XFX Radeon HD4890 XXX Dual-DVI Strömförsörjning

Permalänk

XFX Radeon HD4890 XXX Dual-DVI Strömförsörjning

Hej, har precis köpt ett nytt grafikkort, var dessutom tvungen att skaffa fram ett nytt nätaggregat p.g.a. av det tidigare inte kunde driva det nya kortet.

Grafikkort:

LINK

Nätagg:

LINK

Så, här kommer problemet, på grafikkortet finns ett 6-pinnars utag och ett 8, och jag saknar 8 pinnars, mer eller mindre. Det står att det ska finnas 2x6 med två löstagbara pinnar extra, kan ej hitta, finns även ett 8 pinnars, men det är för stort för kortets ingång.

Tror att det kan allt jag behöver ska vara en

LINK

men jag är rädd för att även den kan vara för stor, letar just nu runt efter lokala datorbutiker som har en sådan sladd där man kan fråga efter hjälp.

Saken är den att jag kan inte så mycket om detta, kanske märks, men allmäna tips om detta skulle uppskattas, ska jag köpa en sådan sladd som syns ovan eller ska jag skicka tillbaka nätaggregatet för att jag inte fått nog med komponenter som det stod(något som jag läste på komplett.se)

Mest undrar jag om sladden ovan skulle funka, ifall någon vet.

Fann även en annan tråd

[URL=
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9150...

Snubben hade samma problem, sa att han skulle köpa en sladd, men ingen uppföljning kom antagligen så fixades det, men ville fortfarande höra med det goda folket här om hur jag skulle göra.

Tack på förhand

PS, hoppas att jag inte pladdrade på för mycket här och att ni förstod vad jag undrade, fråga gärna annars. DS

Permalänk
Medlem

Hej.
http://www.inet.se/artikel/8600959/adapter-2x-molex-8-pin-pci...
Den skulle funka riktigt bra till grafikkortet, men det kan bli problem med nätagget om du använder den..
Ledsen att säga det, men ACE nätagg är inte kända för kvalitet, dom levererar osäker ström, pallar inte mycket, och kan smälla i stort sett när som helst, o då kan dom ta med sig allt som är inkopplat...
Men en del har inte problem med dom, hoppas du blir en av dom

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk

Ajdå, lite tråkigt, tömde plånboken på grafikkortet och såg ut att vara prisvärt. Antar att man inte ska lita på säljare idag, hoppas att det inte bestämmer sig för att ge upp, har använt det med mitt gamla grafikkort under tiden och det funkar bra. Några andra åsikter om nätagget?

Får ta och beställa sladden då och hålla tummarna, tack för svar, återkommer om det inte vill funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nargarash
Ajdå, lite tråkigt, tömde plånboken på grafikkortet och såg ut att vara prisvärt. Antar att man inte ska lita på säljare idag, hoppas att det inte bestämmer sig för att ge upp, har använt det med mitt gamla grafikkort under tiden och det funkar bra. Några andra åsikter om nätagget?

Får ta och beställa sladden då och hålla tummarna, tack för svar, återkommer om det inte vill funka.

Grafikkortet har bra pris/fps och kommer funka ett bra tag, lite beroende på vad man spelar.
BTW vad spelar du för spel?

Nätagget ska nog hålla om du inte stresstestar GPU (grafikkort) och CPU (processor) samtidigt i tex Furmark / Prime95
Så ta det lite lungt med det.

Annars så får jag väl önska dig lycka till med adaptern.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Avstängd

"ACE RAW DEAL" skulle jag aldrig använda i en spel dator, om så jag fick det gratis.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
"ACE RAW DEAL" skulle jag aldrig använda i en spel dator, om så jag fick det gratis.

Eller så talar man klarspråk som du...

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk

Spelar just nu nya Just Cause 2, riktigt roligt spel, angående nätagget tror jag helt enkelt att jag får köra med det, har helt enkelt inte råd just nu att köpa ett nytt och dyrare, såvida ni inte kan rekommendera ett i samma prisklass med högre standard.

Får ta det lungt med grafikinställningarna och inte köra med maxinställningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nargarash
Spelar just nu nya Just Cause 2, riktigt roligt spel, angående nätagget tror jag helt enkelt att jag får köra med det, har helt enkelt inte råd just nu att köpa ett nytt och dyrare, såvida ni inte kan rekommendera ett i samma prisklass med högre standard.

Får ta det lungt med grafikinställningarna och inte köra med maxinställningar

Har precis fått igång de spelet me de roligaste jag någonsin kört! rekommenderas sjukt mkt för alla andra!

Angående nätagg så finns det bättre i prisklassen:
https://www.inet.se/artikel/6909446/corsair-cx-400w-80-

Nu kommer du tro; haha, det är ju bara 400 watt?!

Min dator (sign) drar MAX 500 watt vid 2 olika CPU stresstester och Crysis ingame på max samtidigt, mätt vid väggen utan skärm, då tar man bort dom ca 15% (effektiviteten på nätagget) då blir det 425 watt, vilket skulle funka ypperligt på ett corsair CX400...
Och din dator bör dra ca 50 watt mindre, kanske tom. 100w mindre.
Så det skulle vara ett perfekt nätagg för dig, men visst, det är ju 500 kr.
Det känns ju som rättså sura pengar när du inte kommer få se en prestandaökning, men tro mig, det är värt i längden.
Försök att få ditt ACE nätagg sålt så fort som möjligt...
Lycka till

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem

nu ska vi inte gnälla för mycket på nätagg tycker jag, jag körde min rigg bra länge på ett no name 400w agg utan problem.

funka bra, lät lite mer än mitt fractal design tesla som jag har nu bara.

vet någon vilken som tillverkar ACE aggen?? eller har dom egen tillverkning (vilket jag inte kan tänka mig)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Gnälla och gnälla, Verkar som folket på Sweclockers har väldigt dåliga erfarenheter av ACE, jag är en av dom. Höll på att ta med hela min dator, men klarade mig med moderkortsskador och det var ju iallafall skönt att inget mer gick sönder.

Det är inte gnäll ang. ACE utan ständiga varningar till alla som ska köpa nätdelear då man det verkar som att man bli dumsnål och alltid ställer frågor ang. ACE när det kommer till inköp.

Moderkort och nätdel spara inte pengar på dom, det tjänar du på i längden.
Grattis till dom som har en fungerande nätdel från ACE.

Det funkade bra för mig också när jag hade ett 8800, men gjorde en uppgradering till ett ati 4870 håll ca en vecka, sedan pang!! Och aldrig någonsin kommer detta märke i närheten av min dator igen.

Sry blev en liten avstickare där. Hoppas ditt håller.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s