Permalänk
Medlem

HELT gratis webbhotell?

Hej!

Innan ni läser denna tråd ska ni veta att jag googlat, sökt i forumet och massa andra sätt för att få reda på ett bra webbhotell.

Mina krav:

ftp
php
minst 10 mb
runt 10 mb trafik per månad

Jag orkar inte med folk som säger "är du för snål för att betala 12 kr/månad?", för jag har pengar men inte ork att betala.

Det är okej med reklam på sidan eller en konstig domän (freewebs eller liknande).

/Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Re: HELT gratis webbhotell?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av csmannen
Hej!

Innan ni läser denna tråd ska ni veta att jag googlat, sökt i forumet och massa andra sätt för att få reda på ett bra webbhotell.

Mina krav:

ftp
php
minst 10 mb
runt 10 mb trafik per månad

Jag orkar inte med folk som säger "är du för snål för att betala 12 kr/månad?", för jag har pengar men inte ork att betala.

Det är okej med reklam på sidan eller en konstig domän (freewebs eller liknande).

/Tack på förhand

Jag har också letat webhotell under många år. Det finns inget bra alternativ. Så jag installerade wamp och kör nu egen server.

Vi har 24mbit adsl och sidan laddar snabbt.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Re: HELT gratis webbhotell?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av csmannen

Jag orkar inte med folk som säger "är du för snål för att betala 12 kr/månad?", för jag har pengar men inte ork att betala.

Du orkar kolla runt på massa forum och spendera tid på det, men orkar inte betala vilket går bra mycke snabbare?

Hursomhelst...

Jag använde Angelfire.com för en herrans massa år sedan, dom har reklam men är iaf gratis och tror dom är ganska frikostiga med utrymmet.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

000Webhost.com tror jag ska funka helt okej. Jag körde själv med diverse gratis webbhotell förut men insåg sen att det är värt att betala 400 kr per år och dessutom få en egen domän.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag gillar att du har googlat och inte hittat nåt....
FÖRSTA träffen (*OBS FÖRSTA OBS*) på google om man söker på free hosting är www.free-webhosts.com dom har typ hundratals gratis webhotell listade där som man kan välja bland.
Kör en klassiker så att säga:
http://lmgtfy.com/?q=free+hosting

Permalänk
Medlem

Du verkar vara lat förutom snål

Skaffa ett betalt webbhotell som alla andra

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag använder http://po.gs
Skitbra uptime och ingen reklam.

edit: Såg nu att man tydligen måste vara med i någon slags uttagning för att få ett konto, men de är värt att testa iaf.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

10mb trafik/månad? Kanske lite väl lite.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Du orkar kolla runt på massa forum och spendera tid på det, men orkar inte betala vilket går bra mycke snabbare?

Folk orkar overclocka och spendera tid på det men orkar inte köpa en bättre cpu?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Folk orkar overclocka och spendera tid på det men orkar inte köpa en bättre cpu?

Och du orkar citera ett 4 år gammalt inlägg

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Och du orkar citera ett 4 år gammalt inlägg

Hoppsan xD denna tråden låg i "Nytt i forumet" så tog inte någon tid till att kolla upp när den skapades...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |