Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver desperat hjälp med Joomla

Permalänk
Medlem

Behöver desperat hjälp med Joomla

Över natten så försvann huvudmenyn. Hur jag än försöker, så får jag inte tillbaka den. Och när jag testade med att ta bort menyn och göra en ny så dog hela startsidan. Jag har inte en aning om hur jag ska lösa detta och börjar bli desperat då folk inte kommer åt sidan, www.socionom.net

Är det någon som vet hur jag ska göra!?

EDIT: Fixat. De hade uppdaterat PHP vilket inte Joomla gillade, så jag fick patcha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Behöver desperat hjälp med Joomla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
EDIT: Fixat. De hade uppdaterat PHP vilket inte Joomla gillade, så jag fick patcha.

Koolt, har samma problem här som en tycker jag borde fixa åt honom. Vad patchade du?

Redigering: okej, Joomla fungerar inte med php 5.3.0 ännu, det finns en patch för 5.3.0 men den är inte stabil. De hade uppdaterat "min" server också tydligen. Bara jag som tycker det är märkligt att de kan få för sig att göra det utan att fråga kunden eller (vilket såvitt jag vet de inte gjort)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Koolt, har samma problem här som en tycker jag borde fixa åt honom. Vad patchade du?

Redigering: okej, Joomla fungerar inte med php 5.3.0 ännu, det finns en patch för 5.3.0 men den är inte stabil. De hade uppdaterat "min" server också tydligen. Bara jag som tycker det är märkligt att de kan få för sig att göra det utan att fråga kunden eller (vilket såvitt jag vet de inte gjort)?

Var glad att det bara gäller ett byte av PHP-version.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Var glad att det bara gäller ett byte av PHP-version.

Huh?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Huh?

Kunde varit värre.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Behöver desperat hjälp med Joomla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Koolt, har samma problem här som en tycker jag borde fixa åt honom. Vad patchade du?

Redigering: okej, Joomla fungerar inte med php 5.3.0 ännu, det finns en patch för 5.3.0 men den är inte stabil. De hade uppdaterat "min" server också tydligen. Bara jag som tycker det är märkligt att de kan få för sig att göra det utan att fråga kunden eller (vilket såvitt jag vet de inte gjort)?

Jag gjorde en fuling och kopierade "administrator", "components", "includes", "libraries", "modules" och "plugins" från patchen och helt enkelt skrev över de gamla filerna. Funkade faktiskt kanon. Görs dock på egen risk.

Visa signatur