Permalänk
Medlem

I steam har väl i stort sätt alla spel detta?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Sötast
Skrivet av jovnas:

den här tråden får mig att tänka på följande blogg-post:
If Mario Was Designed in 2010

Haha, den var klockren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Vik hädan. Över min döda kropp att vi ska få en massa achievements på PC-fronten. Skräp.

I agree. Totally.

Skrivet av jovnas:

den här tråden får mig att tänka på följande blogg-post:
If Mario Was Designed in 2010

haha, härligt!
btw så gillar jag inte ens facebook.. vad är det alla andra ser i det?

Permalänk
Skrivet av beyorn:

I agree. Totally.

haha, härligt!
btw så gillar jag inte ens facebook.. vad är det alla andra ser i det?

Facebook är till för dem som gillade achivments så pass så det har tagit det till nästa nivå.
Från att visa polarena att man klarat att hoppa på tio Goombas till att visa att man åt makaroner och falukorv till middag

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se mer achievements till PC. Till skillnad från de flesta här tycker jag om Achievements, de förlänger livslängden på ett spel och kan skapa helt nya utmaningar. (Klara en hel bana utan att avfyra ett vapen, t ex. Hur många hade prövat på det utan motivation?)

Visst kan det kännas dumt att bara jaga meningslösa nummer, men det är simpel psykologi. WoW har ju 12 mille, så jag kan väl knappast vara ensam?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem

Bara för att något är beroendeframkallande är det ju inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Bara för att något är beroendeframkallande är det ju inte bra.

Det beror ju på hur man definerar det. Ordet "Beroendeframkallande" är ju någonting som används uteslutande positivt när det gäller spelrecensioner. Drar man någon synonym kan man ju säga att det helt enkelt är kul.

Och jag kan säga att jag har haft kul när jag letat efter det extra vapnet, spelat igenom banan på ett speciellt sätt, eller försökt på spela på den svåraste nivån.

Visst, achievements kan göras både bra och dåligt. Att som t ex King Kong ha 10 achievements som du alla tar bara genom att spela igenom spelet en gång är inte speciellt kreativt, men det finns väldigt bra exempel också, som t ex Orange Box.

Sedan förstår jag inte problemet? Att ignorera den lilla ikonen som ploppar upp är väl inte helt omöjligt, och den extra utvecklingstiden som kommer till är ju otroligt minimal.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Achievement spel, till pc och andra plattformer också!:D

Permalänk
Medlem

Det finns inte för att spelen inte är bundna till ett speciellt system. Vill du nu ha achivements så skaffa ett 360 och få en stor e-penis. Vi som känner att vi redan har tillräckligt med utrustning fortsätter glatt spela för att det är kul istället Lycka till!