket pris

Den släpps i UK i mid-september sedan släpps den där efter i resten av Europa, i US släpps den i oktober. Ända pris jag hört är £499.99 ca. 5 000 kr :/

kolla här om du gillar den, http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/lg-bl40...

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tack för länken.
UIn såg inte så roligt ut men den är fortfarande intressant

Permalänk
Medlem

fattar inte varför Apple inte gör en lite version av iphone som är lite mindre och som är mer anpassad till normalanvändaren,, och sänker priset till en ev sådan till runt 4000kr

Skulle inte tveka en sekund att köpa en..

den hehöver ju inte ens vara lika liten som kopiorna som finns men liite mindre,, och lite lättare,, tunnare måste den inte vara men...

säg en 5mpix kamera med Autofocus och bra mp3-spelare samt samma gränssnitt och menyer osv men att den blir lite mindre och billigare..

då skulle nog många köpa den..

Annars så kommer ju alla andra märken göra det ,, apple hade kunnat göra det NU! men men..

Jag väntar å väntar på den perfekta phonen.. för mig

bryr mig inte om stor skärm eller att kunna surfa och "jobba" med den men den ska kunna ta fina bilder och ha bra mp3 spelare, samt ska finnas möjlighet att kolla Mail/hitta.se etc,, lite enklare surf/wap duger

Skön i Fickan och handen är viktigt för mig,, och även att den ska vara enkel men samtidigt bra kvalla.... tyvärr så finns det skitmånga "billiga" telefoner som har dessa saker men de är lite för dåliga och skräpiga..

Nästan samma som med bilar,, varför går det inta att kombinera liten bil och bra kvalitet,, typ en Fiat med BMW kvalla och små bilar har också så dålig ljudisolering och ofta inte lika sköna säten etc..

klart att det säkert går, men det kommer kosta, det finns dock sånna som skulle betala ändå..

skulle säkert kunna betala 6000 för en mobiltelefon om den är som jag vill ha.

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
LG BL40 ser för j*vla fin ut!
någon som har info om den? typ när den kommer och till vilket pris

Imo ser den ut som en j*vla fjärrkontroll.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Imo ser den ut som en j*vla fjärrkontroll.

Men den är så smal och fiiiiin

Permalänk

Nokia X6, självklart!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Inaktiv

Android såklart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
Men den är så smal och fiiiiin

Ja, det är just därför den ser ut som en fjärrkontroll

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

LG BL40 är ju en "dumb phone".

HTC Hero eller iPhone 3gs säger jag.

HTC har också gått ut med att de lanserar HTC Touch HD2 som kommer köra Android och ha en snabbare processor än Hero'n, men priset kommer nog också vara saftigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
fattar inte varför Apple inte gör en lite version av iphone som är lite mindre och som är mer anpassad till normalanvändaren,, och sänker priset till en ev sådan till runt 4000kr

Skulle inte tveka en sekund att köpa en..

den hehöver ju inte ens vara lika liten som kopiorna som finns men liite mindre,, och lite lättare,, tunnare måste den inte vara men...

säg en 5mpix kamera med Autofocus och bra mp3-spelare samt samma gränssnitt och menyer osv men att den blir lite mindre och billigare..

då skulle nog många köpa den..

Annars så kommer ju alla andra märken göra det ,, apple hade kunnat göra det NU! men men..

Jag väntar å väntar på den perfekta phonen.. för mig

bryr mig inte om stor skärm eller att kunna surfa och "jobba" med den men den ska kunna ta fina bilder och ha bra mp3 spelare, samt ska finnas möjlighet att kolla Mail/hitta.se etc,, lite enklare surf/wap duger

Skön i Fickan och handen är viktigt för mig,, och även att den ska vara enkel men samtidigt bra kvalla.... tyvärr så finns det skitmånga "billiga" telefoner som har dessa saker men de är lite för dåliga och skräpiga..

