Permalänk

Samsung S8500 Wave

Hittade till min förvåning ingen tråd om denna telefon som jag personligen finner mycket intressant!

Info:

* General:GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 1900/2100 MHz, EDGE class 10, HSDPA 7.2 Mbps and HSUPA 2 Mbps
* Form factor:Touchscreen bar
* Dimensions:10.9 mm thin
* Display:3.3" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen with 480 x 800 pixels resolution, scratch-resistant glass surface
* Platform: Bada OS
* CPU: 1 GHz processor
* Memory: 2GB internal memory, microSD card slot
* Camera: 5-megapixels auto-focus camera, 720p video recording
* Connectivity: Wi-Fi 802.11 b/g/n with WPS support, Bluetooth 3.0 with A2DP, standard microUSB port, GPS receiver with A-GPS, 3.5mm audio jack
* Misc: Accelerometer for screen auto rotate, proximity sensor for screen auto-turn-off, ambient light sensor, FM radio with RDS, DivX/XviD support, multi-touch input and pinch-zooming gestures
* Battery: 1500 mAh battery

Samsung S8500 Wave preview: First look - GSMArena.com

Officiella hemsidan: Samsung Wave

Svensk release verkar bli tidigt i juni!

Bada OS verkar riktigt intressant som alternativ i dessa Android-tider, och att telefonen är riktigt snygg gör ju inte saken sämre.
Hoppas på en riktig fullträff från Samsung, för detta blir min nästa mobil!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Har läst en heldel om denna mobil och inte funnit något negativt ännu, bara lite osäkerhet runt Bada systemet.
Jag personligen är riktigt sugen på att införskaffa en Samsung Wave men känner dock lite oro till Bada systemet som många andra förmodligen också gör.
Så om någon sitter inne på lite + eller - angående Bada hör av er.

Permalänk
Medlem

Har också fått upp ögonen för den här mobilen

Verkar som en enormt bra mobil och med release om ett par dagar så börjar testerna dyka upp
Finns inte mycket klagomål som jag ser och största frågetecknet är nog bada och hur det ligger till med apps där
Någon som köpt en från utlandet och vet hur det ligger till?

Permalänk
Avstängd

Har också kollat en del på detta.
Men anledningen jag antagligen inte kommer köpa den är just bada os.
Nästa mobil får antingen bli iphone os eller android.

Jag har dock kollat mycket på Samsungs kommande Galaxy. Verkar också fin.
Samsung I9000 Galaxy S drops by our office on its way to market release, demo video inside
Samsung I9000 Galaxy S - Full phone specifications

Sen släpper dom även denna roliga nallen med projektor
Samsung I8520 Beam - Full phone specifications

Samsung har ett par heta mobiler kommande, den saken är säker iaf

Permalänk
Medlem

Är väl bada som är oron
Men å andra sidan lägger samsung ner lite energi på det så kommer det garanterat lyckas med tanke på deras resurser

Bada är öppen plattform så alla kan koda till det också så kommer säkert dyka upp många apps om samsung får fram lite hype med mobilen

Permalänk

Jag ser faktiskt Bada som något bra, detta då jag tycker det är roligt att välja det som inte är på tapeten för tillfället. Jag både tror och hoppas att Samsung lyckas, har jag rätt blir mobilen en fullträff, har jag fel så har jag åtminstone haft glädjen av att få prova något nytt vilket alltid är kul :).

Galaxy S har fina specs och Android för dom som gillar det, men den är i mitt tycke inte i närheten lika snygg som Wave. Det gör valet lätt för min del.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd

Håller med om att wave är snyggare än galaxy, med stor marginal
Wave är en av dom mest stilrena smartphones jag sett.

Stort plus i kanten helt klart.

Permalänk
Medlem

Wave är enormt snygg så kommer också ta steget och köpa den
För har som Kompressor förtroende i samsung och hoppas verkligen att dom lyckas med att hypa upp OSet

Sen att dom verkar bygga på bada OS rejält med 6 till planerade mobiler kommer nog hjälpa dom rejält

Permalänk

Den här "mobilen" ser väldigt nice ut

Ska eventuellt köpa den om plånboken tillåter.

Permalänk
Medlem

Bokat den, hoppas man kommer bli nöjd med Bada
Någon som vet hur det ligger till med spotify till den ?

