Ska försöka förklara problemet och hoppas på att nån kan hjälpa mig..
För 3 dagar sen så började min dator gå mycke segare..
Windows tog dubbla tiden att ladda, plus att allt annat gick segare..
Nån dag senare märkte man att hårdisken ofta laddade konstant utan att man gjorde ett dugg.. Likså i windows.. var 3-5:e sekund så hackade musen till pga att hårdisken(?) laddade nånting..
Första man tänkte var virus.. tex nimda.. jag vet inte direkt hur nimda fungerar.. en polare hjälpte mig med det.. vi sökte på lite filer.. hittade en admin.dll men inge mer..
Vi drog ner nimda check progget från f-secure..
Och enligt det programmet hadde jag inte nimda.. Så igår skulle jag installera virusprogram.. och efter några reboots efter att man installerat uppdateringar så sket sig allt..
Datorn startar upp.. i första rutan där processor och minnen visas så kommer mina 2 hårdisken upp plus brännaren.. så än så länge gåre bra.. det är rutan innan windows loggan ska komma upp som det skiter sig.. likså där står det ju en del information om datorn och även där står båda hårdiskarna med med utrymme och allt..
Då börjar hårdisken tugga lite lätt.. sen 3 sekunder senare kommer de upp:
"A read error occurred"
"Press ctrl + alt + del to restart"
Så vad gör man.. allt funkar fint i uppstarten tills de där.. hårdisken hittas i bios men där skiter de sig..
Nån som råkat ut för samma sak ?
Kan det vara ett virus eller vad som helst så en formatering kan hjälpa ?
Eller har hårddisken skitit sig helt?
Vore tacksam för snabba och bra svar..
Blir tokig på sånt här skit..
Att en hårdisk bara kan sacka ihop helt utan andledning bevisar ju bara att datorer är gjorda för att göra folk förbannade