Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 800D + Sleevat HX750

Tänkte bara slänga upp ett litet galleri på min rigg.
Bilderna är tagna med en sliten mobilkamera så ursäkta för kvalitén:(

Hårdvara är:
Corsair Obsidian 800D
Corsair HX750
Gigabyte EP45 Extreme
Intel E8500 @ 4ghz - 1,33 v - Thermalright Ultra Extreme push-pull
OCZ Reaper 1066mhz 5-5-5-18
ATI HD4870x2 med ett styck Accelero Xtreme

Corsair Obsidian 800D + Sleevat HX750

Permalänk
Proffsmoddare

Det hade varit trevligt med mer helhetsbilder. Annars jävligt fin sleeving du har där.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jo jag får ta det sen nån dag. Lite svårt dock med min skräpiga mobilkamera... allt blir så grynigt:P

Permalänk
Medlem

Snyggt sleevat! Ska också sleeva mitt nätagg start... Måste bara få tag på ett modulärt. Mur mycket sleeve köpte du och köpte du några verktyg eller vad använde du? 4p

Permalänk
Medlem

Jag köpte 60 eller 70 meter... och blev väl 20 meter över. Har dock inte sleevat fläktarna för jag ska köpa nya. Verktyg använder man en häftklammer(en sån till häftapparat), funkar utmärkt:) Köp en 60 meter sleeve iaf, då klarar du dej^^

Permalänk
Medlem

får man köpa det som blev över ?

Permalänk
Medlem

Hehe, nje du. Blir nog många fler nätagg att sleeva i framtiden, så det går alltid åt. Gå in på http://www.mdpc-x.com/ och köp, där kan du välja de färger som passar för dig dessutom:D Frakten kostar typ 70-100kr.

Permalänk

Kul att se att någon sleevar i annat än vitt och svart, ska själv sleeva mitt chassi och agg har tyvärr inte hittat nått ställe som säljer lösmeter men det rådde du bot på TACKAR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av flipstah:

Jo jag får ta det sen nån dag. Lite svårt dock med min skräpiga mobilkamera... allt blir så grynigt:P

Ajdå, du får låna en vettig kamera! Men som sagt, mycket välsleevat och av vad jag kan se har du också en tanke i hur du använd dig av det blåa som kontrast. Mycket snyggare så än om man kör 50/50 eller bara helt random.

Skrivet av Asheileon:

Kul att se att någon sleevar i annat än vitt och svart, ska själv sleeva mitt chassi och agg har tyvärr inte hittat nått ställe som säljer lösmeter men det rådde du bot på TACKAR

Men jag då? Jag har rött och svart faktiskt! :3 Och TheMan som heter något annat här har ju grått och vitt. Vad jag har sett så är det väl bara WeeMaan och tja.. Weemaan som använt vitt och svart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Men jag då? Jag har rött och svart faktiskt! :3 Och TheMan som heter något annat här har ju grått och vitt. Vad jag har sett så är det väl bara WeeMaan och tja.. Weemaan som använt vitt och svart.

Ha ha, ja jag menade igentligen överlag och inte bara här på SC

Permalänk
Medlem

Snyggt! Nils måste börja tjäna stora stålar vid det här laget. Kunde kommer från hela Europa och dessutom börjar amerikanerna titta in. Full system sleeve har blivit en standard.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Asheileon:

Ha ha, ja jag menade igentligen överlag och inte bara här på SC

Mjo.. Faktum är att jag ser fler blåsvarta än vitsvarta.. Men vi kanske kollar på olika ställen du och jag.

Skrivet av SmOOthy:

Snyggt! Nils måste börja tjäna stora stålar vid det här laget. Kunde kommer från hela Europa och dessutom börjar amerikanerna titta in. Full system sleeve har blivit en standard.

Nils förtjänar att tjäna storkovan på detta. Han har byggt upp varumärket kring kvalité och kvalité är det han levererar. Jag är glad att sleeving börjar bli vanligt även här i skandinavien. Även om folk inte tycker att det är lika speciellt så slipper man gråta blod över att folk har fantastiska datorer med jävligt fula kablar som förstör helhetsbilden totalt. Man kanske har blivit kräsen.

Uppa fler bilder mannen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Du skulle inte kunna ladda upp en bild på när de vita neonrören lyser samt när du har luckan på? Funderar på att köpa vita rör men vet inte hur det blr

Permalänk
Medlem
Skrivet av hbengtsson:

Du skulle inte kunna ladda upp en bild på när de vita neonrören lyser samt när du har luckan på? Funderar på att köpa vita rör men vet inte hur det blr

Jag har lysrören påslagna på alla bilder... ska försöka lite fler "helhets" bilder imorgon^^ Lysrören syns iaf inte när man har sidoplåten på:)

Permalänk
Medlem

Riktigt gött!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Om du vill bli av med dina 70 m sleevekabel som blev över, så är jag villig att hjälpa till

Skämt åsido, så är dina bilder sjukt coola! Grymt jobbat!

Skulle lägga till en sak...
Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dequix:

Om du vill bli av med dina 70 m sleevekabel som blev över, så är jag villig att hjälpa till

Skämt åsido, så är dina bilder sjukt coola! Grymt jobbat!

Tack tack:)
Nej, asså det är det som blev kvar av 60-70 meter sleeve^^ Typ 20 meter kanske...

Permalänk
Medlem

Det verka ta ett tag att sätta in dom där fläktarna höhö

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Det verka ta ett tag att sätta in dom där fläktarna höhö

Han tar en paus

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hehe, nej dom sitter i som det ska... dock har jag bara en skiten mobilkamera, ska köpa en halvvettig kamera slutet av juli. Tänkte kasta det här gelleriet åt fan och ta nya bilder då^^

Permalänk

lite efterbliven kommentar märker jag när jag kollar på datumen på de andra, men jag har en liten fråga
på pci-e kontakterna på mitt hx750 sitter det en tjock grej som det står "tube" på längst ut bild
Det känns som att det sitter en sockerbit eller nåt där inne... är den till för något eller är det bara att klippa av sladdarna bakom den och börja sleeva?

edit: för att undvika onödiga kommentarer. Nej, inte en sån sockerbit som man äter en sån här syftar jag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

lite efterbliven kommentar märker jag när jag kollar på datumen på de andra, men jag har en liten fråga
på pci-e kontakterna på mitt hx750 sitter det en tjock grej som det står "tube" på längst ut bild
Det känns som att det sitter en sockerbit eller nåt där inne... är den till för något eller är det bara att klippa av sladdarna bakom den och börja sleeva?

edit: för att undvika onödiga kommentarer. Nej, inte en sån sockerbit som man äter en sån här syftar jag på

Det är ngn typ av avskärmning som jag har fattat det... den är gjord i nån typ av stål men den är bara att ta bort:)