Varför syns inte Shader?

Permalänk
Medlem

Varför syns inte Shader?

Tjenare undrar bara varför jag inte ser Shader i RivaTuner? nått fel på mitt grafikkort? För min dator stängs ner när jag spelar. Kanske är för jag inte ser Shader?

Och det är nått jag har märkt när jag installerat mitt grafikkort i datorn förut, att det är en sladd som hänger Jag vet inte vart den ska sättas in, det är en sladd som hänger 2 st små fyrkantiga, vet inte vart man ska koppla in dom, hållen i dom är som typ en nål haha vet inte hur man ska förklara vet inte om dom är viktiga.

Hoppas nån förstår nått vad jag snackar om.

Mitt grafikkort är: Gainward 9800 Geforce 1024 DDR3

Permalänk
Medlem

Sladden som är där åt vänster sida, nån som vet om den är viktig?

Permalänk
Testpilot

Den kabeln är bara för att kunna få ljud via HDMI.

Att datorn stängs av kan bero på för klent nätagg och har troligtvis inget att göra med att ett program inte visar shaderfrekvensen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

hehe ok, går det att klocka ner mitt grafikkort så den inte drar lika mycket ström?

Permalänk
Testpilot

Du kan börja med att tala om vad du har för nätagg så kanske folk kan avgöra om det kan vara problemet, jag menade inte att det garanterat är det som är felet utan att det kan vara en möjlig orsak.

Tror inte man kan få det att dra så mycket mindre ström genom att klocka ner det tyvärr, är nog en ganska marginell skillnad men nån som vet bättre får rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är en bugg i 196.21 som gör att du inte ser shader,blev samma för mig.

Permalänk
Medlem

Installera senaste beta istället, så kommer det fungera.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|