settlers III vmware

Permalänk
Medlem

settlers III vmware

hej, jag sitter och försöker installera "the settlers III gold edition" på (ett virtuellt) windows 98 (under windows7).

det går bra att installera spelet, men när jag försöker starta det så får jag följande felmeddelande:

DirectDraw Error DDERR_INVALIDMODE occured at CDirectDraw::DDSetDisplayMode

är det någon som vet vad det kan vara för någonting?

//erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
hej, jag sitter och försöker installera "the settlers III gold edition" på (ett virtuellt) windows 98 (under windows7).

det går bra att installera spelet, men när jag försöker starta det så får jag följande felmeddelande:

DirectDraw Error DDERR_INVALIDMODE occured at CDirectDraw::DDSetDisplayMode

är det någon som vet vad det kan vara för någonting?

//erik

Kan detta vara något?

"VMware provides very limited support for DirectDraw through the hardware emulation layer in DirectDraw. Many DirectDraw applications will run in a virtual machine only if the Colors setting in the Display Properties control panel is set to 256 colors. "

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

låter rimligt för spelet vägrade att installeras innan jag satte skärminställningarna till 256 gfärger

Permalänk

jag har spelat det i windows 7 64 bitars, varför emulera det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grontoankan
jag har spelat det i windows 7 64 bitars, varför emulera det?

från början när jag skulle installera det så fick jag:

Setup is unable to find installation languages in C:\Windows\SysWOW64\InstallShield\SETUP.LID file Error 105

och då sa någon att nätverksspelet ändå skulle skita sig under windows 7, så det skulle inte vara någon ide ändå.

men om du vet hur man får igång det under windows 7 så kan jag ju prova om det går

PS. jag har ingen InstallShield\SETUP.LID fil

Permalänk
Medlem
Skrivet av grontoankan:

jag har spelat det i windows 7 64 bitars, varför emulera det?

Ganska många som undrar hur du fick det att fungera - du får gärna berätta om du gjorde något speciellt under installationen och vilken version av Windows 7 som du kör.

Jag försöker installera The Settlers III - Gold Edition på Windows 7 Home Premium. Felet jag får är "Setup is unable to find installation languages in C:\Windows\SysWOW64\InstallShield\SETUP.LID file. Error 105".

Tilläggas kan att jag inte alls vet hur jag skall installera saker under Windows 7 som är så här pass gamla. SC2 och Anno 1404 fungerar utmärkt på datorn. Gärna steg för steg instruktioner så inget missas.

Permalänk

Kanske ett år efter, men här finns hur man kan få det att funka på Win 7. Dock är det på Tyska men funkar att översätta med Google

http://webgnom.com/siedler-3-unter-windows-7-vista-xp-install...