Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon

Och då blir ju alla glada som får köpa billiga prylar, för de går ju aldrig sönder och ingen blir längre sjuk eller behöver utbildning så vi behöver ju inte skattepengar till sjukhus och skolor.
*slut på ironi*

Nu ska jag inte uttala mig om företaget ifråga då jag skulle aldrig handla där.
Men ditt blåögda inlägg om skatter får mig att skratta. Just nu har Sverige högsta skatter i världen (nej Danmark är inte längre nr 1) samtidigt är vi 4 ljusår ifrån bästa skolorna eller hur ? Enligt ditt resonemang borde vi ha ju mest resurser att fördela men trots allt kan man se 15 åringar som knappt kan LÄSA FFS!

-Äldreomsorgen där gamla människor för liggsår (inklusive maskarna) !
-Vård där folk kan vänta månader och hinna dö innan deras tur kommer up.
-Cancersjuka som ska ju jobba
-Storstäder där man får vänta 10 år innan man får en hyresrätt.
-25 % av ensamstående mammor ligger på gränsen till fattigdom (enligt officiella statistiken)
Osv osv...
Vart har dessa moms och skattepengar tagit vägen då ?

Högsta skatter=mest resurser eller hur ?

Jag kunde inte bry mig mindre om affären ifråga men för guds skull var inte så naiv och PK.
Det är precis vad våra politiker vill ha, lydiga, dresserade människor som betalar deras feta löner och slås för att få göra det.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

varför inte ta alla OT inlägg i PM instället så man faktiskt kan läsa info om en butik utan en massa onödiga inlägg om politik etc vill jag läsa politiska trådar och dylikt hänger jag på flashback.

Permalänk
Medlem

dyker det upp ett bra och billigt agp-kort så ska jag ge dataprylar.nu en chans

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb