Permalänk
Robot

MDPC-X touch på CL[M]EAN-MACHINE

Tänkte visa upp vad min maindude Sebastian fixat åt mig. Han har i veckorna sleevat ett Corsair HX750w med sleeving från Nils på MDPC-X.com. Sleevingen är i särklass den bästa, tätaste och snyggaste sleevingen man kan använda och tillsammans med Sebastians extremt fina arbete så känner jag mig mer än nöjd med resultatet.

Jag har ju som ni kanske tidigare sett använt mig av ett TX650w, den också MDPC-X sleevat, men resultatet blev inte så bra och det var inte så kul med bara svart sleeving.

Tänkte också visa upp den nya kabeldragningen och en helhetsbild på hur det ser ut nu.

I hope you'll enjoy!

Hoppas att ni inte finner det tjatigt med ännu ett galleri på den här datorn. Men i och med att jag vill ha era åsikter och att det är ett pågående projekt så är det lättare för mig att uppdatera er om dem genom nya. Skulle det vara så att ni har någonting emot det så hör gärna av er så börjar jag uppdatera i samma tråd istället hädanefter.

Besök albumet: MDPC-X touch på CL[M]EAN-MACHINE av sack

Permalänk
Medlem

förbannat snyggt där har du lyckats

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Du får se till att fixa svarta eller röda vattenslangar

Permalänk

Har du koll på när man ska sleeva PCI-kablarna på det agget, e det då bara att skära upp den där "plastkulan" som sitter precis innan kontakten? Funderar starkt på att sleeva mitt HX750

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBoy
Du får se till att fixa svarta eller röda vattenslangar

tänkte ha rött vatten när jag fixat ny reservoar. Annars har jag svart slang ligger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sleten
förbannat snyggt där har du lyckats

kul att du gillar det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MålbrottarN
Har du koll på när man ska sleeva PCI-kablarna på det agget, e det då bara att skära upp den där "plastkulan" som sitter precis innan kontakten? Funderar starkt på att sleeva mitt HX750

bara att öppna och trä av den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Gillade Maria Montazami/Max-reklams parallellen. Annars var det jäkligt snyggt

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk

Svarta slangar tack.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Brutalt!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Ser bra ut hannes men förhelvete gör nått åt dina slangar Ser ju hemskt ut i jämförelse mot allt annat....

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle.Lid
Gillade Maria Montazami/Max-reklams parallellen. Annars var det jäkligt snyggt

Lite humor får man ha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Svarta slangar tack.

Svarta istället för röda eller istället för dem jag använder just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Brutalt!

Så det ska vara!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Ser bra ut hannes men förhelvete gör nått åt dina slangar Ser ju hemskt ut i jämförelse mot allt annat....

Ja, men vad ska man göra? Tänker nog beställa lite ny och fräsh slang i både röd, svart, och genomskinlig samt någon form av dye. Behöver fler 45 graders adaptrar och en ny reservoar också. Skänka? Man kanske kan få indomo att sponsra om man låter dem ha sin logga istället för evga's vid 5.25" platserna. XD

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Hur mycket sleeve köpte du för att sleeva agget? Jag kollar på sleeving från MDPC-X, och funderar på ett Sleeve-Kit plus 20m extra röd sleeve och lite extra heatshrink. Eller borde jag lägga till lite mer svart också, ifall det som medföljer (30m) inte räcker?

Riktigt snyggt förövrigt, då jag vet att du kommer fixa slangarna drar det inte ner på betyget för min del, så 9p åt dig!

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Svart slang med röd coil? eller röd slang med svart coil...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Svart slang med röd coil? eller röd slang med svart coil...

Ser förbannat snyggt ut, ger lite organisk eller cybord-känsla ibland. Synd att rött är det nya blått bland datorer, nu blir det ju inte lika unikt när jag gör mitt projekt

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

snygg kabeldragning måste jag säga

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Hur mycket sleeve köpte du för att sleeva agget? Jag kollar på sleeving från MDPC-X, och funderar på ett Sleeve-Kit plus 20m extra röd sleeve och lite extra heatshrink. Eller borde jag lägga till lite mer svart också, ifall det som medföljer (30m) inte räcker?

Riktigt snyggt förövrigt, då jag vet att du kommer fixa slangarna drar det inte ner på betyget för min del, så 9p åt dig!

Vet inte riktigt vad som gick åt. Ca 10m röd sleeve iaf, sen kanske 40-50m för ett helt nätaggregat? Ca 1m krymslang per 15m brukar jag räkna på. Tråkigt om det tar slut. Tack för att du tog hänsyn till slangen i din bedömning. Hur tycker du att jag ska ha det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Svart slang med röd coil? eller röd slang med svart coil...

Nej, gillar inte coils :3 Blir nog något sleak, antingen svart eller röd slang.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaugin
snygg kabeldragning måste jag säga

Tackar tackar. Är inte det lättaste chassit för att dra kablar egentligen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Vet inte riktigt vad som gick åt. Ca 10m röd sleeve iaf, sen kanske 40-50m för ett helt nätaggregat? Ca 1m krymslang per 15m brukar jag räkna på. Tråkigt om det tar slut. Tack för att du tog hänsyn till slangen i din bedömning. Hur tycker du att jag ska ha det?

