Permalänk
Medlem

Minnes fel

Hej, jag hade Windows xp och hörde att man hade max 4gb, jag fick bara ut 3då
så jag gick till närmsta Dator affär och köpte mig en kopia av Windows 7 ultimate 64bitars.

när jag kom hem formaterade jag och installerade det nya operativsystemet och började använda det, allt gick bra i början men sen när jag skulle kolla hur mycket minne jag hade såg jag att jag bara hade 3070Mb.

Så min fråga är varför är jag inte äns nära max ram? (ca 120gb) fattar inte vad problemet är :S

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk

Skumt, du ska få ut 4 gig när du kör med 64 bitars OS. Kör memtest för att se att dina minnen funkar

Permalänk
Medlem

Kolla i Bios om du har rätt inställning för minnena

Anvanced Settings => Chipset => Memory Remap Feature

Allows you to Enable or Disable the remapping of the overlapped PCI memory above the total physical memory. Enable this option only when you install a 64bit operation system.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"