Permalänk
Medlem

bästa tillverkare

det är dags att fixa nytt grafikkort. och jag undrar vem som gör dom bästa grafikkorten av alla tillverkare. jag menar det finns så många att välja ifrån. är alla lika bra eller finns det dom som är bättre och dom som är sämre:confused:

Visa signatur

nattuggla uppe när alla andra inte är det..........

Permalänk
Inaktiv

XFX, Powercolor och Sapphire tycker jag personligen är riktigt bra.

Speciellt XFX och Sapphire, men Powercolor är verkligen inte dåliga heller. Dom brukar ofta vara billigast också. Mest pga de inte skickar med onödigt skräp. Man får det man behöver, punkt.

Stör mig alltid på de hundratals onödiga program jag aldrig kommer använda. Vafan, senast jag köpte Sapphire skickade de med ett dvdbrännas program bland annat.. Med ett grafikkort

..aja, dåliga är dom inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
XFX, Powercolor och Sapphire tycker jag personligen är riktigt bra.

Speciellt XFX och Sapphire, men Powercolor är verkligen inte dåliga heller. Dom brukar ofta vara billigast också. Mest pga de inte skickar med onödigt skräp. Man får det man behöver, punkt.

Stör mig alltid på de hundratals onödiga program jag aldrig kommer använda. Vafan, senast jag köpte Sapphire skickade de med ett dvdbrännas program bland annat.. Med ett grafikkort

..aja, dåliga är dom inte.

är det nvidia eller ati kort eller gör dom bra kort från vilken som??

Visa signatur

nattuggla uppe när alla andra inte är det..........

Permalänk
Medlem

det är nog för det mesta samma skit.. sålänge det handlar om kort som följer referens designen i alla fall..

jag köper det billigaste

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Skulle säga vilket som också. Jag har kört med nVidia och ATI och Sapphire och inget av dem har strulat (annat än med fläkten men det fixar man ju lätt).

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge de följer referensdesignen så är det i stort sett ingen skillnad mellan de olika tillverkarnas kort. Däremot så finns det vissa modeller med bla bättre kylning och sånt, då får du leta upp recensioner på just den modellen.

Permalänk
Medlem

Sapphire!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Eftersom de flesta kort är desamma så länge de förljer referensdesignen är den viktigaste faktorn garantiskydd & överklocknings support. XFX är mitt val, var det för Nvidia och är det nu när jag gått över till ATI, EVGA ska vara väldigt generösa med garanti och mjukvara för överklockning, kylarbyte etc för Nvidia har jag hört.

Visa signatur

I7-930 @3.6GHz | XFX 5870 XXX | OCZ Platinum DDR3 3x2GB | ASUS Rampage III | Lian-Li 343B | Corsair H5O 2x Scythe GT @1700RPM P&P |

Permalänk

Asus har lite extra med ibland. Asus kör ju med sitt voltage tweak som jag tror ska funka på deras version av 5870. Har för mig EVGA brukar ma lite speciella kort också.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

De ä inget fel med att få grejer med kortet!

Själv tycker jag att Sapphire och XFX har snyggaste design oftast..