Permalänk
Medlem

Gud vad ledsen jag blir! Har försökt njuta av det här spelet sedan betan släpptes nu, det går ju bara inte! Gameplayet är helt perfekt men varför finns det inte till PC!? =(

Näst intill varje match laggar eller är genomsyrad av värdelöst samarbete. Kontrollen känns som smör då det är en delay på en halvsekund på allt man gör...

Inkludera dedikerade servrar och en teamspeak klient så är spelet i klass med Valves MP titlar!

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft 4-5 matcher som laggat och då har jag spelat 200 matcher!
Jag har inte märkt av ngn delay.. Tycker kontrollen är lika bra som i dom föregående spelen.

Det enda jag stör mig på är att siktet syns så dåligt och att man hoppar så lågt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Jag har bara haft 4-5 matcher som laggat och då har jag spelat 200 matcher!
Jag har inte märkt av ngn delay.. Tycker kontrollen är lika bra som i dom föregående spelen.

Det enda jag stör mig på är att siktet syns så dåligt och att man hoppar så lågt..

Kontrollen är precis lika dålig som i dom föregående spelen ja. Och lika dålig som med dom flesta 360 liren jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Kontrollen är precis lika dålig som i dom föregående spelen ja. Och lika dålig som med dom flesta 360 liren jag spelat.

Haha, har man inte tummen i röven så är det faktiskt en bra kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Haha, har man inte tummen i röven så är det faktiskt en bra kontroll

Håller med, tycker kontrollerna är bra i spelet, men förstår inte riktigt varför dom bytte melee knappen och byta granat knappen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Någon som har en beta key som dom vill dela sig med? såfall skicka ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Haha, har man inte tummen i röven så är det faktiskt en bra kontroll

Skrivet av Jeddan:

Håller med, tycker kontrollerna är bra i spelet, men förstår inte riktigt varför dom bytte melee knappen och byta granat knappen

Jag syftade inte på layouten av knapparna, utan att responsen känns som smör.

Ska man ta upp ett vapen måste man hålla i knappen i några sekunder. Sedan att allt har en fördröjning på en femtedels sekund är lite irriterande också... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Jag syftade inte på layouten av knapparna, utan att responsen känns som smör.

Ska man ta upp ett vapen måste man hålla i knappen i några sekunder. Sedan att allt har en fördröjning på en femtedels sekund är lite irriterande också... :/

Anledningen till att man ska hålla inne knappen är nog för att man inte råkar ladda om istället för att plocka upp ett vapen eller råkar hoppa in i ett fordon när man ska ladda om osv. Den andra delayen jag pratar om är ingenting jag märkt av faktiskt, men jag är medveten om att Xbox Live kan vara MYCKET laggigt =/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Anledningen till att man ska hålla inne knappen är nog för att man inte råkar ladda om istället för att plocka upp ett vapen eller råkar hoppa in i ett fordon när man ska ladda om osv. Den andra delayen jag pratar om är ingenting jag märkt av faktiskt, men jag är medveten om att Xbox Live kan vara MYCKET laggigt =/

Jepp. Men bara genom att röra analog sticken och snurra en bit så känner man av fördröjning. Men men, då alla lirar med samma handikapp så funkar det väll. Hur kul som helst att lira split screen med polarna, hoppas verkligen på en remake av Blood Gulch/Coagulation!

Permalänk
Medlem

Synd att dom förstör halo serien med perks :/

Halo 2 > All

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Synd att dom förstör halo serien med perks :/

Halo 2 > All

? Det var ju regenerative health som förstörde serien... !?

Permalänk
Medlem

En liten rolig sak som hände mig i betan..

Bungie.net : Halo Reach : File Details

Dom där lyktstolparna borde vara förstörbara :/

Edit: Lagt upp filmen på youtube. YouTube - Epic Fail With Spartan Laser Halo Reach

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Release närmar sig med stor steg Ganska snart bara 14 dagar kvar till nästa mästerverk sätter spår i våra hjärtan! Har längtat efter detta

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut faktiskt. Så kan man göra egna banor också

Permalänk

längtar med efter detta spelet gillar dom 3 vanliga så mycket.... spelade iofs inte OSTD är det ett krav tro att man ska ha gjort? eller bör ha gjort...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

längtar med efter detta spelet gillar dom 3 vanliga så mycket.... spelade iofs inte OSTD är det ett krav tro att man ska ha gjort? eller bör ha gjort...

Nej, då ODST ägde rum mellan Halo 2 och 3 så är det inte ett krav för att förstå Halo: Reach som utspelar sig några månader innan Halo 1. Alltså, det är en helt ny story, nya karaktärer och nya händelser som man kommer att få följa.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Elgiganten annonserar ut Halo Reach för 299 imorgon.. vet inte om det gäller hela veckan. Nice price iaf ^^

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkcn:

Elgiganten annonserar ut Halo Reach för 299 imorgon.. vet inte om det gäller hela veckan. Nice price iaf ^^

Såg det precis så det blir ett köp på releasedagen.

Till er som bor i sthlm!

"Vidare kommer de 20 första som köper spelet få en riktig bonus. Istället för grundversionen av spelet får dessa lyckliga Halo Reach Limited Edition med en mängd extramaterial. (Pga begränsning gäller detta endast Elgiganten Kungsgatan.)

Elgiganten Kungsgatan och Elgiganten Nordstan öppnar portarna måndagsnatten till tisdagen den 14/9 klockan 00.01 och stänger 02.00."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

Redan klarat spelet. Bra spel. Lite kort kanske och slutet sög rejält.

Inte ens nästan lika bra som ettan var men det spelet har de resterande delarna inte heller lyckats överträffa så det var väl ganska väntat.

Permalänk
Avstängd

går att köpa på elgiganten.se också för 299

Permalänk
Avstängd

Gamestop/EB Games har en deal där man får en Xbox 360 Slim 250GB, en extra handkontroll och Halo: Reach för 2895 kr.

Ganska bra deal faktiskt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Redan klarat spelet. Bra spel. Lite kort kanske och slutet sög rejält.

Inte ens nästan lika bra som ettan var men det spelet har de resterande delarna inte heller lyckats överträffa så det var väl ganska väntat.

Hur kan det redan ha klarat det då det inte ens har släppts?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur kan det redan ha klarat det då det inte ens har släppts?

Antingen får vi inte diskutera det, eller så fick han hem spelet tidigt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Nästan rätt. Min kompis fick hem spelet tidigt. Klarade det för en vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Nästan rätt. Min kompis fick hem spelet tidigt. Klarade det för en vecka sedan.

Ok, jag är halvvägs igenom, tar en lite break. Ska återkomma om hur jag tycker slutet är.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asaska;:

Ok, jag är halvvägs igenom, tar en lite break. Ska återkomma om hur jag tycker slutet är.

Hur vet du om du är halvvägs eller ej om du inte låst upp alla banorna? =0P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Hur vet du om du är halvvägs eller ej om du inte låst upp alla banorna? =0P

Shit, petig... Baserat på antalet timmar kampanjen tar att ta sig igenom enligt diverse recensioner jämfört med hur många timmar jag spelat hittills. Nu ska jag spela.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

går att köpa på elgiganten.se också för 299

Antar att det bara är det typ första 100 som säljs för 299?

Ser fram emot reach, 3:an och framförallt ODST var riktigt riktigt bra. I klass med crysis warhead