Ny märkning garanterar 90 procents verkningsgrad

Permalänk

ÄNTLIGEN!!!!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppis
Då förutsätter du att tillverkarna anger effektiv W (eller märkeffekt kanske det kallas). Jag är osäker på om alla verkligen gör det.

Vissa nätaggregat specificerade med 500W och 80% verkningsgrad kan mycket väl dra 500W max från väggen men bara ge 400W till komponenterna.

Som konsument så får jag ju förutsätta att den effektangivelse som tillverkarna anger är den effekt jag kan ut, och inte den effekt som jag tar ut från elnätet.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twoedge
Som konsument så får jag ju förutsätta att den effektangivelse som tillverkarna anger är den effekt jag kan ut, och inte den effekt som jag tar ut från elnätet.

Du är nog helt ute och cyklar, du får anta det som står i manualen till din produkt. Skulle vara skoj ifall vi konsumenter skulle tvinga tillverkare av produkter att få dessa produkter att prestera som vi "förutsätter"

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Du är nog helt ute och cyklar, du får anta det som står i manualen till din produkt. Skulle vara skoj ifall vi konsumenter skulle tvinga tillverkare av produkter att få dessa produkter att prestera som vi "förutsätter"

Jag undrar om vi inte pratar förbi varandra här.

Visst jag kan ju köpa en CPU och "förutsätta" att klockfrekvensen är 10GHz
och effektförbrukningen är 10W. Men då kan jag hålla med om att jag är ute och cyklar.

Ledstjärnan måste ju vara det som tillverkarna anger, annars är det ju omöjligt att välja någon datorkomponent över huvud taget.

Om en tillverkare av nätaggregat säger att detta aggregat är på "620W". Då säger sunt förnuft att jag kan plocka ut max 620W.
Dock är det så att jag får kolla upp hur mycket ström som man kan ta ut från dom olika spänningarna.

Ta som exempel att en cykeltillverkare säger att han säljer en cykel med 22 växlar.
Då förutsätter jag om jag ska köpa den att där är 22 växlar och inte t.e.x 18.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W