Köpa grafikkort till en gammal Dell Dimension 8000?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skall köpa PowerColor Radeon HD4670 SCS3 Go Green HDMI 1GB som är tyst och du slipper koppla en PCI-E strömkabel mellan grafikkortet och nätaggregatet, denna kabel behövs för GT9800 HD4770 HD4730 och övriga strömkrävande grafikkort.

Köp grafikkortet från Inet http://www.inet.se/artikel/5408472/powercolor-radeon-hd4670-g...

Glöm inte Fraktfritt https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

janee

Permalänk

Det här är nog det bästa alternativet för dig
Grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Jag tycker att du skall köpa PowerColor Radeon HD4670 SCS3 Go Green HDMI 1GB som är tyst och du slipper koppla en PCI-E strömkabel mellan grafikkortet och nätaggregatet, denna kabel behövs för GT9800 HD4770 HD4730 och övriga strömkrävande grafikkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Det här är nog det bästa alternativet för dig

Det skiljer 10 kr i pris mellan de två korten. Det jag ser direkt är att det ena är på 1 GB och det andra på 512 MB? Vilket är det svalaste och mest pålitliga kortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Det skiljer 10 kr i pris mellan de två korten. Det jag ser direkt är att det ena är på 1 GB och det andra på 512 MB? Vilket är det svalaste och mest pålitliga kortet?

Vilken upplösning hade du tänkt spela på ?
Om det är under 1680*1050 så funkar det bra med 512mb, om du lirar på högre så är det bra med 1 gb.

Men eftersom 4830 är bättre än 4670 så borde du ta det alla dagar

Kör på mitt tips!

Most bang for the buck.

Permalänk
Medlem

Har en Dimension 8400 P4 3.4 3GB ram, med ett ATI 5670, köpt alldeles nyss. Hade ett X850XT platinium Edition som la av för ett tag sen.

5670 kortet funkade inte så bra i Crysis, typ 8-25 fps, iof very high,(hjälpte inte att sänka upplösning och details) men i STALKER complete 2009mod, riktigt bra grafik trots allt, kan jag köra 1600x1200 max på allt faktiskt. Visst laggar det ibland, men bra flyt för det allra mesta.

Mitt nätagg är på 350w och ingen extra kontakt behövs till det kortet.

För att få bra prestanda i nya spel vid högre upplösningar måste jag nog köra crossfire dock. Gav 890,- med frakt.

Permalänk
Medlem

Äh, jag drog till JME igår och köpte det kortet de rekommenderade, ett Asus Radeon EAH4350 SILENT/DI/1GD2 1GB. Priset på 529 kr var väl hyfsat överkomligt jämfört med Prisjakt.

Nu undrar jag bara, innan jag öppnar förpackningen, om kortet är något att ha? De på JME sa att det var det bästa som fungerade med mitt nätaggregat (350 W?) så jag tog det, men jag har alltså öppet köp i en vecka.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Powercolor HD4670 i min Dell Dimension 5150 som har ett nätaggregat på endast 305 Watt och det har fungerat i över 1 år utan problem.

Så jag är ganska säker på att ett HD4670 eller HD5670 kommer att fungera även för dig, jag förutsätter att det finns plats för ett fullhöjd kort (ej lågprofil) och att nätaggregatet har normal kvalitet.

Skriv gärna i denna tråd vilken dator och vilket nätaggregat och övriga komponenter du har i datorn.

Här är ett alternativ, som du ser så är kylfänsen med tillhörande fläkt tjockare så du får kontrollera att den får plats i datorn JME Data / SAPPHIRE RADEON HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E VGA DVI HDMI IN

Länk till test Sapphire Radeon HD 5670 512MB / 1GB Video Card Review - Sapphire Radeon HD 5670 1GB - Legit Reviews

Total strömförbrukning för datorn med Intel Core i7 975 och HD5670 är 226 Watt i load Sapphire Radeon HD 5670 512MB / 1GB Video Card Review - Power Consumption - Legit Reviews

Jag har försökt att hitta någon bra test som jämför HD4350 mot andra kort men jag misslyckades med detta, men här ett test som jämför HD5450 mot andra kort, HD4350 är ca 30% långsammare än HD5450 i spel tester techPowerUp :: Sapphire HD 5450 512 MB GDDR3 Review :: Page 29 / 33

Visa signatur

janee