Windows Live Messenger 2010

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Det ska bli intressant att se hur Live Messenger 2010 blir. Kan den få mig att uppgradera från WLM 8.5, tro? Hoppar hemskt gärna över 2009.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Tyckte mig inte se några bilder på själva msn i länken, utan bara alla andra liveprogram.

Permalänk
Medlem

Instämmer helt, missvisande rubrik då INGEN bild visar Windows Live Messenger 2010. Eller så kanske de bara e mina ögon som är ur fokus Men man får tacka för bilderna iaf

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jo det tycker jag med, hoppas det ser bättre ut än 2009.. den versionen såg helskum ut, struntade helt i att köra den.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Oj oj, det där såg inte kul ut!:down:

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Oj oj, det där såg inte kul ut!:down:

Håller med fullständigt. Mer skit som ingen vill ha. Varför i h-e kan inte microsoft låta en välja vilken version man själv vill ha? Microsoft kommer säkert tvinga folk att uppgradera till denna för att alla äldre inte kommer att funka, jo 8.5 funkar och det är ju den enda som gör det på Windows XP x64 bitars versionen (ja, jag kör XP fortfarande )

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades kunna gå tillbaka till WLM, men ser inte lovande ut iom de där bilderna :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Håller med fullständigt. Mer skit som ingen vill ha. Varför i h-e kan inte microsoft låta en välja vilken version man själv vill ha? Microsoft kommer säkert tvinga folk att uppgradera till denna för att alla äldre inte kommer att funka, jo 8.5 funkar och det är ju den enda som gör det på Windows XP x64 bitars versionen (ja, jag kör XP fortfarande )

Exakt. Kommer att köra 8.5 tills världens ände om jag kan, i alla fall när det ser ut sådär. Ibland saknar man gamla hederliga MSN Messenger. Förstår inte varför det ska vara så svårt för en mjukvarujätte som Microsoft att göra ett snyggt gränssnitt för WLM. Det ser ju strykfult ut, och det är opedagogiskt uppbyggt.

Tycker synd om användarna, som i slutändan lär få hjärnblödning av detta. Speciellt när uppgraderingen till senare WLM numera är påtvingad.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

microsoft, aldrig kan dom göra något man faktiskt vill ha.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Avstängd

"and their articles seems to suggest that Windows Live Messenger 2010 will be designed for Windows 7, removing support for Windows XP but remaining available for Vista."

Vadan detta tro?

http://www.neowin.net/news/more-windows-live-messenger-2010-s...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker allafall att det ser jätte bra ut

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

"For those of you that may just want to use Messenger to chat, an option exists to switch back to the classic and more compact contact list pane."

Tack för det!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Mina ögon blöder!!

Ok så illa verkar det inte vara på den bilden man har det kompakta läget Det som avgör är ifall man kan reshacka den någorlunda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illya_
Mina ögon blöder!!

Ok så illa verkar det inte vara på den bilden man har det kompakta läget Det som avgör är ifall man kan reshacka den någorlunda.

Nu var det längesedan man hackade WLM och som det på urtiden hette, MSNM. Så hur går det att hacka WLM idag? Går det fortfarande att få den lika slimmad och clean som för ett-två år sedan? Framförallt, får man bort all reklam?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alakai: Har försökt totalt 2 gånger att reshacka msn 2009, ingen gång med framgång, vilket talar för att msn 2010 inte kommer att gå heller, tyvärr.

Det har släppts tex en a-patch till 2009:an, men fick inte heller den att fungera.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Eh nej tack.
8.5 a-patchat forstätter jag med.

Men vad kommer hända med msn? Folket som inte vet hur man skaffar en äldre version kommer väl kanske att sluta använda skiten om det går ännu mer utför? Eller gapar och sväljer de helt enkelt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Eh nej tack.
8.5 a-patchat forstätter jag med.

Men vad kommer hända med msn? Folket som inte vet hur man skaffar en äldre version kommer väl kanske att sluta använda skiten om det går ännu mer utför? Eller gapar och sväljer de helt enkelt?

De gapar och sväljer, garanterat. Jag känner sorten.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför ni tycker så illa om dom nyare versionerna :S

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag förstår inte varför ni tycker så illa om dom nyare versionerna :S

Förstår inte heller det.
Dock så kommer jag använda "Classic mode" i nya versionen.
Använder enbart Messenger för chatt.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illya_
Alakai: Har försökt totalt 2 gånger att reshacka msn 2009, ingen gång med framgång, vilket talar för att msn 2010 inte kommer att gå heller, tyvärr.

Det har släppts tex en a-patch till 2009:an, men fick inte heller den att fungera.

apatchen till 2009 kan inte ändra så mycket som den gjorde på 8.5 vilket är synd.

Övrigt:
Jag sa i mitt förra inlägg att man inte kan ha annan version än 8.5 till Windows XP 64-bit, det finns faktiskt ett sätt att få Windows Live 2009 om man går till denna sida http://ninite.com/ så kan man få rena inställningar utan tilläggsprogram som t ex Google searchbar och så vidare. Dåligt är att man inte får välja var programmet ska ligga tyvärr :(. Vet inte om man kan välja det i Pro versionen, men då måsta man betala en summa per år för att få använda installationsprogrammet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Har windows släppt en ny version av messenger alldeles nyss? Fick detta mail:

Windows Live Messenger har uppdaterats för att du och dina vänner ska få en så trygg och trevlig upplevelse som möjligt när ni använder Messenger.

Av säkerhetsskäl kan vissa äldre versioner av Messenger sluta fungera utan uppdateringen, därför är det viktigt att du installerar den direkt.

Klicka här för att installera nya säkrare Messenger.

Men hittar ingen info/changelog om det!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

ne håller mig till mitt älskade Miranda IM inge bloatware o onödigt skräp där inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Avyal
ne håller mig till mitt älskade Miranda IM inge bloatware o onödigt skräp där inte

1+

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt att ribbons följer med även här. Väldigt trevligt gränssnitt. Men jag hoppas att man kommer kunna gömma menyerna när man inte använder sig utav dem, speciellt i Windows Gallery då.

Permalänk
Medlem

lutar fan åt att man går tillbaka till hederliga Miranda igen. Messenger börjar bara bli för mycket.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Vadå? Varför börjar alla prata om Miranda, är det en ny version av messenger som kommit i dagarna som är ännu sämre?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB