Fett på tapet, nattsvart natt?

Permalänk
Medlem

Fett på tapet, nattsvart natt?

Hej.

Igår blev det en fettfläck..eller ja, det ser ut som en gam kraschlandat mot väggen och glidit ner till golvet på en billigare ljus papperstapet.

Har läst lite olika tips om vad som kan provas, men vissa mer solida fåglar viskar att det är rätt kört.(https://www.flashback.org/t881159p2 : gillar den där gåtan längst ner.)

Mitt lilla hopp är att detta är en relativt ny fläck (mindre än 24t gammal). Tyvärr är det mozarella och tyvärr är tapeten en ljus maläten gammal papphistoria.

Läskpapp är ju kört att hitta i normala fall och speciellt på en långfredag. Papphandduk(istället för läskpapp) + strykjärn, en prick, stryka försiktigt i ett par min hade ingen märkbar effekt.

Har just nu tryckt på potatismjöl, fläckvis, ska låta sitta nån timme och sen se om nån skillnad blivit till.

Galltvål och TaBort fick jag också tag i.

Nåra råd? Det är en hyreslägenhet, så hyresvärden skulle väl få för sig att tapetsera om hela lägenheten om jag nämnde saken.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Gör som jag, ställ något framför

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Haha. Är inneboende tyvärr och det lär se rätt så märkligt ut om jag efter ganska lång tid plötsligt flyttar en fotölj

Får väl krypa till korset och hoppas att hyresvärden vet att fondväggar är populära, ty galltvålen gjorde inte så mycket och för mycket TaBort gör hål i tapeten.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)