Sälja med garanti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Sälja med garanti?

Hej!

Om jag säljer en nyköpt produkt med 3 fabriksgaranti och bifogar inköpskvitto, kan min köpare ta del av denna då?

Dustin och en IE 3.0 mus...

/M

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Har för mig att garantier inte gäller i andra hand men visst jag kan ha fel någon som kanske orkar kolla det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

nån? annars mejlar jag dustin

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Konsumentköplagen gäller bara mellan företaget som sålt varan och den som köper varan av företaget. Detsamma gäller de flesta fabriksgarantier men det får man lusläsa specifikt i varje enskilt fall.
Nu gäller det en tämligen billig sak så det kan tänkas Dustin accepterar reklamationer på denna ändå, men det är inget en andrahandsköpare kan kräva utan skall betraktas som goodwill.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Tack. grym du är!

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

har för mig dom sa på Plus (han med soptunnan) att om du köper en vara i andrahand med garanti så måste den som köpt varan i förstahand lämna in varan för att garantin ska gälla.

men antar att det endast är om det står ett namn vem som köpt den först på kvittot? för står det inget namn på kvittot så kan dom väll inte se vem fan som köpte den först mer än att möjligen ev kortköp från x person,

läste nu att det gälde dustin då är det nog den som köpt den från dustin som ska lämna in den om den går sönder iom att det står ditt namn på deras order och kvitto.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

det är endast goodwill från företaget om dom ens accepterar en vara med en annan köpare än den som står på kvittot.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit