gnome -> KDE Sparas inställningar?

Permalänk
Medlem

gnome -> KDE Sparas inställningar?

Hej!

Jag hartvå liten enkla frågor. Om jag installerar KDE i ubuntu kommer då alla program som jag har i "program menyn" att ligga kvar även när jag använder KDE som fönsterhanterare eller kommer jag behöva installera om dem?

Tänker då främs på spotify, chrome och open office.

Kommer mina inställningar för Compiz flyttas över till KDE?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Om du installerar KDE från Synaptics förråd så tas inget bort.

Permalänk
Inaktiv

Compiz används inte i KDE, Du får hålla tillgodo med Kwin. Som är riktigt bra.

Din programmeny kommer att innehålla både Gnomes och KDEs program i både Gnome och KDEs menyer om du installerar KDE.

Ett tips om du bara vill testa kde och inte vill ha så mycket runtomkringgrejjer, kör

sudo apt-get install kde-minimal

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt köra Compiz i KDE, åtminstone i Kubuntu

Permalänk
Medlem

Testa KDE igår och har ett stort problem.

Alla text i menyer osv är pytteliten. Hittar ett ställa att ändra storleken på fontsen men då blir istället all annan text (terminalen, browsern, open office ex) jättestor.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre. Använder datorn i sign kopplad till en 27" LCD TV (HD-ready).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Det där problemet känner jag igen, har drabbats av det själv. Jag har för mig att det var nån configfil som strulade, har du testat att ta bort .fonts.conf i din hemmamapp och starta om x?

Permalänk
Medlem

Hej,

Nej det har jag inte. Jag provade KDE mest på skoj för att se ifall det var något att ha (Gillar att det ser snyggt ut).

Ska komma ihåg om jag bemödar mig att testa igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10