Starcraft 2 Windows 7 problem.

Permalänk

Starcraft 2 Windows 7 problem.

Har nu suttit i flera dagar och försökt få spelet att funka, utan att lyckats.

Måste man göra något speciellt för att få betan att funka på windows 7 eller?
När jag startar den med nyaste patcherna så blir det bara svart sen stängs det ner varav jag får ett felmeddelande som säger "Input not supported" varav det stängs ner några sekunder senare och jag får ännu ett klassiskt felmeddelande som säger att det slutat fungera.

Jag har provat köra i Kompatibilitets läge, admin, 256 färger, 600x800 läge osv, då kommer jag en längre bit på vägen, skärmen flimrar och hoppar och byter läge hela tiden.. Men sen efter ett tag så får jag felmeddelande igen, dock inte "input not supported".

Kan tillägga att jag sitter på Windowx ultimate x64 samt en HPw19 bildskärm.

Någon som vet vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Kör också Win7 Ultimate 64 och det funkar utmärkt för mig. Vad har du för datorspecs?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Kör också Win7 Ultimate 64 och det funkar utmärkt för mig. Vad har du för datorspecs?

Sitter på en AMD Phenom x4 945 Processor med ett ATI Radeon 5770 Grafikkort samt 4gb ram.

Permalänk
Avstängd

Kan vara skärmen som spökar, min HP 21" hade samma symptom men gick igång när man starta spelet och tryckte Auto på skärmen... behövde göra för bara ett spel som tur var.

Men skärmen gick i graven dagen efter garanti tiden, väldigt bra skärm övrigt.. skärmen är tillverkad av Samsung och drivlullullen i skärmen av BenQ.. driv skiten som är trasig, bilden fungerar i 5-10sec sen slocknar det.