Nästan samma som med bilar,, varför går det inta att kombinera liten bil och bra kvalitet,, typ en Fiat med BMW kvalla och små bilar har också så dålig ljudisolering och ofta inte lika sköna säten etc..

klart att det säkert går, men det kommer kosta, det finns dock sånna som skulle betala ändå..

skulle säkert kunna betala 6000 för en mobiltelefon om den är som jag vill ha.

Varför de inte gör den telefonen du vill? Uppenbarligen därför att de gjort den som säljer? Det är ju långa listor för att få köpa iPhonen hos de flesta operatörer, dvs de säljer fler än det finns. Så uppenbarligen har Apple redan en mobiltelefon som har större efterfrågan än det finns tillgång.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jasåå,, de visste ja inte,,

självklart så har ju inte alla min smak och mina krav men

Faktum är att den tar upp HELA fickan i bredd ich höjd på de flesta jeans.. inte skönt..

Har ju testat en, en kompis har den,, men han har spräckt displayen på den.. (mindre risk när den är lite mindre skulle jag tippa)

sen så tycker nog de flesta dödliga att den är i dyraste laget,,

ok de lär ju inte gå i konkurs OM inte alla vill köpa deras produkt,, om de gjorde en mindre/enklare variant så hade de ju såklart inte kunnat tillverka dom när kön redan nu är så lång som du säger... så =( för dom

dumt att de inte har nog med telefoner till efterfrågan hur som helst...

såg btw en filmsnutt på iphone häromdagen,, hur länge ska det ta att starta en telefon ??!!!! helt sjukt!!!

och den nya 3gs tar hela 20sekunder snabbare att starta hehe lol

min tar 5 sekunder totalt tills man kan ringa!!!

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Vad spelar starttiden för roll?
Ska du sitta och starta om telefonen hela tiden?
Flygplansläge gör ju att du aldrig behöver stänga av telefonen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenshiin
LG BL40 är ju en "dumb phone".

HTC Hero eller iPhone 3gs säger jag.

HTC har också gått ut med att de lanserar HTC Touch HD2 som kommer köra Android och ha en snabbare processor än Hero'n, men priset kommer nog också vara saftigt.

vad menar du med "dumb phone"?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
vad menar du med "dumb phone"?

dumbphone = Begränsade till Javaapplikationer och har begränsad multitasking
smartphone = Smart telefon som klarar betydligt bättre multitasking och mer utvecklade program.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
dumbphone = Begränsade till Javaapplikationer och har begränsad multitasking
smartphone = Smart telefon som klarar betydligt bättre multitasking och mer utvecklade program.

vilka smartphones skulle du rekommendera då?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
vad menar du med "dumb phone"?

dumbphone != smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
vilka smartphones skulle du rekommendera då?

HTC Hero eller iPhone 3gs säger jag, de är nog de två bästa valen enligt mig, Palm Pre är väl en annan trevlig smartphone.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kenshiin
[B] Citerar mig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenshiin

HTC Hero eller iPhone 3gs säger jag, de är nog de två bästa valen enligt mig, Palm Pre är väl en annan trevlig smartphone.

OJ ^^ såg inte att det var du. tkr Hero är ful och Iphone är så dyr. ska kolla på Palm Pre

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
jasåå,, de visste ja inte,,

självklart så har ju inte alla min smak och mina krav men

Faktum är att den tar upp HELA fickan i bredd ich höjd på de flesta jeans.. inte skönt..

Har ju testat en, en kompis har den,, men han har spräckt displayen på den.. (mindre risk när den är lite mindre skulle jag tippa)

sen så tycker nog de flesta dödliga att den är i dyraste laget,,

ok de lär ju inte gå i konkurs OM inte alla vill köpa deras produkt,, om de gjorde en mindre/enklare variant så hade de ju såklart inte kunnat tillverka dom när kön redan nu är så lång som du säger... så =( för dom

dumt att de inte har nog med telefoner till efterfrågan hur som helst...

såg btw en filmsnutt på iphone häromdagen,, hur länge ska det ta att starta en telefon ??!!!! helt sjukt!!!

och den nya 3gs tar hela 20sekunder snabbare att starta hehe lol

min tar 5 sekunder totalt tills man kan ringa!!!

