Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Varghunden

Jag vill köpa en hund.. men kommer ej ihåg namnet på den där hunden... ser ut som varg... ser ut så här

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01144/caroli...

Tillägger att jag vill ej veta info om hur man tar hand om hunden eller något annat dylik, ge mig ett svar på en simpel fråga och det är "vad är namnet på just den rasen på bilden" Inget mer, inget mindre!

Har fått svar redan så ni behöver inte skriva inlägg.

Tack alla som har svarat... det finns lite patetiska svar men det får man leva med... Vissa kan inte förstå det.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk

Det är en siberian huskey, finns olika huskey raser som påminner om varg. Alla polarraser har liknande utseende.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Inte en ras som rekommenderas till nybörjare, är rätt krävande med både tid och tålamod.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Inaktiv

kan även vara alaskan huskey.
Finns även schäfrar som har blivit parade med vargar på marknaden, men det är inget jag rekommenderar att köpa då deras psyke inte är så bra.

Permalänk
Medlem

Jämthund kanske är ett bättre förstagångs alternativ? http://xn--jmthund-5wa.com/jamthund2.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inga frågor angående vana eller ej... bara namnet.... inget annat.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Folk försöker bara värna för dig, och om du nu stöter på en hyffsat seriöst uppfödare kommer dom aldrig att sälja en huskey till någon som aldrig haft hund förut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Folk försöker bara värna för dig, och om du nu stöter på en hyffsat seriöst uppfödare kommer dom aldrig att sälja en huskey till någon som aldrig haft hund förut.

Har jag sagt att jag har aldrig ägt hundar förut? Nej precis... håll dig till ämnet.

Skulle du fråga vad bilen heter tror du jag ska svara på dina meddelande att bilförsäljare kommer aldrig sälja bilen till dig för att du är fattig?

Förstår inte vad du försöker att komma med... simpel fråga som kräver simpel svar. Nu har jag fått svar och tackar alla som försökt sig hålla till ämnet.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Han försökte ju bara varna dig för att det är en advancerad ras, som kräver tid och uppmärksamhet, du behöver inte börja ryta tillbaka för att han är vänlig?
Men ja, som dom andra sagt så liknar det en Huskey tycker jag, finns ju ett par olika så det är lite svårt att sätta pricken på vilken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L33tKr3w
Har jag sagt att jag har aldrig ägt hundar förut? Nej precis... håll dig till ämnet.

Skulle du fråga vad bilen heter tror du jag ska svara på dina meddelande att bilförsäljare kommer aldrig sälja bilen till dig för att du är fattig?

Förstår inte vad du försöker att komma med... simpel fråga som kräver simpel svar. Nu har jag fått svar och tackar alla som försökt sig hålla till ämnet.

Sure fan..
Folk är bara vänliga. Hade räckt med ett "Tack för varningen, men det ska nog inte vara några problem då jag har erfarenhet av hundar".

Lycka till med nya hunden..

Permalänk
Medlem

Några månader senare på Blocket:
"Snel hond bortsänkes! Itne als jobig."

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L33tKr3w
Har jag sagt att jag har aldrig ägt hundar förut? Nej precis... håll dig till ämnet.

Skulle du fråga vad bilen heter tror du jag ska svara på dina meddelande att bilförsäljare kommer aldrig sälja bilen till dig för att du är fattig?

Förstår inte vad du försöker att komma med... simpel fråga som kräver simpel svar. Nu har jag fått svar och tackar alla som försökt sig hålla till ämnet.

Skärp dig för fan!
Din första fråga är ju patetisk, du vill köpa en hund bara på grund av utseendet?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Skärp dig för fan!
Din första fråga är ju patetisk, du vill köpa en hund bara på grund av utseendet?

Jag ser absolut inte att han gjort något fel, visst kanske han överreagera lite med att han bara vill ha svar på namnet. Ja vad är det för fel med att köpa en ras pga utseendet?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Skärp dig för fan!
Din första fråga är ju patetisk, du vill köpa en hund bara på grund av utseendet?

Nu är du väl ändå lite väl sur, han säger ju bara att han vill köpa en hund och undrar vad den på bilden heter. Han kanske vill kolla upp mer information om den och se om den passar honom.

