Permalänk
Medlem

Blackscreen i vissa spel.

Hej sweclockers.

Jag har problemet att jag får blackscreen då jag spelar spelen Call of duty: Modern warfare 2 & Age of conan: Hyborian adventures.

Det som händer är att skärmen först "Fryser fast". trycker jag caps på tangentbordet ändras lampan på det också, en stund, tills det också "fryser fast". Vad som sedan händer är att skärmen helt ställer om sig till någon färg (oftast gråvit) men ibland också även lite gulgrå och andra färger, som sagt det är olika.

Det som också inträffar är att ljudet precis då allt fryser fast spelas om och om igen jättesnabbt(Hackar).

När detta händer finns det ingen annan utväg än att hålla in startknappen på datorn och resetta den, då funkar allt normalt tills att detta händer igen.

Problemet verkar inte ha med temperaturerna att göra då de är stabila när jag spelar.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Temperaturer.jpg

Det jag också tänkt på är att problemet ibland inträffar jätteofta, (var 15 minut) och ibland inte på flera timmar, oberoende ifall jag har spelen maxade på grafikinställningarna eller de lägsta möjliga

Mina enda tankar om vad som är problemet är att de små minikylflänsarna som man får med acceleron lossnat på grafikkortet, så det som de var fästa på är nu otäckta.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64bit
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+
Processorkylare: orginal (stock)
Moderkort: ASUS
Minne: 2x 2gig Corsair Value 800mhz
Grafikkort: ATI 4850 GIGABYTE (Passivt kyld = Accelero s1)
Hårddisk: Hitachi 7200rpm 500gb
Nätaggregat: Corsair 650w
Övrig kylning: bordsfläkt riktad mot acceleron på grafikkortet
Övriga komponenter:
Temperaturer: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Temperaturer.jpg

Tack i förhand och om jag har formulerat någonting konstigt så fråga gärna, vill verkligen lösa detta för det går en på nerverna.

Jag kan tillägga att detta problem började för 2 veckor sedan och inträffade ALDRIG innan dess, och jag har inte gjort någonting heller som kan ha förstört allt.

Det jag provat:

prövat minnesstickorna var för sig för att utesluta ifall någon skulle vara trasig.

Rengjort CPU fläkten och bytt kylpasta