Jag hade tagit svart slang. Helst med röda coils, men gillar du inte det så är det inte ett måste. Tycker det är snyggare om det röda kontrasterar det svarta istället för att det ska vara 50/50, så röda slangar hade kanske tagit för mycket "uppmärksamhet". But that's just me speaking

Komplettera gärna sedan med röd kylvätska i tub-reservoir så blir det awesome, brutala färgkombinationer

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Proffsmoddare

DB-post

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Jag hade tagit svart slang. Helst med röda coils, men gillar du inte det så är det inte ett måste. Tycker det är snyggare om det röda kontrasterar det svarta istället för att det ska vara 50/50, så röda slangar hade kanske tagit för mycket "uppmärksamhet". But that's just me speaking

Komplettera gärna sedan med röd kylvätska i tub-reservoir så blir det awesome, brutala färgkombinationer

Jag hade tänkt röd kylvätska i den slangen jag har nu först, men svart slang och röd kylvätska är nog killern. Vill iof kanske inte använda färgad kylvätska för mycket då det klibbar så satans i blocken.

Tub reservoar ala EK ska införskaffas snarast. ^^, Ska bara lista ut vilken storlek. Blir ju beroende på plats den ska vara på.

---

Någon som har en tanke kring en ny slangdragning? Har lite kört in mig på den jag har nu och behöver lite fräsha ögon och idéer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Glömde förresten kommentera på agget. Grymt snyggt, det är inget lätt agg att sleeva då det är semi-modulärt. Förmodligen ett av marknadens bästa aggregat dock.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Glömde förresten kommentera på agget. Grymt snyggt, det är inget lätt agg att sleeva då det är semi-modulärt. Förmodligen ett av marknadens bästa aggregat dock.

Corsair har verkligen de sämsta aggen att sleeva också. Är i princip omöjligt, eller nja.. Ytterst problematiskt att få ur kablarna ur kontakten. Sitter som berget. Inte ens riktiga verktyg hjälpte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Corsair har verkligen de sämsta aggen att sleeva också. Är i princip omöjligt, eller nja.. Ytterst problematiskt att få ur kablarna ur kontakten. Sitter som berget. Inte ens riktiga verktyg hjälpte.

Verkligen synd då Corsairs agg är så awesome på andra sätt. Kvalitén får en att dregla, som faktumet att man får agget i en tygpåse, plus alla modulära kablar i en väska. Och så är det helt ljudlöst mer eller mindre, aldrig hört ett knyst från mitt.

Mitt nästa bygge blir dock ett svek från älskade Corsair på aggregatfronten, tar ett som är lättare att sleeva. Får väl hålla mig trogen genom att använda kylare och minnen från dem i alla fall

Men nu drar jag för ikväll, grattis igen till ett nice bygge, och hoppas du fixar med coola slangar snart

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Proffsmoddare

Kommer väl en uppdatering med ny slang och sådant någon gång nästa månad. Är väl tråkigt att spamma alla uppdateringar på en gång. Vore inte helt fel med en sponsor. Är galet hur mycket krims krams kostar.

..Och en fotograf som kan göra bygget rättvisa vore inte helt fel det heller.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att rött vatten i de slangarna du har nu skulle bli snyggast

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av railman
Skulle gissa på att rött vatten i de slangarna du har nu skulle bli snyggast

Trodde jag också, därför jag har dem faktiskt. Får se vad som blir bäst sen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Corsair har verkligen de sämsta aggen att sleeva också. Är i princip omöjligt, eller nja.. Ytterst problematiskt att få ur kablarna ur kontakten. Sitter som berget. Inte ens riktiga verktyg hjälpte.

Hade inte problem att sleeva Corsair 400W. Antagligen du som inte är nå finger färdig:P

Permalänk

Sleeva Slangarna vetja

Tack för svaret på min fråga innan.

Ser grymt snyggt ut för den delen också

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Hade inte problem att sleeva Corsair 400W. Antagligen du som inte är nå finger färdig:P

Eller så är 400warn inte av samma delar. Fjärde agget polarn sleevat. Tredje från corsair
.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MålbrottarN
Sleeva Slangarna vetja

Tack för svaret på min fråga innan.

Ser grymt snyggt ut för den delen också

hittar du någon som passar 3/4" så vore det awsome! Sett andra som har så

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Synd på den sjukt fula EVGA-Skylten på cdracket, annars riktigt grymt.

Men pga av EVGA- skylten blir de bara en 4a.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
Synd på den sjukt fula EVGA-Skylten på cdracket, annars riktigt grymt.

Men pga av EVGA- skylten blir de bara en 4a.

hää? det är väl 100 ggr snyggare än vilken plåt-bur som helst som sitter där bakom.
att ge en 4a för nåt som skiljer sig mot alla fönster chassin som inte kan annat än att dölja 5 tums buren känns bara löjligt.
en klar 10poängare

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD