Grafikkortet fungerar inte?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet fungerar inte?

Hej, jag har köpt ett begagnat hd3870 och jag får ingen bild på skärmen när jag kopplar in den i grafikkortet.

Vad orsakar detta?

Nätagg: ACE 520W (435W)

Känns som att nätagget räcker, eftersom jag har sett tester på att det inte går över 250W i load, men jag har också läst någonstans att man minst ska ha ett nätagg på 450W till ett hd 3870.. så jag vet inte..

PS. Moderkortets VGA-utgång är det enda som fungerar, DVI-utgången fungerar inte på moderkortet heller (fast det kanske inte har med saken att göra)

Snälla hjälp..

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

På en del skärmar så måste man manuellt aktivera "den andra ingången tex DVI istället för VGA kontakten, dvs trycka på en knapp på skärmen

Sedan har du anslutet ström från nätagget till grafikortet?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det ska funka. eller rättare sagt, det boror på vad du har i datorn mer. Men ace suger ganska stenhårt, så förvänta dig inget. skaffa ett märkesagg, typ corsair 400w räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
På en del skärmar så måste man manuellt aktivera "den andra ingången tex DVI istället för VGA kontakten, dvs trycka på en knapp på skärmen

Sedan har du anslutet ström från nätagget till grafikortet?

Finns bara VGA i skärmen, använder en adapter isf..

Ja självklart, för det första sitter det i moderkortet, och för det andra så har jag 4-pins pci-e kontakten

Vad är fel?

Måste jag ha högre peak-effekt på nätagget eller?
Känns som ett nätagg-problem tycker jag, fast ändå tycker jag att det borde räcka.. Men man måste kanske ha mer watt för att få bild från början..

Det jag har i datorn mer är inget överdrivet, en 4400+, samsung 250gb sata 300, 2gb corsair 800mhz.. som sagt inget överdrivet..

Återigen, vad är fel?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Avstängd

nätagget är helt ok att driva kortet.
låter mer som att kortet är sönder eller att någon funktion i bios skulle vara avslagen.
ta loss kortet, stoppa tillbaka.
kan ibland vara glapp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
nätagget är helt ok att driva kortet.
låter mer som att kortet är sönder eller att någon funktion i bios skulle vara avslagen.
ta loss kortet, stoppa tillbaka.
kan ibland vara glapp.

Mmm, jag hör dig..

Men jag har ändå varit inne i BIOS och kikat, men jag hittar ingenting som skulle kunna tyda på att det är något fel på videoinställningarna..

Fläkten går ju hela tiden.. Då borde ju den liksom gå lite hackigt också tycker jag.. om det skulle va glapp då..

Eller?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

Jag reagerar ju på detta som du skriver

"PS. Moderkortets VGA-utgång är det enda som fungerar, DVI-utgången fungerar inte på moderkortet heller (fast det kanske inte har med saken att göra)"

Jag antar att DVI på moderkortet inte är trasigt, samt att nya grafikkortet bara har DVI, kanske adaptern som är felaktig eller av felaktig typ,

Så det har väldigt mycket med saken att göra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jag reagerar ju på detta som du skriver

"PS. Moderkortets VGA-utgång är det enda som fungerar, DVI-utgången fungerar inte på moderkortet heller (fast det kanske inte har med saken att göra)"

Jag antar att DVI på moderkortet inte är trasigt, samt att nya grafikkortet bara har DVI, kanske adaptern som är felaktig eller av felaktig typ,

Så det har väldigt mycket med saken att göra

Skit i DVI-utgången på moderkortet, jag tror bara det är en inställning som jag inte har hittat än..

Adaptern funkar fin-fint, har använt den frekvent innan, så det tror jag verkligen inte..

Nå, vad kan det vara?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk

Du har blivit blåst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Du har blivit blåst!

Möjligtvis, men tror inte det ändå...

Tror det är något annat..

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.