Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem

Blev Divinity 2, har redan orginalet så ska bli kul att se hur "uppdateringen" förändrat spelet, lite udda RPG med humor.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Japp Pripyat är det nyaste, kollade upp det igår innan jag shoppade. Hoppas det är kul också men ska man köra modden innan man starta första gången eller missar man något om man kör den istället för "vanilla"?

Nej, du missar inget med det. Tvärtom, den ligger till massa nytt istället och gör spelet bättre generellt sett på alla plan. Särkilt grafik, intelligensen på NPC och ljud.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Nej, du missar inget med det. Tvärtom, den ligger till massa nytt istället och gör spelet bättre generellt sett på alla plan. Särkilt grafik, intelligensen på NPC och ljud.

Behövs nog, än så länge förstår jag varför dom gick i konkurs. Tar skitlång tid att starta spelet, helt extremt, sen är introsekvensen helt felaktig. Undertexterna hänger inte med filmen men det är inte det värsta, dom säger inte i närheten samma sak som det står i texten, tom fel på årtal osv :/. Sen när det väl startar ser det ut som ett spel från 99 och kraschar omedelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Japp Pripyat är det nyaste, kollade upp det igår innan jag shoppade. Hoppas det är kul också men ska man köra modden innan man starta första gången eller missar man något om man kör den istället för "vanilla"?

Pripyat är grymt, tror jag kört igenom det 10-11 gånger, hur kul som helst! kanske inte de finaste grafiskt eller så men tycker det är hel kul
själv har jag aldrig haft problem med crasher eller sega loading screens (utan att haft det på ssd disken dvs) grymt bra spel!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Alien vs Predator för 3,99€ billigt, förmodligen något att hänga i granen eller (för de pengarna) ?

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

Alien vs Predator för 3,99€ billigt, förmodligen något att hänga i granen eller (för de pengarna) ?

Konsolportarnas egna konsolport. Riktigt hästbajs om duj frågar mig.
Den enda dealen idag som får en att fundera är Dirt 3.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Funderar på renegade ops, någon mer som ska ha?
Verkar vara trevligt co-op

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Funderar på renegade ops, någon mer som ska ha?
Verkar vara trevligt co-op

20 kr

Skriver man in valfri amerikansk adress så går det bra att beställa härifrån Sverige

Permalänk
Medlem

någon som vet om spelet from dust är bra?? någon som vet om spelkänslan är lik popolous etc etc hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

20 kr

Skriver man in valfri amerikansk adress så går det bra att beställa härifrån Sverige

Har pengar för att kunna köpa via steam.

Skrivet av |Shiny:

någon som vet om spelet from dust är bra?? någon som vet om spelkänslan är lik popolous etc etc hjälp

Inte riktigt popolous då du styr naturen i princip och inte gubbarna.
Sen så är det inte strider,bygga hus osv utan du ska få nissarna att gå från A till B osv.

tycker det är värt pengarna iallafall

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Behövs nog, än så länge förstår jag varför dom gick i konkurs. Tar skitlång tid att starta spelet, helt extremt, sen är introsekvensen helt felaktig. Undertexterna hänger inte med filmen men det är inte det värsta, dom säger inte i närheten samma sak som det står i texten, tom fel på årtal osv :/. Sen när det väl startar ser det ut som ett spel från 99 och kraschar omedelbart.

Har du kollat så inte STEAM körs i kompabilitetsläge? Alltså gå in på egenskaper för genvägen, det finns en chans att kompabilitetsläge för VISTA är valt där. Det orsakar problem, jag gick från flera minuters laddningstid till 20 sek.

Jag har testat Stalker COP väldigt hastigt förut och blev inte imponerad, men nu när COMPLETE modden finns till det också var det stor skillnad. Verkar helt klart vara det bästa i serien, jag tyckte det första var skapligt, men spelade inte klart det.
Ett tips är ge spelet lite tid, det finns en chans att det kommer växa på dig, speciellt under nattetid i spelet. Atmosfären är helt underbar, ärligt talat är det inte många spel som kan mäta sig på den punkten.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Är Rage värt att lägga några slantar på? Har tittat ett tag på det, men är osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Är Rage värt att lägga några slantar på? Har tittat ett tag på det, men är osäker.

