Microsoft Office 2010 lämnar betastadiet

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Office 2010 lämnar betastadiet

Efter den öppna betan i november tar nu Office 2010 steget till Release Candidate. Vanliga dödliga får dock vänta ett tag till innan vi får sätta tänderna i den nya programsviten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tänk att få vara en av de få utvalda som får beundra den nya fantastiska teknologin som är Microsoft Office 2010.

Permalänk
Inaktiv

Jag håller mig nog ändå till gamla goda Office XP/2003.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja efter Office 2003 gick allt snett.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med Malo och raekan... Tvingas använda 2007 på högskolan.. helt jävla avskyvärt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker i allfall om den nya Office

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

I Office 2007 blev allt rätt! Office 2007 och 2010 är mycket trevligare och roligare att jobba med än pre-2007

Permalänk
Medlem

jag är också väldigt nöjd med 2007:an, viss var det stora förändringar och svårt att hitta i början, men nu fungerar det perfekt!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja testa rc:n. Är väldigt nöjd med 2007 och 2010. Lite röra i början bara.

Permalänk
Medlem

OpenOffice ftw.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
OpenOffice ftw.

Måhända, om bara resten av världen använde det. Kompatibiliteten mellan OpenOffice/andra och MS Office är fortfarande skit.

Utöver det är det inget fel på gratisalternativen.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt framemot gratisversionen, OO i all ära men är riktigt less på kompatibilitetsproblem som raekan säger.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
OpenOffice ftw.

Instämmer, förutom vissa detaljskillnader där MS Office är bättre, och att OpenOffice saknar alternativ till Outlook.

Kom nu inte och säg Thunderbird + Lightning, jag har redan kört denna kombo under lång tid och tvingats inse att Lightning är skräp jämfört med Outlooks kalender & uppgifter, tyvärr. Dels pga mängder med buggar, dels pga skumma lösningar, speciellt vad gäller automatiserad upprepning av uppgifter. Dessutom har ju Outlook fördelen att stödjas överallt, speciellt vad gäller synkning.

Outlook 2010 är jag intresserad av, men resten av Officepaketet struntar jag i eftersom OpenOffice har allt jag behöver.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
OpenOffice ftw.

Det är ju gratis... så en fördel med det finns det ju. Annars så trivs jag mycket bättre med MS Office.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

sitter på den nya 2010 just nu..
den är väl skön att skriva på måste jag säga. finns många funktioner som gör att det går lättare och snabbare att skriva. så jag gillar det.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
OpenOffice ftw.

Ja, det är väl bra för fattiglappar, men vilket jävla skitprogram det är.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Exchange 2010 + Outlook 2010 + ActiveSync = Helt Oslagbart

Nån som har något alternativ som fungerar ens i närheten så bra?

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

finns inte.
För den vanliga svensson så funkar OO bra, men ska man ha lite vassare och vet vad man håller på med så finns det inget bättre än MS Office.
och 2007:an var ett rejält lyft, inte bara utseendemässigt, men även kodmässigt.

har den första betan av 2010 på datorn och den funkar riktigt bra. kanske blir till och ladda ner RC:n nu då.

men som du säger s1k - exchange med outlook och activesync tillsammans med en WinMo telefon så är kombon oslagbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Exchange 2010 + Outlook 2010 + ActiveSync = Helt Oslagbart

Nån som har något alternativ som fungerar ens i närheten så bra?

Kort svar: finns inte.

Det finns en drös olika alternativ, men inget fungerar lika bra (såvida man inte tycker det är roligt att lägga ned ett par veckor på att försöka få något av alternativen att fungera).

Om jag bara hade en Windowslur istället för min satans iPhone 3GS så skulle synkning funka som det skulle också...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har hittills inte sett något jag måste ha i M$O som inte finns i OO.o (om man inte är M$-inlåst med fler M$-produkter som kräver mer M$).
ODT är också mycket trevligare än äckel-blobben som M$O använder.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Ni som gnölar om OOs kompatiblitet, Den är inte direkt lysande mellan olika M$ Office versioner och enda sättet att komma ifrån det är att gå över till OO. Öppna format ftw.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokkoko
Ja, det är väl bra för fattiglappar, men vilket jävla skitprogram det är.

Hellre OO än office 2007.
men det kanske får dig att känna dig speciell att lägga ut tusen spänn på office. Fortsätt med det så kör vi samma sak gratis

Sen ligger inte kompatibilitetsproblemen hos Open office. OO klarar av microsofts format, men de klarar inte av OOs.

Permalänk
Medlem

Har inte provat Office 2007 eller 2010..

Men jag har aldrig haft kompatibilitetsproblem med OO...

Undrar om MSO 2010 är så pass kompatibelt att det gr att öppna ritkigt gamla Word dokument. (vi snackar ritkgit gammalt.. 1995 och bakåt typ... Och Word 97 som användes långt in på 2000-talet.)

I OO funkar dom bra iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Hellre OO än office 2007.
men det kanske får dig att känna dig speciell att lägga ut tusen spänn på office. Fortsätt med det så kör vi samma sak gratis

Sen ligger inte kompatibilitetsproblemen hos Open office. OO klarar av microsofts format, men de klarar inte av OOs.

Om det ändå hade varit samma sak. Men ja, jag känner mig väldigt speciell som hellre lägger en femhundring på ett riktigt bra program istället för skiten du använder. Men du gör dina val och jag gör mina.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Jag vet vad jag föredrar när jag ska installera en dylik svit, och inte är det MSs bloatade skit...

OpenOffice är helt underbart i jämförelse.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Open Office har men prövat men alltid gått tillbaka till Office dock.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Jag vet vad jag föredrar när jag ska installera en dylik svit, och inte är det MSs bloatade skit...

Har du jämfört dem? Det är väl inte i särskilt många ronder (som snabbhet, öveskådlighet, windowsintegration och liknande) som openoffice placerar sig bättre?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ja efter Office 2003 gick allt snett.

Menar du menyerna? jag gillar inte dem speciellt bra jag heller även om jag har MS Office 2007. Jag gillar dock det snyggare staplarna i diagrammen jämfört med tidigare versioner

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

If your computer has a GPU, it lets us perform graphics rendering tasks (like drawing charts in Excel, or transitions in PowerPoint) in the GPU instead of in the CPU, which parallelizes work and speeds up performance. This is particularly relevant for users of PowerPoint 2010, which will introduce some awesome new graphics and video integration features (more info at the PowerPoint team blog).

http://www.vizworld.com/2010/01/office-2010-requires-gpu/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag är ingen stor fan av "ribbon" gränssnittet, även om det går att vänja sig så är det lite för uppsvullet för min smak. Tycker också det är svårare att hitta funktioner än att öppna en meny och läsa texten. Däremot funktionsmässigt så tycker jag Office 2007 är betydligt bättre, många saker är lättare att göra.