Ja, för jag stänger av min mobil varje gång jag pratat färdigt i telefonen! Inte slösa på batteriet inte!

Sen är det ju lite roligt att hävda att de borde gjort telefonen mindre för att skärmen inte går sönder lika lätt då. Om du misshandlar skärmen går den sönder oavsett mobil, jag tycker det låter dumt att misshandla sin mobil.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

men hallååå.. klart att en skärm är mer utsatt och lättare går sönder ju större den är.. Tänk

och jag misshanlar ingen telefon men har spräckt en mobils skärm en gång för att jag råkade snubbla och fick höften (mobilen som låg i fickan) mot en bänk

iof så har man nog råd att köpa ny om man nu har en iphone öht...

sry för offtopic snack men...

den där LG ser ju snygg ut men lite avlång kanske ?

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Iphone har väl ingen grym multitasking = dumphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
fattar inte varför Apple inte gör en lite version av iphone som är lite mindre och som är mer anpassad till normalanvändaren,, och sänker priset till en ev sådan till runt 4000kr

Skulle inte tveka en sekund att köpa en..

den hehöver ju inte ens vara lika liten som kopiorna som finns men liite mindre,, och lite lättare,, tunnare måste den inte vara men...

säg en 5mpix kamera med Autofocus och bra mp3-spelare samt samma gränssnitt och menyer osv men att den blir lite mindre och billigare..

då skulle nog många köpa den..

Annars så kommer ju alla andra märken göra det ,, apple hade kunnat göra det NU! men men..

Jag väntar å väntar på den perfekta phonen.. för mig

bryr mig inte om stor skärm eller att kunna surfa och "jobba" med den men den ska kunna ta fina bilder och ha bra mp3 spelare, samt ska finnas möjlighet att kolla Mail/hitta.se etc,, lite enklare surf/wap duger

Skön i Fickan och handen är viktigt för mig,, och även att den ska vara enkel men samtidigt bra kvalla.... tyvärr så finns det skitmånga "billiga" telefoner som har dessa saker men de är lite för dåliga och skräpiga..

Nästan samma som med bilar,, varför går det inta att kombinera liten bil och bra kvalitet,, typ en Fiat med BMW kvalla och små bilar har också så dålig ljudisolering och ofta inte lika sköna säten etc..

klart att det säkert går, men det kommer kosta, det finns dock sånna som skulle betala ändå..

skulle säkert kunna betala 6000 för en mobiltelefon om den är som jag vill ha.

Kika på Meizu M8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Iphone har väl ingen grym multitasking = dumphone?

Sant, Iphone fixar ej detta. Men det här är något som alla Iphone fanboys totalt ignorerar ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Iphone=penisförlängare om ni vill ha min åsikt
Finns behovet så varför inte..... Den glänser ju fint med pianofinnish och äkta glas... dessutom vet ni ju att om möbler är tunga är det ju bra kvalitè

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Iphone=penisförlängare om ni vill ha min åsikt
Finns behovet så varför inte..... Den glänser ju fint med pianofinnish och äkta glas... dessutom vet ni ju att om möbler är tunga är det ju bra kvalitè

Som om inte alla smartphones är det, lol.

Iallafall för den typen av användare som finns på forum som Sweclockers, skulle man tro... Jag menar hur många av oss använder smartphones enbart till jobbet, med dubbla excel öppna, word, anteckningar, börsen osv samtidigt?
Med sådan logik så är en Xbox 360 en penisförlängare också. Nåja, iallafall för dom där kulorna gått ner...

Hursomhelst, vet nån om HTC har planerat några mobil framåt jul som faktiskt kör på en ny CPU?