Vet inte vad felet är, men misstänker Grafikkort.. Hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Vet inte vad felet är, men misstänker Grafikkort.. Hjälp!!!

Antar att många känner till spelet Cs, och det är just där jag har problem.. Jag fps droppar galet j**la mycket, aldrig varit med om detta fel.. spelat i några år så kan väl min sak inom spelet..

Men iaf, jag undrar om man har ett moderkort som stödjer (eller vad man ska säga) ddr2, har ddr2 minnen och sedan ett Radeon HD 4670 som är ddr3.. är detta jätte dåligt? =/..

Jag har provat det mesta, formeterat windows disken, diskfragmenterat, rensat på övriga hårddiskar då man kan få fps lagg när man har för mycket skit på datorn, har installerat nya drivers..

Jag har kompisar som har samma grafikkort, och dom går det bra för, så det måste ju vara något med min dator, och då tänker jag på detta med ddr2 och ddr3, om det kan vara det.. Men då borde ju han i affären sagt något kan man tycka, då jag lämnade in datorn för att mitt gamla graffekort gick sönder.

Permalänk

Det spelar ingen roll vilken typ av minnen du har på moderkortet, såvida de inte är jättelångsamma. Det är ju DDR5 på nyare grafikkort och det är ju DDR3 som är den standard med högst klockfrekvens för moderkort idag. Hade inte cs problem ifall man har flera cpukärnor så man måste dedikera en särskild kärna till cs ist för att det skulle sluta krångla?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Medlem

Vad är det för annat som skilljer din och dina kompisars dator?
Även om moderkortet bara stödjer ddr2 kan man har ddr3 på grafikkortet eller vad fan som helst det spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

CS 1.6, CZ eller Source? Vilken CPU och upplösning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Therobban, har haft båda kärnorna igång när jag hade mitt förra grafikkort, så det borde ju inte ha någon betydelse..

Jocke92: ingen är inne just nu så jag kan kolla exakt vad dom har, men jag har inte sämre iaf, det vet jag..

Thornblom: det är CS 1.6, testade även Half life 1 idag, och det fps droppar där med, så det är inte bara cs det är fel på..

Windows XP Professional, SP2 :: cpu: AMD Athlon 64 X2 6000+ (at 3013 MHz) :: mem: 706/2048 MB (34%) :: gfx: ATI Radeon HD 4600 Series (1440x900x32bit 60Hz).. Har även 800 x 600 i cs

Permalänk
Medlem

Vad har du för temperaturer i burken?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Enligt CCC är det 40 grader.. och enligt chassit är det 29 grader..