För det priset, ja. Jag spelade iaf klart sp kampanjen och det händer inte alltför ofta. Tyvärr var slutet ingen höjdare. Skön känsla i skjutandet, imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Är Rage värt att lägga några slantar på? Har tittat ett tag på det, men är osäker.

Jag kommer personligen vänta med att köpa det. Är en AAA titel, men den lär också gå ner i pris. Vill du spara en hel del så gör ett Amerikanskt konto. Och köp det som gift (15USD!) och gifta dig själv. Du får leka lite med proxy, men är nog värt skillnaden mellan 15USD och 25€...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Jag kommer personligen vänta med att köpa det. Är en AAA titel, men den lär också gå ner i pris. Vill du spara en hel del så gör ett Amerikanskt konto. Och köp det som gift (15USD!) och gifta dig själv. Du får leka lite med proxy, men är nog värt skillnaden mellan 15USD och 25€...

Är knappast värt att bli bannad för att tjäna en hundring.

Blir väl B:AA och kanske Alice men vet inte om det är värt då jag inte har någon handkontroll. Kanske bättre att vänta tills jag skaffat en, spelet är nog ännu billigare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som har problem att få hem spelen man köpt på rean?
ligger på ca 60kb/s för att sedan självdö och gå upp till 60 igen.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nån mer än jag som har problem att få hem spelen man köpt på rean?
ligger på ca 60kb/s för att sedan självdö och gå upp till 60 igen.

väldigt hög belastning nu med alla erbjudanden steams servrar klarar inte av det

Permalänk
Medlem

bytte nedladdningsserver till en i tyskland så nu maxar jag min bandbredd igen, provade danmark och norge innan men dom gick lika slött.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

£11 hos amazon.co.uk annars (dock får man köpa något mer för att få gratis frakt...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

bytte nedladdningsserver till en i tyskland så nu maxar jag min bandbredd igen, provade danmark och norge innan men dom gick lika slött.

Tack för det tipset
Hade också 10kb/s förut

Permalänk
Avstängd

Då steam store inte vill fungera, så jag inte kan köpa Fallout 3 GOTY, så blir det väl att få det på andra sätt -.-

Hatar nästan Valve. Eller snarare communityn som måste sitta och spamma F5 så allting går åt helvete. Har inte lyckats köpa ett skit sedan rean började.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Då steam store inte vill fungera, så jag inte kan köpa Fallout 3 GOTY, så blir det väl att få det på andra sätt -.-

Hatar nästan Valve. Eller snarare communityn som måste sitta och spamma F5 så allting går åt helvete. Har inte lyckats köpa ett skit sedan rean började.

Reorna ligger kvar några timmar till efter att de nya kommit så du har tid att köpa.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Reorna ligger kvar några timmar till efter att de nya kommit så du har tid att köpa.

Jag ser bara 4 stycken spel på den nedre rean med gamla spel.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Jag ser bara 4 stycken spel på den nedre rean med gamla spel.

Tryck på pilen bredvid så får du fram de andra också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ok detta är ingen Steam erbjudande men hittade detta på webhallen iallafall och la en beställning
http://www.webhallen.com/spel/pc/131991-compilation_heroes_of...

(79kr om man är medlem)

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera Bastion på dagens rea på Steam för 4,75£ (från 13,99£) ! RIKTIGT bra och intressant RPG/platform/action spel. Det kan vara något av det bästa jag spelat i år, och när man väl kommer in i spelet kan man inte slita sig... det var länge sedan det hände.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Skulle köpa Bastion men fick en massa "credit card declined" vilket förstås är ren bullshit så jag gav upp.

Permalänk
Skrivet av mirre55:

Skulle köpa Bastion men fick en massa "credit card declined" vilket förstås är ren bullshit så jag gav upp.

Synd! Prova igen senare idag.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Får också credit card declined, aldrig hänt förut... missar deals >_>

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem

Spacechem -75%. Alla måste spela.