Tips på bilspel!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Shift va ju världens skitspel.. får kolla upp modden, har dom ändrat "styrpunkten" på bilarna i den??

Original så gled bakhjulen åt sidan när man svängde oavsett hastighet.

Shift är ett jättebra spel. Och man glider väl inte alls när man svänger under 70km/h ? Beror ju en hel del på hur mycket du svänger dessutom. Jag körde med ratt så jag gled aldrig direkt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Körde man med tangentbord så var det ingen go styring also.. jävla svårt och köra.. känns som man fick ha tur när man körde.. fick man för låg fart så spann det ju bara. Man kan ju inte få halvgas eller halvt styrutslag med tangentbordet heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Körde man med tangentbord så var det ingen go styring also.. jävla svårt och köra.. känns som man fick ha tur när man körde.. fick man för låg fart så spann det ju bara. Man kan ju inte få halvgas eller halvt styrutslag med tangentbordet heller.

Jag har tangentbord, men kom med förslag på något bilspel eller något motorspel tex motorcykel, cross, fyrhjuling,båt mfl. ska va rätt nya spel.

Permalänk

Stunts rekomenderar jag starkt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Enda spel till PC där bilarna beter sig på ett verkligt sett är GTA 4.

Tycker det är jävligt märkligt att ingen gör ett Forza/Gran Turismo liknande seriöst spel till PC..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Enda spel till PC där bilarna beter sig på ett verkligt sett är GTA 4.

Tycker det är jävligt märkligt att ingen gör ett Forza/Gran Turismo liknande seriöst spel till PC..

ja forza och grand turismo saknar man till dator. är nog fler som spelar spel på dator än xbox och ps3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Stunts rekomenderar jag starkt

Okej vad är det för typ av spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Stunts rekomenderar jag starkt

Jag med! Det enda bilspelet man behöver! ^^ Man behöver inte direkt köpa en ny dator för det heller.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Enda spel till PC där bilarna beter sig på ett verkligt sett är GTA 4.

Tycker det är jävligt märkligt att ingen gör ett Forza/Gran Turismo liknande seriöst spel till PC..

Live for speed är lite verkligare faktiskt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Jag med! Det enda bilspelet man behöver! ^^ Man behöver inte direkt köpa en ny dator för det heller.

Finns en ny spirituell uppföljare som heter Crashday, står i min bokhylla och spelas på LAN
då det är så lätt att göra banor precis som i ettan från -92.

Dock är crashday ett Arkad i största bemärkelsen. Sedan är det helt omöjligt att
styra med tangentbord nästan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Finns en ny spirituell uppföljare som heter Crashday, står i min bokhylla och spelas på LAN
då det är så lätt att göra banor precis som i ettan från -92.

Dock är crashday ett Arkad i största bemärkelsen. Sedan är det helt omöjligt att
styra med tangentbord nästan.

Okej men har bara tangentbord, behöver inte bara vara bilspel, kan vara mc, cross, atv ja allt med motor

Permalänk
Medlem

http://www.bhmotorsports.com/ - kanske du kan hitta spel du inte testat på denna sidan ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

DiRT 2, NFS Shift

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Enda spel till PC där bilarna beter sig på ett verkligt sett är GTA 4.

Tycker det är jävligt märkligt att ingen gör ett Forza/Gran Turismo liknande seriöst spel till PC..

Du menar att bilarna svajar som fan när man svänger? Och fartkänslan=noll?

Om du vill ha action är det GRID och DiRT som gäller, FlatOut funkar också. Annars är Test Drive Unlimited jävligt kul (och snart kommer 2an:D:D)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du menar att bilarna svajar som fan när man svänger? Och fartkänslan=noll?

Om du vill ha action är det GRID och DiRT som gäller, FlatOut funkar också. Annars är Test Drive Unlimited jävligt kul (och snart kommer 2an:D:D)

Bilarna svajar inte alls mkt när man svänger, beror på om du kör en bil med vääldigt mjuka fjädrar.. Fartkänsla finns där, om du tycker att den inte finns så är det för att du kört med Definition On. Def off = Motionblur och saker blir suddiga..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Ska inte F1 komma i år? från codemasters eller vad det var...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du menar att bilarna svajar som fan när man svänger? Och fartkänslan=noll?

Det löser man med denna mod: http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=5529

Men själva fysiken och hur bilen beter sig är överlägsen nåt annat spel till PC.

Kan hålla med om att "Live for Speed" är ok, men går inte alls köra med tangentbord sist jag prova det.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Rigs of Rods = mästare av fysik. Inget racingspel, dock det bästa bilspelet.

Permalänk
Medlem

E det simulator du e ute efter så kan jag rekommendera "r-Factor" och "STCC the game"

Fast, de "kräver" ju ratt med...

Permalänk
Medlem

iracing slår allt Iracing

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.