Något måste man ju gå på när man gör ett köp. Biljämförelser är alltid skoj. Jag ser en fin bil på stan, postar på swec för att höra om någon vet vad den heter, kollar upp vad det är för bil och sen tar jag mitt beslut om att köpa/inte köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Inte en ras som rekommenderas till nybörjare, är rätt krävande med både tid och tålamod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jämthund kanske är ett bättre förstagångs alternativ? http://xn--jmthund-5wa.com/jamthund2.jpg

Jag förstår vad ni menar men folk ska veta att ingen hund skall vara ett ''förstagångs alternativ''. Alla hundar är speciella på sitt sätt och det krävs olika uppfostringskunskaper om olika raser.

Alla hundar kräver dessutom både tid och tålamod så det är inte en Siberian Husky ensam om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av L33tKr3w
Jag vill köpa en hund.. men kommer ej ihåg namnet på den där hunden... ser ut som varg... ser ut så här

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01144/caroli...

L33tKr3w- Jag rekommenderar att du kikar in på denna webbsida för mer information om hundrasen http://www.siberianhusky.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Skärp dig för fan!
Din första fråga är ju patetisk, du vill köpa en hund bara på grund av utseendet?

Svaret är ju fan patetisk... pss... säg inte till din mamma ^^ kanske hon blir sur på mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Han försökte ju bara varna dig för att det är en advancerad ras, som kräver tid och uppmärksamhet, du behöver inte börja ryta tillbaka för att han är vänlig?
Men ja, som dom andra sagt så liknar det en Huskey tycker jag, finns ju ett par olika så det är lite svårt att sätta pricken på vilken.

Helt ärligt så skiter jag i om folk är vänlig, simpel svar kräver simpel fråga inget mer inget mindre. Har inte man fattat så saknar det något i huvudet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Några månader senare på Blocket:
"Snel hond bortsänkes! Itne als jobig."

Japp heller det än annons där det står "kvinna sökes". Tack för blocket tipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Sure fan..
Folk är bara vänliga. Hade räckt med ett "Tack för varningen, men det ska nog inte vara några problem då jag har erfarenhet av hundar".

Lycka till med nya hunden..

Jag tyckte själv att skriva vad namnet på rasen heter... det räckte också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Skärp dig för fan!
Din första fråga är ju patetisk, du vill köpa en hund bara på grund av utseendet?

Att fråga namnet på rasen är patetisk? Att skriva andras frågor är patetisk är ju fan totalt patetisk och inget liv som hänger runt på forum och svara på onödiga inlägg som inte gör saken bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Nu är du väl ändå lite väl sur, han säger ju bara att han vill köpa en hund och undrar vad den på bilden heter. Han kanske vill kolla upp mer information om den och se om den passar honom.

Något måste man ju gå på när man gör ett köp. Biljämförelser är alltid skoj. Jag ser en fin bil på stan, postar på swec för att höra om någon vet vad den heter, kollar upp vad det är för bil och sen tar jag mitt beslut om att köpa/inte köpa.

Tyvärr förstår inte vissa det... du är en av några få som har lite vett i huvudet... tack för den.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Du är rätt patetisk av dig va?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Du är rätt patetisk av dig va?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Saarloos Wolfhond eller Ceskoslovensky Vlcak är du ute efter isåfall, bägge hundarna är så nära varg du kan komma lagligt då. Bägge raserna är en blandning mellan Schäfer/Varg ifrån början och rekommenderas inte för nybörjare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Nu är du väl ändå lite väl sur, han säger ju bara att han vill köpa en hund och undrar vad den på bilden heter. Han kanske vill kolla upp mer information om den och se om den passar honom.

Något måste man ju gå på när man gör ett köp. Biljämförelser är alltid skoj. Jag ser en fin bil på stan, postar på swec för att höra om någon vet vad den heter, kollar upp vad det är för bil och sen tar jag mitt beslut om att köpa/inte köpa.

Om man är så n00b när det gäller hundar att man inte känner till namnet på rasen siberian husky så är det inte en ras man bör skaffa sig. Om TS inte vill lyssna till varningar om att det inte är en nybörjarras så är han med största sannolikhet inte lämpad att ta hand om någon hund överhuvudtaget. Om man ska dra din analogi om bilköp vidare så är det sannolikt att en person helt utan kunskaper om bilar som kollar upp en Ferrari inte har råd att köpa en sådan, medans en person helt utan kunskap om hundar gott och väl kan skaffa sig en ras som denne inte hanterar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det har spårat ur tillräckligt mycket med pajkastning åt alla håll och kanter i den här tråden nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||