Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Förvärmning av burken

Har ett problem med upp starten i Win 7 64 när jag startar så fryser den i Windows loggan men bara varannan var tredje gång. Detta sker endas när datorn har stått avstängd några timmar. När den väl är på så kan jag starta om hur många gånger jag vill. Även test kört med prime 95 15 timmar inte ett fel . Processorn är Phenom 550 körs som upplåst till 4 kärnor går jag tillbaka till 2 kärnor så är problemet borta. Tror jag testat allt med olika volt och bytt grafikkort både nerklockad och uppklockad även bytt nät agg Moderkort Asus M4A785TD M EVO

Visa signatur

Abit

Permalänk
Medlem

Om problemet försvinner när du tar bort upplåsningen av processorn, så är det ju rätt självklart var problemet är.

Det är ALDRIG garanterat att ditt system blir stabilt efter en upplåsning, då i vissa fall, är dom 'låsta' kärnorna defekta.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

OK det är väll bara och inse att det är så men det är jävligt nära att det funkar.

Visa signatur

Abit

Permalänk
Medlem

testa att låsa upp 3 kärnor (om det går?), det kanske bara är en kärna som är dålig.

Permalänk
Medlem

Redan testat samma resultat. Men tack i alla fall det som jag inte testat win 32 bit möjligt att det funkar

Visa signatur

Abit

Permalänk

Uppdatera BIOS! Om inte det funkar är det väl bara att konstatera att det kommit in en kotte i förknasaren... (förvärmning liksom...)

Permalänk
Medlem

Redan provat ingen skillnad med det heller. Motorvärmare har jag inte testat det fungerar ju bra när allt är uppvärmt

Visa signatur

Abit