Permalänk
Medlem

Kommer nog komma väldigt fort med tanke på att samsung lagt ner 2,7 miljoner dollar på en app tävling nu
Kanske redan finns inbyggt i social hub eller något, Inte riktigt säker då informationen är lite knapphändig
Bokade den också och tror på bada, Tror samsung som världens 40e största företag har kraft att göra bada stort som dom siktar på

Permalänk
Medlem

Wave med Bada

Jag har också funderat på Wave, som bl.a. finns att köpa i Tyskland. Det har varit Bada kontra Android. Det vore bra om Bada kunde bli en konkurrent till Android, med uppdateringar då och då. Men Wave tycker jag är en mycket trevlig lur.

Permalänk
Medlem

Har kört på den
Bokad och väntar på att få hem den

Permalänk
Medlem

hmn wave verkar vara lager hos vissa shopar väntar på att vad folk tycker och kanske köper den

Permalänk
Medlem

Wave med färg

Det tycks som alla bara har den grå färgen att erbjuda. Jag väntar nog tills det kommer fler färger. Då har man också hunnit få rapporter om hur Wave funkar.

Permalänk

Har även jag beställt en så nu hoppas jag att det blir en snabb leverans då det är så drygt att vänta på sånt här. Bara att hålla tummarna för att det hela blir så bra som vi hoppas också!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Det skall bli intressant att få höra din åsikt om luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sagoga:

Det tycks som alla bara har den grå färgen att erbjuda. Jag väntar nog tills det kommer fler färger. Då har man också hunnit få rapporter om hur Wave funkar.

Tror den bara kommer i grå då det är borstat aluminium

Permalänk
Medlem

En liten fråga till er med en wave eller bättre google-fu än jag. Har denna telefon någon möjlighet att spela upp flash-klipp från tex: YouTube o dyl. ?

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

hmn vet inte om det funkar och kolla flash videos från internet browser men kolla youtube från separat apps eller nåt borde ju funka, tom deras feature phone har youtube, facebook och twitter.

Permalänk
Medlem

Den stödjer flash ja så bör nog funka att se flash på youtube
Inte hunnit pröva själv då halebop inte fått tummen ur och gjort så jag kan få internetinställningar

Annars enormt snabb telefon
Snygg, Menyerna är bra, Skärmen är underbar och väldigt responsiv

Permalänk

Härligt och höra! Själv fick jag ingen idag men hoppas på imorgon, den ska vara skickad iafl så får hålla tummarna :).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Den är underbar Kompressor
Riktigt snabb och hittaw wi-fi nät på en millisekund

Permalänk
Medlem

Tack för svar blir nog en sådan om ca 20 dagar när mitt abonemang från telia ska förnyas.

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Den är underbar Kompressor
Riktigt snabb och hittaw wi-fi nät på en millisekund

Det låter ju kanon! Fick sms tidigare idag så ska plocka ut min ikväll, återkommer med mina första intryck :).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Annars finns en ganska utförlig review här :>

Part 1: YouTube - Samsung S8500 Wave review - part 1 of 2
Part 2: YouTube - Samsung S8500 Wave review - part 2 of 2

Dock säger han i första delen att flash inte fungerar och i andra delen att det är avstängt som default och inte fungerar till 100%. Jag blir inte klok på denna telefon, någon som kan bekräfta vad som stämmer med den fulla retail versionen?!?

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att flash funkar så mycket som jag sett, kollat lite på youtube och all flash på aftonbladet funkar

GSMarena har en ny review också:

Samsung S8500 Wave review: Hello, world! - GSMArena.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv mellan SE X10 mini och denna, visst väldigt olika telefoner. Det som säger nej när det kommer till samsungen är egentligen bara två saker och det är Bada OS, tydligen har inte Samsung varit så bra på att följa upp med sina firmwares sen tidigare. Och då storleken vilket är i klass med monster telefonen SE X10 (ej mini), man vill ju gärna få plats med den i fickan.

En annan sak jag funderat på är integrationen med ex facebook, gmail och liknande.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag funderar själv mellan SE X10 mini och denna, visst väldigt olika telefoner. Det som säger nej när det kommer till samsungen är egentligen bara två saker och det är Bada OS, tydligen har inte Samsung varit så bra på att följa upp med sina firmwares sen tidigare. Och då storleken vilket är i klass med monster telefonen SE X10 (ej mini), man vill ju gärna få plats med den i fickan.

En annan sak jag funderat på är integrationen med ex facebook, gmail och liknande.

Väldigt enkel integration med facebook och gmail, Tog mig 2 minuter att ställa in allt
Den får lätt plats i fickan, Känns väldigt liten och slimmad och ger ett bra intryck i handen
Bada tror jag på, Är snyggt och snabbt och är gör det man vill