Hur bra är ett XFX HD 4650?

Permalänk
Medlem

Hur bra är ett XFX HD 4650?

Tjena,

Har precis köpt ett XFX 4650 1Gb och är inte speciellt nöjd med grafikkortet. Jag kör spel så som WoW och Left4Dead2 och man märker ju en bättre skillnad jämnfört med mitt QuadroFx 540.

Men jag vill kunna köra dessa spel på lagom bra grafik och inget lagg.

Dock tror jag att resten av datorn når upp till dessa krav. Men skulle vara tacksam för kritik om vad jag måste byta ut för lite bättre prestanda.

Här har vi mitt system i allmänhet :
- Intel P4 3,2
- 3Gb Ram
- Moderkort okänt? (hur kollar man det)?
- Grafikkort XFX4650 1GB.

Om ni vill ha dxdiag fil eller annat är det bara att säga till .

Tack på förhand
Munib

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

4650 är ett lågpresterande budgetkort...
Din processor har bara en kärna, vilket välidgt ofta innebär hack och liknande i spelen, köp en ny processor med minst Dual core, helst quad, och du kommer märka stor skillnad.

Dock borde du köpa ett bättre grafikkort om du ska spela och har krav på grafik.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Skulle säga att din CPU inte är i nyaste lagret heller, skule behövas uppgraderas.

Prova ladda ner http://www.cpuid.com/cpuz.php

Där får du en del information om ditt moderkort.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

på tanke på att du antagligen har S478 & AGP så har du inte några uppgraderings möjligheter utöver att köpa nytt moderkort, cpu, minne, och grafikkort

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244