Permalänk
Medlem

Drivrutinsfel!

Hej!

Jag har problem med att installera drivrutiner på mitt grafikkort (HD 4770).
Jag har alltid trott att man inte ska behöva ta bort de gamla drivrutinerna. Men nu är det så att det inte alls går att installera några drivrutiner. Jag har testat att installera från skivan som man fick med men det går inte. Jag kan installera drivrutinerna men sen när man kommer till att installera Catalyst kommer jag bara fram til där man får välja att installera eller avinstallera. Om jag trycker på någon utav alternativen händer det inget. Så har det varit ett tag att jag inte kan installera några nya drivrutiner. Men idag testade jag att avinstallera mina drivrutiner med Drive Sweeper. Det gick att avinstallera men nu kan jag inte installera dem igen
Jag behöver hjälp snabbt!

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Har du testat drivrutinen från ATI:s hemsida?

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

eller från Guru3D
http://downloads.guru3d.com/

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Ja, jag har testat dem. Kan inte ens installera i felsäkert läge!

Permalänk
Medlem

Nu när jag försöker installera kommer det upp att det är kompabilitetsproblem om det hjälper något.

Permalänk
Medlem

Har du provat att ta ut kortet och sen sätta tillbaka det?

Vad kör du för Windows?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Jag kör Win 7 64 bit. Grafikkortet kan jag ej tyvärr ta ut då jag inte har ngt ESD-armband. Jag tycker det är konstigt att det inte fungerar då jag kunnat installera 9.12 förut

Permalänk
Medlem

Bara ta ut kortet utan ESD- armband
Har aldrig använt ESD-armand, har funkat bra.

Men testa en äldre drivrutin då, kanske funkar. och sen installera 10.2 över den gamla.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva ha armbandet, tanka ner Driversweeper (gratis) avinstallera som vanligt genom läggtill/tabort, kör Driversweeper, bocka i ATI, installera Catalyst 10.2, 64-bitars.

Permalänk
Medlem

Kan modifierade drivers fungera?

http://downloads.guru3d.com/Videocards----ATI-Catalyst-%28Mod...

EDIT: Testade installera utan framgång. Men det är den där Catlalyst installer som gör att jag inte kan installera.

Permalänk
Medlem

Behöver ett snabbt svar nu!
Om jag går till en annan återställningspunkt kan det kanske fungera då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraGGion
tanka ner Driversweeper, avinstallera som vanligt genom läggtill/tabort, kör Driversweeper, bocka i ATI, installera Catalyst 10.2, 64-bitars.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU

Jag har gjort det där men jag kan installera drivrutinerna men sen när man kommer till att installera Catalyst står det att den inte är kompabilitetsproblem, då säger den att den ska starta upp programmet med Win XP SP 3 istället

Permalänk
Medlem

Öh, låter som någon mjukvarukonflikt.
Var det länge sedan du formaterade C: så kan du ju passa på att göra det

Det kan vara drygt att lösa såna här problem och det är aldrig fel med en nyformaterad systempartition.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Min dator är ändå rätt så ny fick den i julas. Ska jag ändå göra det?

Permalänk
Medlem

När jag söker igenom med Drive Sweeper, om jag väljer Nvidia Display säger den att det finns i mitt register ska jag ta bort den då eller ska jag låta den va?